Cortinarius rubellus Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 oki, der det står 1,30 på rivatuner som er stanard for x1800xt kort...er dønn stabil. Jeg mente den som det står Voltage Regulator current, A. den viser 8.18 til vanlig og den hopper oppi 10,91 av og til, har sett den sprette opp i 22 også i idle. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 13. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2006 (endret) Kan ikke klage på 51% overklokk på minne/cpu nei. Men ja nå klokket jeg bare med ATI tool, økte spenningen på gpu, og disablet de 2 ATI relaterte greiene under services. Det må man gjøre, ellers klokker den seg NED så fort 3D program starter... Si meg cybirg, kan du kjøre testen i feks ATI tool uten feil med de fartene jeg ser du har i "sammenlikning av skjermkortklokk- tråden", eller er det max klokk uten at det crasher bare? Scan for artifacts i ATI Tool er så vidt jeg vet ikke brukelig for X1800-kort fordi den ikke alltid greier å identifisere artifacts når de oppstår: Same here! When using "Find Max" artefacts are visible, but not detected!! This happens since Beta11! "Atitool messes things up and just shows an artifact whats no there or; Atitool just dont see the artifacts." http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=8823&page=3 Den maksklokken jeg greier å benche på 770/1818 har jeg ikke engang prøvd å spille med. Regner med at den låser seg etter en stund. Spiller gjerne på 740/1720-1780 med vgpu 1,48 vmem std. Endret 13. februar 2006 av cybirg Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Ok det var jo interessant cybirg, da skal jeg altså ikke stole så mye på den testen. Har bare brukt det litt, og økt spenningen når det har feilet. Er jo en imponerende fart du har benchet på da, i alle fall hvis det da har gitt deg bedre og bedre score jo høyere klokk sablabra Postet i dag, 19:54 Men pcp160, kortet bruker vel mer enn 52w, gjør det ikke? Trodde i hvert fall det brukte mye mer... Jo det gjør det nok garantert sablabra, det er derfor jeg ikke tør være for påståelig når det gjelder akkurat hvilken del av spenningsregulatoren det er snakk om (det er flere av dem, og flere forskjellige spenninger også) Amperetallet henger ikke på greip med noen av de spenningene jeg kjenner til. Så betrakt forklaringen som genrell forklaring på hva denne måleren dreier seg om. I praksis er det ikke brukbart til noe annet enn å se hvor hardt kortet jobber uansett . Fluesopp, hvis du enten har fler skjermer, eller lar overvåkningen i rivatuner kjøre i bakgrunnen når du kjører feks 3DMark vil du se at spenningen spretter opp til 1,4V og Ampere måleren ligger jevnt ganske høyt, når du ser på kurvene etterpå. Avbryt 3DMark 05 akkurat når cpu test delen begynner, så ser du dette. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Nå har Omega 6,2 kommet. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Nå har Omega 6,2 kommet. 5641481[/snapback] Tjohei! Takk for påminneren, tester de nå Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hmm... Driverne funket ikke hos meg, det er nok fordi jeg har win 64 bit Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hmm... Driverne funket ikke hos meg, det er nok fordi jeg har win 64 bit 5644752[/snapback] Omega driverene fungerer ikke på 64 bit, dessuten er ikke win XP 64 bit til å stole på i det hele tatt synes jeg. Er massevis av folk som har problemer med spill og lav fps på 64 bit. Jeg bruker selv 64 bit, og har ikke hatt noen problemer, men det er synd at omega driverene ikke fungerer, fordi de bruker en hel del mindre RAM. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hmm... Driverne funket ikke hos meg, det er nok fordi jeg har win 64 bit 5644752[/snapback] Snodig at omega ikke kommer med 64bit også. Burde jo være en smal sak å bruke de samme regtweaksene på win64 som de bruker på win32 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hmm... Driverne funket ikke hos meg, det er nok fordi jeg har win 64 bit 5644752[/snapback] Snodig at omega ikke kommer med 64bit også. Burde jo være en smal sak å bruke de samme regtweaksene på win64 som de bruker på win32 5646094[/snapback] Det er rart med det gitt. ATI kommer i hvert fall ut med det... Det er nesten rart at ikke flere bruker 64 bit egentlig, når mer eller mindre alle nye pcer har støtte for det Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Noen tilbakemeldiger på de nye Omega driverne her enda, bortsett fra at de ikke er 64bits? Forøvrig syns jeg denne overgangen til 64bits er noe av det tregest jeg har sett, tom min Celleron til 600kr er jo 64bits, men fortsatt er min erfaring at 64bits byr på langt mer problemer enn gleder. Fortsatt nok av enheter som er vanskelig å finne drivere til, og fortsatt dårlig med programmer som faktisk utnytter dette. Mye av det jeg har brukt er støttet av 64 bits, men kjører som 32 bits likevel. Men nok om det, vil gjerne høre erfaringer med de nye Omega Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Er det fortsatt ingen som har prøvd de? Jeg pleier å installere omega driverne med en gang uten å tenke jeg . Men det kan jeg dessverre ikke nå . Spent på om det er noen ytelsesøkning. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Dette er min rekord med uklokka skjermkort og har heller ikke tweaka noe, cpuen er klokka da. Dette er 3dmark06 3DMark Score 4623 3DMarks SM 2.0 Score 1840 Marks SM 3.0 Score 1836 Marks CPU Score 1918 Marks Endret 24. februar 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Dette er min rekord med uklokka skjermkort og har heller ikke tweaka noe, cpuen er klokka da. http://service.futuremark.com/orb/projectd...rojectId=150215 5661254[/snapback] Du gidder ikke bare skrive scoren da, jeg kommer ikke inn . Uansett, jeg formaterte nettopp med vanlig 32-bit windows, og med de nye omega driverne fikk jeg 9878. Altså en liten økning på ca. 25 poeng, men det kan også komme av at windows er helt nyinstallert nå. Jeg foretrekker Omega driverne likevel da . Når det gjelder win 64-bit så likte jeg det ikke, og gjorde pcen min ustabil når jeg klokka på samme hastighet som er stabil i 32-bit... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 hmm...har hørt så mye bra om 64-bit, men når jeg hører det der fra deg så blir det en stund til jeg skal prøve det. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 I 3DMark 05 ser det ikke ut til å være noen fordel med de nye Omega hos meg i alle fall. Får ca 10280 uten annet enn PE bios'en og vanlig klokk på cpu/minne, og det er noen få poeng mindre enn jeg fikk med vanlig Cat 6.2. Dog er forskjellen så liten at det vel kan kalles likt. Har ikke fått prøvd noe spill enda, men håper det fungerer bra, siden minnebruken med Omega passer mitt 1GB oppsett bedre Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Nå testa jeg nettopp å øke pci-e hastigheten til 110mhz istedenfor 100mhz, og da fikk jeg 9921 poeng. Altså nesten 50 poeng mer. Jeg trodde ikke det skulle gjøre noen forskjell, men det gjorde det altså Også fikk jeg 6455 i cpu score nå . Det var rart fordi i det screenshotet jeg postet tidligere så fikk jeg 5607, og det er på nøyaktig samme hastighet(2.6ghz). Merkelig... Jeg ser jo at du, pcp160, fikk 6125 på 2.98ghz. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det var jo litt spennende sablabra. Har du da testet flere ganger så du er sikker på at det ikke bare er tilfeldig? (er jo en viss feilmargin i 3DMark) Testet dette med et velklokket 6600GT, og 6800GT, uten at det var mulig å påvise noen forskjell, men har ikke prøvd med dette skjermkortet. Vil ikke utelukke at det kan ha noe å si, vi har jo sett en viss forbedring med Pci-e 16x vs 8x, selv om selve båndbredden ikke er noen flaskehals. Høres jo litt ut som det er andre ting som har gjort utslag hos deg pga vesentlig bedre cpu score..? Særlig merkbart er det vel uansett ikke, men kan jo kanskje være et tips for 3DMark ol i alle fall da Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Det var jo litt spennende sablabra. Har du da testet flere ganger så du er sikker på at det ikke bare er tilfeldig? (er jo en viss feilmargin i 3DMark)Testet dette med et velklokket 6600GT, og 6800GT, uten at det var mulig å påvise noen forskjell, men har ikke prøvd med dette skjermkortet. Vil ikke utelukke at det kan ha noe å si, vi har jo sett en viss forbedring med Pci-e 16x vs 8x, selv om selve båndbredden ikke er noen flaskehals. Høres jo litt ut som det er andre ting som har gjort utslag hos deg pga vesentlig bedre cpu score..? Særlig merkbart er det vel uansett ikke, men kan jo kanskje være et tips for 3DMark ol i alle fall da 5663988[/snapback] Jeg testa å sette den ned til 100mhz igjen ja, og da ble scoren litt lavere igjen. Og etterpå satt jeg opp igjen og da ble scoren 9928 . Så det ser ikke ut til å bare være tilfeldig Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg testa å sette den ned til 100mhz igjen ja, og da ble scoren litt lavere igjen. Og etterpå satt jeg opp igjen og da ble scoren 9928 . Så det ser ikke ut til å bare være tilfeldig Det var da noe dritt det da, har jo egentlig ikke tid å surre med dette nå, men nå må jeg jo nesten sjekke dette hos meg også :!: Kommer tilbake med resultat etter et par runder 3D 05 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg testa å sette den ned til 100mhz igjen ja, og da ble scoren litt lavere igjen. Og etterpå satt jeg opp igjen og da ble scoren 9928 . Så det ser ikke ut til å bare være tilfeldig Det var da noe dritt det da, har jo egentlig ikke tid å surre med dette nå, men nå må jeg jo nesten sjekke dette hos meg også :!: Kommer tilbake med resultat etter et par runder 3D 05 5664401[/snapback] Man har jo alltid tid til slikt . Gleder meg til å se om det har noen effekt hos deg også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå