sablabra Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Det er ikke noe stort poeng i å flashe for ytelsen sin skyld hvis du når 700/800 uten å flashe, men du slipper å klokke opp og ned samt skifte spenning hver gang du skal spille. Det var en artikkel et sted om at de nye kortene med seks stk MOSFET klokket mye bedre enn de gamle med fem. Så å si alle kort produsert fra begynnelsen av desember har seks MOSFETer. Jeg kjøpte mitt ca 6. des og det har iallfall seks stk. Kortene med fem klarte visstnok ikke 670-700 mhz engang. Vifta kontrolleres automatisk, men med nok spenning så svir vel kortet. Absolutt maksimal temp for skjermkort er vel godt 110-120 grader så det kræsjer nok en stund før det svir. Med automatisk viftehastighet så tror jeg aldri den kommer opp i 5000 rpm. 5542713[/snapback] Ok, det var godt å høre . Jeg mener å huske at vifta gikk på fullt på ca. 95c eller noe sånt jeg? Tror jeg leste det i hvert fall. Jeg får bare håpe stock-kjøleren kjøler bra nok, hvis ikke kan den her være interessant etter hvert: http://www.techpowerup.com/reviews/ArcticCooling/AcceleroX2 EDIT: Forresten, kan de mosfet-brikkene trenge kjøling? Jeg har i hvert fall noen sånne kjølere til ramen fra vf700-cu hvis det skulle hjelpe noe... Endret 2. februar 2006 av sablabra Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Tjohei! Da skal jeg dra og hente grafikkortet hvert øyeblikk, så skal jeg poste litt 3dmark resultater også skal jeg vel klokke litt også Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Skriv gjerne litt om temperaturer, både med viften på auto og på manuell 100%. Når du skal overklokke så test gjerne hvor langt du kommer for hver gang du øker spenningen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Hvordan går det sablabra, fått slengt inn gullkortet i PC`n enda? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Ok, da har jeg fått grafikkortet. Jeg ble litt oppsugd i battlefield 2 da . Nå skal jeg bare laste ned rivatuner, så blir det litt klokking . Men hvordan stiller jeg vifta på 100%? Og hvordan øker jeg spenningen? Jeg har litt lyst til å flashe med pe biosen da, men jeg er redd for at noe skal bli ødelagt... En ting er i hvert fall sikkert; vifta bråker helt SINNSYKT mye på 100% EDIT: Never mind, jeg fant det ut Endret 3. februar 2006 av sablabra Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Noen bilder eller resultater så langt da? Rivatuner er fin å stille viftehastighet med. Blir nesten som den stopper når driveren lastes her i gården (XFX7800) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Ok, da har jeg flashet til x1800xt pe . Det ser ut til å gå helt fint, jeg spilte battlefield 2 i en halv time og tempen var 75c med vifta på auto. Med vifta på 100% var tempen under 55c. Men en SYK viftestøy... Jeg kjørte 3dmark før jeg flashet, men da kom det ikke noe bilde på de 2 siste cpu-testene. Men det skjedde av en eller annen grunn på det gamle kortet også(6600gt). Jeg skal prøve å formatere nå tror jeg, har en dårlig media center versjon nå... En ting jeg dog merket en del, var den "laggen" som pcp160 snakket om. Altså fpsen er helt fin, men bildet hakker litt for det. Litt merkelig... EDIT: Nå er også Vcore på 1.48V, noe som jeg egentlig synes er litt høyt EDIT2: Nå kjørte jeg 3dmark 05 med pe biosen, og jeg fikk 9236 poeng . Men som sagt så er det ikke noe skjermbilde under de 2 siste testene, så jeg tror det kan ha noe innvirkning på resultatet kanskje. Jeg skal formatere nå med min egenproduserte xp versjon(nlite), så får vi se da Endret 3. februar 2006 av sablabra Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Da har jeg formatert, og da fikk jeg 9541 i 3dmark 05 . Men jeg får fortsatt ikke bilde på de 2 siste testene da... Men nå er jeg storfornøyd jeg EDIT: Btw, jeg kjører x2 [email protected]. Det er enorm forskjell i 3dmark 05 fra uklokket til klokket cpu. Nå skal jeg installere far cry og sjekke hvordan det funker med aa og hdr samtidig Endret 3. februar 2006 av sablabra Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 EDIT: Btw, jeg kjører x2 [email protected]. Det er enorm forskjell i 3dmark 05 fra uklokket til klokket cpu. Ja, jeg testet med PE og ingen øvrig klokking på skjermkort, med min Opteron 146; Først på 2,2Ghz og minnefart 220Mhz, og fikk da 9250 poeng. Så testet jeg ved 3,0Ghz og minnefart 300Mhz og fikk 10004 poeng... Begge deler med timings 2,5.4.4.8 En ting jeg dog merket en del, var den "laggen" som pcp160 snakket om. Altså fpsen er helt fin, men bildet hakker litt for det. Litt merkelig... Ja, jeg hadde litt av samme fenomenet på mitt gamle 6800GT også, men syns faktisk det er mer merkbart på dette kortet. Ser ikke noe slikt med AA/AF på litt lavere verdier. Fikk du dette i BF2, eller hvilket spill? GTR som jeg merker det best i burde være mer en happy med 1GB minne, etter hva jeg har sett med oppgavebehandlig oppe på skjerm2 noen ganger, er ikke minnebruker så enorm i det spillet (BF2 derimot ser jeg at jeg er helt på grensen, men spiller ikke sånt, har bare demoen ) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) EDIT: Btw, jeg kjører x2 [email protected]. Det er enorm forskjell i 3dmark 05 fra uklokket til klokket cpu. Ja, jeg testet med PE og ingen øvrig klokking på skjermkort, med min Opteron 146; Først på 2,2Ghz og minnefart 220Mhz, og fikk da 9250 poeng. Så testet jeg ved 3,0Ghz og minnefart 300Mhz og fikk 10004 poeng... Begge deler med timings 2,5.4.4.8 En ting jeg dog merket en del, var den "laggen" som pcp160 snakket om. Altså fpsen er helt fin, men bildet hakker litt for det. Litt merkelig... Ja, jeg hadde litt av samme fenomenet på mitt gamle 6800GT også, men syns faktisk det er mer merkbart på dette kortet. Ser ikke noe slikt med AA/AF på litt lavere verdier. Fikk du dette i BF2, eller hvilket spill? GTR som jeg merker det best i burde være mer en happy med 1GB minne, etter hva jeg har sett med oppgavebehandlig oppe på skjerm2 noen ganger, er ikke minnebruker så enorm i det spillet (BF2 derimot ser jeg at jeg er helt på grensen, men spiller ikke sånt, har bare demoen ) 5547815[/snapback] Jeg har bare prøvd battlefield 2 enda, og der var det litt av den hakkingen ja. Jeg har 2gb ram som kjører på ca. 200mhz og 2.5-3-2-5 timings. Så ramen er nok ikke problemet nei. Jeg skal prøve far cry nå, så får vi se. Da får nok kortet virkelig kjørt seg . Kanskje det hjalp å formatere, skal sjekke straks. Endret 3. februar 2006 av sablabra Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Ok, da har jeg prøvd far cry med hdr og aa! Alt gikk helt smooth på 1024x768, men jeg merka litt av det samme som i battlefield 2. Den "hakkingen". Det er ikke vanlig hakking. Det er ikke noe særlig irriterende da. Men når jeg spilte far cry kom temperaturen opp i 78c, og viften gikk på 3000rpm. Det var altså MYE mer krevende enn battlefield 2, men det ser absolutt utrolig nydelig ut . Jeg er evig glad for at jeg gikk for det her fremfor 7800gtx 256 . Jeg får vel kanskje fyre opp fear også etterpå da... Men 78c er ikke for høyt det, eller? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 legg inn rivatuner å styr vifta selv, jeg er ikke over 60 grader, har vel og merke vifta på maks når jeg spiller da. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 legg inn rivatuner å styr vifta selv, jeg er ikke over 60 grader, har vel og merke vifta på maks når jeg spiller da. 5548189[/snapback] Jeg vet at jeg kan det, men jeg NEKTER å kjøre på 100%. Det er jo helt for jævlig høy lyd. Jeg må skrike til de som sitter ved siden av meg . Men har du pe biosen? Den gjør det en del varmere, siden den øker Vcore også... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Da testa jeg FEAR med ALT på fullt. 4xaa 16xaf med soft shadows på, men kun 1024x768. Jeg lar resultatene snakke for seg selv Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 legg inn rivatuner å styr vifta selv, jeg er ikke over 60 grader, har vel og merke vifta på maks når jeg spiller da. 5548189[/snapback] Jeg vet at jeg kan det, men jeg NEKTER å kjøre på 100%. Det er jo helt for jævlig høy lyd. Jeg må skrike til de som sitter ved siden av meg . Men har du pe biosen? Den gjør det en del varmere, siden den øker Vcore også... 5548240[/snapback] Har det noe å si om den bråker når du spiller da? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 legg inn rivatuner å styr vifta selv, jeg er ikke over 60 grader, har vel og merke vifta på maks når jeg spiller da. 5548189[/snapback] Jeg vet at jeg kan det, men jeg NEKTER å kjøre på 100%. Det er jo helt for jævlig høy lyd. Jeg må skrike til de som sitter ved siden av meg . Men har du pe biosen? Den gjør det en del varmere, siden den øker Vcore også... 5548240[/snapback] Har det noe å si om den bråker når du spiller da? 5548554[/snapback] Har du noen gang hørt vifta? Den overgår bråk på 5000rpm altså... Jeg synes den bråker mye på 3000rpm, men tro meg, 5000rpm vil du aldri ha den på... FEAR tror jeg er det mest krevende spillet jeg har testet hittil, den kom helt opp i 85c! Men det tror jeg kan ha noe med at rommet mitt begynner å bli varmt også . Den spyr ut varme bak, slik at den nesten ikke varmer opp kabinettet Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 legg inn rivatuner å styr vifta selv, jeg er ikke over 60 grader, har vel og merke vifta på maks når jeg spiller da. 5548189[/snapback] Jeg vet at jeg kan det, men jeg NEKTER å kjøre på 100%. Det er jo helt for jævlig høy lyd. Jeg må skrike til de som sitter ved siden av meg . Men har du pe biosen? Den gjør det en del varmere, siden den øker Vcore også... 5548240[/snapback] Har det noe å si om den bråker når du spiller da? 5548554[/snapback] Har du noen gang hørt vifta? Den overgår bråk på 5000rpm altså... Jeg synes den bråker mye på 3000rpm, men tro meg, 5000rpm vil du aldri ha den på... FEAR tror jeg er det mest krevende spillet jeg har testet hittil, den kom helt opp i 85c! Men det tror jeg kan ha noe med at rommet mitt begynner å bli varmt også . Den spyr ut varme bak, slik at den nesten ikke varmer opp kabinettet 5548605[/snapback] Men det er da vel lyd på spillene? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Men det er da vel lyd på spillene? 5548629[/snapback] Hah, det hjelper ikke hos meg i hvert fall. Men på 3000rpm går det ann, selv om jeg synes det støyer litt mye. I vanlig 2d-arbeid er den stillegående da . Men det er helt utrolig hvor mye varme det kortet her lager... Blir sinnsykt varm på fingra hvis jeg holder de bak pcen Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 På grunn av fare for at datamaskinen skal lette på grunn av det omdreinings-hastigheten på vifta så har Ati bestemt seg for å råde kundene sine til å bolte fast pc til bordet eller golvet. Hvis ikke kunden gjør dette så går garantien vekk. Ati beklager også at kunden må holde ut "flyduren" fra kabinettet. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 På grunn av fare for at datamaskinen skal lette på grunn av det omdreinings-hastigheten på vifta så har Ati bestemt seg for å råde kundene sine til å bolte fast pc til bordet eller golvet. Hvis ikke kunden gjør dette så går garantien vekk. Ati beklager også at kunden må holde ut "flyduren" fra kabinettet. 5548930[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå