Gå til innhold

Chieftec etc

Anbefalte innlegg

Har de siste dagene lekt med tanken å mode det neste kabinettet mitt, men har på en måte slått det fra meg. Jeg har alltid hatt en standard, grått kabinett og har egentlig syns det har vært veldig greit. Tror jeg skal nøye meg med å kjøpe noen fine strips og noen fine, runde kabler og kabeloppheng etc og slike ting.. da blir det hvertfall bra for min egen del :smile: Kanskje en fin vifte eller noe.. får se.

Men hvertfall.. Jeg ser på disse Chieftec-kabinettene.. i forskjellige farger. Jeg, som alltid har hatt et grått kabinett, er litt usikker på om det blir så veldig mye bedre med et blått kabinett.. jeg vet det er veldig individuelt hvordan man liker det. Men dere som har andre farger enn grått; er det veldig mye kulere? Eller ser det bare dumt ut om man ikke gjør noe mer utav det enn å bare kjøpe kabinettet?

Og, ville det kanskje vært finere om jeg hadde et vanlig grått kabinett med noen fine farger på strips, LEDs etc inni?

Er Chieftec bra i det hele tatt? Funksjonibelt liksom.. Jeg liker å ha et funksjonibelt kabinett. Har nå et AOpen HX45 (tror jeg det heter? - noen år gammelt) som fungerer utmerket i grunn.. Har litt lyst til å prøve å dempe lyden litt med Noise Killer og noe annet dill.......

Håper dette var rett sted å poste og at noen bare kan gi noen innspill :smile: Skulle nok klart å finne ut av det sjæl, men innspill er alltid fint :smile:

PS: Hva med AOpen sine HQ-kabinett vs Chieftec?

[ Denne Melding var redigert av: kokkelimonke på 2002-09-03 15:33 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Casemodding har tatt helt av. Chieftec kabinettane spretter opp i alle mulige farger og fasonger. Er nesten like greit å ha et standard kabinett hehe.

Jeg kjøpte et Chieftec DA-01WD (stor sak) for ei stund sia og er fornøyd med det. Hadde et Aopen HX08 før dette og jeg likte at man ikke trengte å stresse med å lage huller for å forbedre luftingen. Chieftec har gode lufte muligheter i motsetning til Aopen sitt. Nedturen med chieftec er at man ikke kan dra ut hovedkortet slik som man kan med HX08. Men er jo ikke så alt for ofte jeg er å graver inne i maskinen, så jeg er fornøyd med kabinettet mitt..

Et lite tips, hvis du drar med deg maskinen ofte på LAN parties... ikke kjøp stort kabinett, midi tower holder egentlig for de fleste.

Lenke til kommentar

Quote:

kjøpe noen fine strips og noen fine, runde kabler og kabeloppheng etc og slike ting.. da blir det hvertfall bra for min egen del :smile: Kanskje en fin vifte eller noe.. får se.

Alt dette har de hos http://www.MicroPlex.no til en billig penge. Sjekk f.eks denne led fargete vifta Blå Vifte de har. Morsom sak.

Quote:

Men dere som har andre farger enn grått; er det veldig mye kulere? Eller ser det bare dumt ut om man ikke gjør noe mer utav det enn å bare kjøpe kabinettet?

Ja alt annet en grått er det som duger. Selv har jeg sølv og jeg er kjempefornøyd (både når vi snakker utseende og funksjonalitet). Om det ser dumt ut om du ikke gjør noe med det.... NEI. Seff gjør det ikke det. Chieftec er om jeg tør si det, Modda i seg selv. Fordi de ser absolutt ikke ut som vanlige dell og elkjøp/lefdal kabinetter.

Quote:

Og, ville det kanskje vært finere om jeg hadde et vanlig grått kabinett med noen fine farger på strips, LEDs etc inni?

Kjøper du mye fancy stuff og putter inni burde du kanskje tenke på å ta frem stikksaga og et plexiglass. For det er jo ingen som ser det om det ikke er gjennomsiktig

Quote:

Sorry no clue

Quote:

Er Chieftec bra i det hele tatt? Funksjonibelt liksom.. Jeg liker å ha et funksjonibelt kabinett.

Utenom mitt eldgamle Compaq kabinett har jeg ikke hatt andre enn et Chieftec (se signaturen) kabinett. Men det skal sies at jeg er Überfornøyd med Chieftec'et.

- Med sterk strømforsyning som standard er det null

problem der.

- Det er MYE plass i det selv om du går for et midi tower

- De er ikke dyre i forhold til alt annet

- Kjempeintelligent dør på siden som man kan åpne like lett som CD-Rom'en (kan tilogmed låses for å holde klåfingra småbarn/kamerater unna. Låsbar dør er det forresten på frontsiden også så porr CD/Diskettene dine kan stå i fred for mor og far :razz: )

- Kjempesmart vifte montering. Nye kabinettvifter klashes bare på en av tre holdere uten bruk av skruer og kostbar tid

- Stillegående vifte i døra som blåser med bra trykk (festes til fire pinns "hunn" kabel [sånnne har man mange av])

- Herlige klips monteres på CD-Rom ved hjelp av skruer og settes inn i et spor. Når du skal ha ut CD-Rom/Brenner e.l kan du bare dra den ut uten å måtte hente skrutrekker e.l.

Back meg opp dere med Chieftec Kabinett. Jeg kommer sikkert ikke på alt her.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-03 15:32, kokkelimonke skrev:

er det veldig mye kulere? Eller ser det bare dumt ut om man ikke gjør noe mer utav det enn å bare kjøpe kabinettet?

litt kanskje, men ikke nødvendigvis noe finere. Synes de ser litt mer jalla ut jeg. Hvertfall sølv og blå. Grønn og lilla er favorittene mine :smile:

Quote:

Har selv AOpen HQ45 og Chieftec DX01-WD. Chieftec'en er uten tvil bedre enn AOpen på så godt som alle felt.

Lenke til kommentar

Jeg har selv et Chieftec DA01WD fulltower som er lakkert blått, er ikke helt ferdig med modden men det er et kult kabinett og modde og noe som en enklere og bygge i finner du ikke. Skal sette inn plexi på venstre sidde dør og ha et mønster elller noe sånt på den andre døra, har kladkatode som lyser ut foran, ser bra ut faktisk.. hehe. :razz:

Skal også snart støydempe det. en framtidsplan er også vannkjøling.. :razz:

- David-S

Lenke til kommentar

Jeg har et Dx01 miditower fra chieftec, fargen er gul! dritt-kult spør du nå meg.. Vifta i sidedøra er montert bak en kul svart vifte-grill som gjør mye for utseendet. På microplex får du kjøpt støydempings-sett som er ferdig utskåret til de fleste kabinettene i chieftec serien. Disse passer perfekt og jeg har montert et slikt sett inn i mitt kabinett. Selv med et durende MSI GF4 ti4200, 4 papst vifter, silent twin og Abit KT-7 med chipsett vifte samt 2 knattrende HD'er så er ikke støyen ubehagelig i det hele tatt.

Anbefales!

Lenke til kommentar

Tusen takk alle mann! :smile:

Jeg har ikke lyst til å skjære i siden - enda.. så jeg tenkte kanskje å gjøre noe småting som kanskje sees fra utsiden..

Kanskje kjøpe et blått kabinett - eller kanskje en annen "mørk" farge.. og legge inn en sånn vifte som en anbefalte oppi her i sidedøren (det er der den passer sant?). Kanskje legge på en fin grill.

Kanskje også finne en fin kald katode som kan lyse ut foran sammen med en noen Lazer LEDs eller hva det het :smile: Må jo evt ha brytere på disse slik at de ikke lyser hele tiden.. det tror jeg ikke at jeg vil :smile:

Sånn.. måtte bare få skrevet det ned også - det som surrer oppi hodet mitt :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...