Eirzik Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Heisann, lurer på en ting: Hjullager på en Opel Omega 2.0i.. noen som aner om det er masse stress å bytte? Fikk nemlig oppgitt en pris på 6000 inkl arbeid hos Opel...synes det var litt i overkant .. setter pris på kommentarer og gjerne efaringer:) Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Foran eller bak? Mekonomen (Lønsethagen) i Trondheim tok 1000-1500 for å bytte hjullager bak på en scorpio, og ca det samme for å bytte hjullager bak på en '87passat stasjonsvogn. 6000 var nok litt i overkant mye ja, hvis ikke opel har en helt sær løsning Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Det skal være bak ja.. tror jeg skal høre med det lokale verkstedet:) men kom gjerne med flere innspill om dere vet noe... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Dette hørtes helt uti svarte natta etter min mening. På den bilen er det vel trommel og et lager med 4 skruer? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hjullageret bak på din bil koster mellom 500 og 700 kroner. Arbeidet er vell kanskje ca. en time eller to. Opel lurer deg. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Ta deg en tur på uavhengig merkeverksted å hør.... Lenke til kommentar
Komprakk Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Dette hørtes helt uti svarte natta etter min mening. På den bilen er det vel trommel og et lager med 4 skruer? 5274910[/snapback] Hmm.. er det ikke skiver bak på en omega da? Uansett.. Har ulyder på omegaen jeg også. Høres ut som en slags uling som kommer bakfra. Tror det er bensinpumpa da ulinga bare kommer ved gasspådrag... Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Har en sånn uling selv, men med meg er det nok hjullageret ja... hmm... Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Komprakk: det har nok lite med bensinpumpa å gjøre, du har elektrisk pumpe og isåfall ville ulinga kommet med en gang du skrur på tenninga og pumpa starter Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Dette hørtes helt uti svarte natta etter min mening. På den bilen er det vel trommel og et lager med 4 skruer? 5274910[/snapback] Hmm.. er det ikke skiver bak på en omega da? Uansett.. Har ulyder på omegaen jeg også. Høres ut som en slags uling som kommer bakfra. Tror det er bensinpumpa da ulinga bare kommer ved gasspådrag... 5293009[/snapback] 2.0l'en blei levert med både tromler og skiver, avhengig av når den blei laget Har skiver bak på min 2.0l Vectra, men når jeg skulle hente navspindel fra en lik 2.0l på hogger'n, så var det tromler på den... (tror den var 89, mens min er 92. Vet ikke når dette byttet blei gjort da..) Nevner det fordi Vectra og Omega blei laget i samme periode, og er ganske like ellers, så vil tro Opel dro den helt ut Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Mener det er lever skiver bak på alle omega A og B modeller. Jeg ville hørt hos et ikke merke verksted, for 6000 for å bytte et hjullager var svin dyrt Eller få noen som skrur bil til å ta det svart Det er bare å sru det fra hverandre ,presse ut det gamle og presse inn det nye. delen ser slik ut: Og koster: Pris inkl.mva: 261.00 Sjekk ut Car Parts AS Endret 16. desember 2005 av Espen K Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 6000,- høres mye ut, er du sikker på at verkstedet bare skal bytte lageret med den prisen? Jeg ville ha hørt med de om det. Lenke til kommentar
sphinn Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 6000 spenn høres helt vanvittig ut. Jeg betalte 2700 for å bytte hjullager på begge sider på min '90 Passat og det inkluderer deler. Det skal mye til for at Opel er så spesielle at det blir så dyrt. Kan (som en ekstra pris referanse) fortelle at å skifte clutch på Themaen min faktisk er billigere enn å skifte hjullager på bilen din da (4800,- for clutch og da må girkasse ut osv.) Uten at jeg er en Opel kjenner så kan jeg ikke tenke meg at det skal koste stort mer enn 1500 kroner. Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Hehe.. Opel er noen gribber, men jeg har fått en bekjent til å gjøre det for ca 2000 inkl arbeid.. han har veldi peiling på omega... det høres vel OK ut, siden jeg ikke har mulighet til å gjøre det selv? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Opel har en veldig sær løsning på hjullager greiene sitt. En kammerat av meg som hadde en 1.8 Omega 86, og han, inkludert to andre brukte en halv dag. Og de kan skru. Men 6000 for å bytte lager bak, er urimelig! 2000 er også litt høyt, men MYE bedre enn 6000 Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Hvis du ringer en gang til å forklarer hva du skal gjør kan jeg sette livet mitt på at du ikke får en slik pris igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå