Ken@th Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Heisann! Jeg har oppgradert fra Basic abm til Extra Abm hos telenor.. bestilte på Mandag som var.. og enda har ikke noe skjedd.. I dag ringte jeg telenor.. og da fikk jeg som svar at jeg ikke kan ha 6000 linja.. maximalt var 4800 det som er merkelig at på den nye Kapaks versjonen til telenor får jeg at jeg kan ha 7200. Mens på den gammle versjonen kan jeg bare få 4800! Jeg har også bare 581 Meter til sentralen. så kobber kvalitet og lengde skal ikke ha noe og si , igomed at jeg bor i temmelig nytt strøk! Noen som kan fortelle meg hvorfor telenor sier at jeg ikke kan ha mere enn 4800 når nyeste kapaks sier 7200 ? Nextgentel kan levere opptill 8000 hos meg.. men grunnen til det er at dem har eget utstyr i sentralen! Lenke til kommentar
Jovi60 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ja, for når KAPAKS forteller deg at du kan få 7200kbps, så må jo DET være rett.....ikke sant? Hmmm.....tror ikke du skal det det som KAPAKS forteller deg for god fisk.... Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) hmm..telenor kan ikkje vite kor mykje du klarer å få på kabelen din før du faktisk har målt..eg har 2000 meter fra sentral..der 1800 meter er 0.4 kabel..eg har 10mbit ned og 900kb ut...og når du bur i et temmelig nytt strøk som du sier..så vil eg anta at det er 0.6 kabel eller større.... kva er størrelsen på kabelen oppført i kapaks? edit: leste en gang til..beklager men eg misforstod litt.. men ja..be dei guffe opp hastigheten, så ser du og dem kva hastighet du før..be dei gi deg en max profil.. Endret 9. desember 2005 av Solefald Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ja, for når KAPAKS forteller deg at du kan få 7200kbps, så må jo DET være rett.....ikke sant? Hmmm.....tror ikke du skal det det som KAPAKS forteller deg for god fisk.... 5274037[/snapback] Kapaks er gud hos Telenor, de bruker tydeligvis ikke nyeste versjon ved sin nummersjekk hos Online. Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Det kan jeg nesten vedde på. Jeg spurte han på andre siden av røret hos telenor og han sa at dem hadde nyeste! Bullshit! For og si det slik... Kablene ifra Sentralen her på vibemyr @ Stavanger er absolutt nye.. Nexgentel sa at sentralen er nylig blitt oppgradert av både Next sitt utstyr og telenor.. nye filter hele pakken.. så grunnen at dem ikke kan levere er at den gammle kapaksen må basere seg på gammel info!.. hvorfor i faen skal ikke et trådpar klare merr en 4800 ? eneste som kan være at linjelengden er alt for stor.. elektromagnatisk støy etc.. blir for stor.. når jeg faen meg kan stå her å pisse på sentralen som er 581 m ifra termineringen her.. så er det noe feil ifra Telenor sin side.. Nye utstyret klarer 6700 Brutto GARANTERT men skal man over det spiller flere faktorer inn.. tilogmed med liten avstand til sentral og tversnitt på kabel er stor nokk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå