Gå til innhold

ATI X1800XT overklokking og erfaringer


Anbefalte innlegg

Hei igjen! Har tenkt å bestille meg LCD skjerm på shg.no, men eg finner ingen minne kjølere til skjermkortet mitt. (X1800XT) selger dei ram kjølere?

6236974[/snapback]

 

Det bør du kanskje spørre SHG om direkte, de svarer nokså raskt på e-post.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sablabra: Har du fått 7800GTXen?

6221943[/snapback]

 

Vel, nå har jeg det :) . Førsteinntrykket er ganske bra, selv om det ikke klokker så veldig bra. Ser ikke ut som om jeg kommer mye høyere enn 580/1800 :hm: . Når det gjelder bildekvaliteten så er jeg litt usikker. Med en gang jeg fyrte opp 3dmark 05, så var bildekvaliteten merkbart dårligere enn med x1800xt. Så starta jeg bf2 med 4xaa 16xaf 1680x1050 og da ble bildekvaliteten meget bra! Minst like bra som med x1800xt.

 

Jeg scorer ikke i nærheten like bra i 3dmark 05 som med overklokket x1800xt, men bf2 flyter bedre synes jeg. Skal få testet flere spill og se åssen det går. x1800xt slet litt med fear til tider, så kanskje 7800gtx klarer det bedre? Skal også prøve condemned, som gikk bare halvhjertet selv med full overklokk(780/864)

 

EDIT: Men i 3dmark 06 scorer jeg mye bedre med 7800gtx :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

De som har nådd lengst på OC UK og Extremeoverclocking har ikke brukt vannkjøling på ram fordi dette ødelegger ytelsen på GPU-kjølingen uten at RAM-hastigheten økes tilsvarende. Årsaken er at heldekkende løsninger har dårligere kontakt enn kun GPU-blokk og at en heldekkende løsning tar opp mer varme.

 

Jeg har lest om noen som har klar hhv 1000 og 963 mhz på minnet. Sistnevntes kjøling var kobberribber ("5 of the pieces over to some BGA copper monster ramsinks - these are huge @20x20x15mm!") med delta-vifter blåsende mot dem. Førstnevnte ukjent. Dette er hastigheter der benching skjer uten artifacts. Hastighet med artifacts er nokså uinteressant, da man har gått for langt.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Eg trur at eg skal klare litt over 900 mhz med god kobberribbe på minnet! Det er varmen som er problemet her.... Men eg har tenkt meg TT Tide water og kobberramsinks.... Håpar på at eg klara då over 900 mhz på ram uten artifact! Men GPUen kjem eg ikkje langt med, den stoppar på 715 mhz når eg scanna for artifact, men rammen har eg håp for :D

 

Edit: Ka e rekord OC på X1800XT? evt. links?

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Jeg kom nå aldri lenger enn absolutt maks 870mhz :( . Tror ikke minnet mitt var så bra, kommer lengre med det nye... Jeg hadde kobberkjølere på ram med et par 120mm vifter som blåste på kortet

6269954[/snapback]

 

Meina du at du fekk sånn litt artifact på 870 mhz, eller at heile systenet fraus?

Lenke til kommentar
Jeg kom nå aldri lenger enn absolutt maks 870mhz :( . Tror ikke minnet mitt var så bra, kommer lengre med det nye... Jeg hadde kobberkjølere på ram med et par 120mm vifter som blåste på kortet

6269954[/snapback]

 

Meina du at du fekk sånn litt artifact på 870 mhz, eller at heile systenet fraus?

6270027[/snapback]

 

Ble vel mest artifacts... Den tråden her begynner, som nevnt tidligere, virkelig å bli en chatte-tråd med korte innlegg osv. Synes det kan komme noe ordentlig snart :) (personlig så har jeg jo ikke kortet lenger da...)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...