Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ved av eller restart vil ikke pcen alltid starte..

Anbefalte innlegg

Har hatt 7 tilfeller med dette nå.

En gang det skjedde, restartet jeg pcen etter en innstallasjon, skjermen ble svart mens viftene sto og sveiv.

En annen gang var etter at pcen hadde stått av en hel dag.

Jeg skrudde den på og viftene startet men skjermen var svart. Løsningen ble og skru av og på strømforsyninge. Etter det fikk jeg startet den.

De 5 andre gangene har vært av samme tilfelle.

Noe jeg også har merket meg er at når jeg skrur på datamaskinen så gir Skjermkortsvifta et ekstra puff, slik at den kjører noen RMP fortere, og i løpet av 2 sekund er den nede på normal og så piper pcen 1 gang og den starter.

De gangene jeg ikke har fått start på den, så har skjermkortsvifta startet opp slik at den kjører litt fortere, men i steden for å gå ned igjen til vanlig fart så har den bare stått i den farten mens skjermen er svart.

Noen som har hatt dette problemet og vet noe svar ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En gang det skjedde, restartet jeg pcen etter en innstallasjon, skjermen ble svart mens viftene sto og sveiv.

En annen gang var etter at pcen hadde stått av en hel dag.

Jeg skrudde den på og viftene startet men skjermen var svart. Løsningen ble og skru av og på strømforsyninge. Etter det fikk jeg startet den.

De gangene jeg ikke har fått start på den, så har skjermkortsvifta startet opp slik at den kjører litt fortere, men i steden for å gå ned igjen til vanlig fart så har den bare stått i den farten mens skjermen er svart.

Noen som har hatt dette problemet og vet noe svar ?

5274162[/snapback]

Høres ut som et klassisk problem med PSU egentlig. Det som mest sannsynlig skjer i ditt tilfelle er at du ikke får Power-good signal fra PSU. ( Vifter og disker spinner opp, men ikke no annet skjer. )

Har du også hatt problemer med at pc'en skrur seg av iblandt uten noen åpenbar grunn?

Lenke til kommentar
Argh. Håpte at jeg skulle slippe å gjøre dette. Har jeg rett på retur når jeg kjøpte den på internett ?

5275654[/snapback]

Kontakt komplett, mpx eller hvor du nå enn kjøpte den, og be om returskjema som du så fyller ut og sender inn sammen med PSU'en.

ps: Bare som et lite råd, si at du så absolutt ikke vil ha den typen igjen. Sier de greit til dette, bytt til fotron, tagan, northq eller lignende høy-kvalitets PSU'er.

Skal nevnes: Jeg har ingen erfaring med Hiper, men er disse jeg har hatt erfaring med og vet er å stole på.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...