Gå til innhold

ATI X1800XT overklokking og erfaringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er fortsatt ikke ferdig med monteringen her jeg, men her er et bilde av blokken ferdig montert på kortet.

Blir plutselig ikke så trangt i kassa lenger, og kunne i teorien brukt pci-e sporet rett ved siden av, om det ikke var for braketten som fortsatt tar 2 sloter da.

quagraf002Large.th.jpg

quagraf005Large.th.jpg

Lenke til kommentar

Argh, dobbeltpost.

Når det gjelder temperatur så har jeg noen handicap som gjør at vanntemperaturen ikke er så lav som den har potensiale til å være:

1. Viftene på radiator er alle stilt til laveste rpm, og dette er i utgangspunktet Papst-vifter som etter sigende skal ha støynivå på 26,5dB og 16 dB.

2. PCen står under en pult og inntil en vegg slik at luften ikke resirkuleres så godt. Luft ut fra PCen trekkes i stor grad inn igjen.

3. PCen står på gulv med varmekabler.

4. PCen står i stua med romtemp på 23-24 grader.

:hmm: Slik er det å ha studentleilighet...

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Det bestemmer du :)

Det hadde vært greit med en tråd som heter "ATI X1900XT overklokking og erfaringer" så kan direkte sammenligninger etc. postes der det passer.

5490778[/snapback]

Enig blir veldig oversiktlig da.

En tråd som dette om hvert skjermkort hadde vært genialt. Blir veldig lett å se hva som er vanlig score, og hvor mye det er å hente på å klokke.

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ikke klart å vise hva som er vanlig ytelse i spill, det tar rett og slett for mye tid å lage manuelle tester for hvert spill. Programmet Benchemall ble forsøkt benyttet, men det fungerte rett og slett ikke og nå ser det ut til at hele programmet er lagt ned. Websiden er borte...

Imidlertid er det forhåpentligvis nyttig for andre å se hvor langt kortet kan klokkes under forskjellige forutsetninger.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet litt klokking, og så langt har jeg klart 10652 3DMark 05. Det var med 751/1736, og Opteron 146 @3,0 "syncront" minne300Mhz.

Har nok litt å gå på for benching både her og der, men skal finne passe dagligfart først. Tempen på spenningreg følger gpu ganske jevnt, litt under faktisk, så der er det nok bra med heldekkende blokk. Men tempen på kjerne er temmelig høy i ifht vanntemp, så man får vel ikke i "pose og sekk" :)

Men det var en heftig temp du hadde på spenningreg cybirg :ohmy: ville nok vurdert noe velrettet luft mot ribben. Ifølge logging har jeg et strømforbuk gjennom regulatoren på 35A!! (se nederst til h på bilde) hvis det er i tråd med virkeligheten er det jo ikke så rart den blir lunken og vel så det ;)

post-56388-1138139323_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...