Gå til innhold

ATI X1800XT overklokking og erfaringer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prikkene i ATI Tool er artifacts, så du bør ikke klokke så langt at du får noe særlig av dem. Du vil se at du får små eller store artifacts i spill også.

Årsaken til at du ikke får noe piping er vel at ATI Tool ikke detekterer artifactsene, et ikke ukjent problem med programmet.

Lenke til kommentar

Cybridg: Har du forslag til ka slags anna program eg kan bruke får å scane for artifacts?

Edit: Viss eg skal ha heatsinks på rambrikkene på skjermkortet mitt, skal eg berre ha det på eine sida då?

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Cybridg: Har du forslag til ka slags anna program eg kan bruke får å scane for artifacts?

Edit: Viss eg skal ha heatsinks på rambrikkene på skjermkortet mitt, skal eg berre ha det på eine sida då?

6215127[/snapback]

Spill mange spill og se etter artifacts? :dontgetit:

Kun på en side ja

Lenke til kommentar

kan du anbefale nokon gode heat sinks?

Edit: har funne ut at det er temperaturen som gjer at eg får artifacts. Eg lot vifta g på fult i 3 min og så starta eg artfacts scaning og då kom null artfacts, men etter 10-20 sek då det blei varmt då begynte det å dukke opp små gule prkkar...

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
kan du anbefale nokon gode heat sinks?

Edit: har funne ut at det er temperaturen som gjer at eg får artifacts. Eg lot vifta g på fult i 3 min og så starta eg artfacts scaning og då kom null artfacts, men etter 10-20 sek då det blei varmt då begynte det å dukke opp små gule prkkar...

6215933[/snapback]

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MC14&mcat=c181

Du må selvsagt også bytte ut stock-kjøler da...

Lenke til kommentar
ja, seff. Men skal ikkje bytte endå, skal vente litt.

Er desse ribbene  veldig gode? må eg ha AS 5 på alle?

Har tenkt på denne kjøleren:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318417

Kan eg klokke meir viss eg kjøper alt dette?

6215989[/snapback]

Du får helt sikkert klokka lenger :) . Merk deg at den koster kun 500kr på psdata, og da vil jeg si at det er et godt kjøp...

Du burde bruke en blanding av termisk lim og kjølepasta til ram-kjølerne

Lenke til kommentar
takk for svar. Ja, har sett den på PSdata ja...

Ka slags klokk bruka du til vanleg og spenning på gpu og minne?

6216052[/snapback]

Brukte vel 760mhz på core og standard volt med pe bios(1.48V). 800mhz på minnet(CCC gikk ikke høyere). Kortet mitt har noen problemer nå, så får vel nytt neste uke elns :whistle: . Får dessuten et 7800gtx 512mb neste uke og, blir skøy å sammenligne! :tease:

Lenke til kommentar
jobber du eller? du mykje pengar... hehe.

Har du sendt inn kortet på reperasjon?

6216134[/snapback]

Har vel en 45minutter-per-dag jobb pluss ukepenger pluss generell gjerrighet :p . Jeg sendte det inn til komplett i stad ja, så får vi håpe at de er raske. 7800gtx 512mb fikk jeg billig, så det var ikke så stort kjøp.

Fikk noen yate loon-vifter i dag, kanskje jeg får en smule bedre temperaturer også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...