Gå til innhold

ATI X1800XT overklokking og erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker ATI Overclocker (finner link på første side i tråden) så sies det at den slakker litt på timings slik at minnet kan klokke høyere. Du kan iallfall forsøke.

 

Det er ikke nødvendig å ha kjøleribbe på minnet dersom timingen endres. Det er dessuten umulig siden du har standardkjøler på kortet.

Lenke til kommentar

ATi Tool Beta 14 disabler de trådene som benyttes av CCC automatisk så det skulle ikke være noe problem. Har du forsøkt beta 14?

 

Du kan evt. forsøke ATI Overclocker. Årsaken til at det krasjer over 700/800 kan rett og slett være at det er "taket" for stock spenning, forsøk å øke den litt da vel.

Lenke til kommentar
ATi Tool Beta 14 disabler de trådene som benyttes av CCC automatisk så det skulle ikke være noe problem. Har du forsøkt  beta 14?

 

Du kan evt. forsøke ATI Overclocker. Årsaken til at det krasjer over 700/800 kan rett og slett være at det er "taket" for stock spenning, forsøk å øke den litt da vel.

6041131[/snapback]

 

Jeg har prøvd beta 14, har det instalert men det disabler ikke den ccc saken lengre. Gjorde det første gang jeg instalerte men ikke andre gang.

 

Tror ikke det er på grunn av at jeg har nådd absolut maks på stock V fordi den bare krasjer helt bilde fryser osv, og det er på samma frekvens som er maks i ccc.

 

Men skal prøve med litt mer spenning nå for og være 100% sikker.

 

 

Samma drit skjedde med litt mer volt. Så fort jeg setter på en last så kræsjer det.

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
Bildet fryser jo for meg og om jeg klokker for langt, skjønner ikke helt problemet? :ermm: . Jeg måtte disable services for å klokke med nyeste ati tool beta også...

6041742[/snapback]

 

 

Har disabla services nå, men det er vel så enkelt at jeg kansje bare klokker for langt. Siden jeg får samme symptom som Sablabra.

Lenke til kommentar
cybirg Postet i dag, 12:57

  Hvis du bruker ATI Overclocker (finner link på første side i tråden) så sies det at den slakker litt på timings slik at minnet kan klokke høyere. Du kan iallfall forsøke.

Aporopå minnetider, bare lurer litt; er det slik at PE bios setter slakkere eller strammere tider?

Og dette du nevner med ATI overclocker og endret timings, er det noe vi tror, eller vet? :)

Lenke til kommentar
cybirg Postet i dag, 12:57

  Hvis du bruker ATI Overclocker (finner link på første side i tråden) så sies det at den slakker litt på timings slik at minnet kan klokke høyere. Du kan iallfall forsøke.

Aporopå minnetider, bare lurer litt; er det slik at PE bios setter slakkere eller strammere tider?

Og dette du nevner med ATI overclocker og endret timings, er det noe vi tror, eller vet? :)

6042380[/snapback]

 

Jeg har ikke linken her og nå, men ifølge noen på Extreme 3D og Overclockers UK sine forumer så scorer PE-biosen litt lavere i 3dmark05 på XT-hastigheter.

 

Det med ATI Overclocker og endret timings er jeg litt skeptisk til, men det er enkelt å gjøre noen tester...

 

Ifølge ryktene på diverse forum så var det (iallfall tidligere da ATI Tool var beta ca 9) slik at OC Tool tillatte langt høyere klokk på minnet enn ATI Tool, alt annet likt, og det ble spekulert i at dette var fordi ATI OC endret på timing. Grunnlaget for dette var at høyere minnehastigheter gjennom OC Tool gav samme eller lavere score enn lavere hastigheter gjennom ATI Tool.

Lenke til kommentar
virka det viss eg gjer det slik?

 

Klokka med ATI tool til 700/1600, endra volten og så trykker eg apply, også back, så kjem eg til starten og lagra ny profil?

 

viss det er sånn, så prøvde eg det, men volten gjekk ned til 1,375, og det er ikkje nok

6100626[/snapback]

 

Du må trykke på save også lagre det til riktig profil da :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...