Cerwell Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei! Her er situasjonen min: Har en 3Com wlan router med DHCP. Klienter som kobler seg direkte til denne får IP (Og det er jo fint) Men om jeg henger på en switch mellom router og klient så får ikke denne klienten lenger noen IP. Oppsettet som feiler blir da: Adsl -> Router m/DHCP -> Switch -> Klient. Har også prøvd dette oppsettet : Adsl -> Router -> Router m/DHCP -> Klient. Klient får da IP men ikke DSL tilgang. Stilles noen krav for at et komponent skal forwarde en DHCP(Request)? Alle tanker mottas med takk, da jeg absolutt bør få dette til å funke. Cerwell Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Mulig utstyret er så gammelt at det krever krysset kabel mellom de. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hvilken switch er det du bruker? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Er det uplink-port på switchen? Alt den gjør er å krysse kabelen for deg. Om du bruker denne porten til å koble routeren, prøv å bruk en av lan-portene. Jeg har en switch med uplink hvor dette må gjøres for å få det til å fungere. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Det trengs ikke noe mere kryssing nei Alt utstyret har auto mdi/x på alle porter. Det er DHCP som ikke kommer igjennom. [edit:typo] Endret 10. desember 2005 av Cerwell Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Kan du svare på hvilken switch du har (gjerne også hvilken router) ? Det kan også være nyttig å vite hvilke interne ip-range adsl og router deler ut. Lenke til kommentar
bonedawg Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Sikker på at switchen fungerer som den skal? Har brukt akkurat samme oppsett som det der i ganske lang tid Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Det ble spurt om navn på switchen allered igår kl 20:26. Men det er visst ikke meningen at vi skal få for mange ledetråder når vi skal hjlpe trådstarter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå