Gå til innhold

ATI X1800XT overklokking og erfaringer


Anbefalte innlegg

Spiller noen her Battlefield Special Forces? Fordi jeg får skikkelig dårlig fps, spesielt på The Iron Gator. Jeg mener helt ned i 20fps :hm: . Merkelig at det skal være mer krevende enn fear altså. Får noen andre her dårlig fps i sf? Jeg har forresten alt på fullt, 6xaa også.

5550994[/snapback]

 

 

kunne på gtx 7800 256 jeg vil legg til special forces er mer krev enn bf2 og speilte på natt misson

 

6aa er nok for mye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alcohollyday, man ser tempen og strømforbruk, samt spenning over regulatorer med Rivatuner, hardwaremonitordelen.

 

Nå har jeg endelig funnet løsningen på "omgivles- lag" i GTR, løsningen ble det som tidligere ga problemer; låser vertical sync i spillet, og setter skjermfrekvensen til 70Hz slik at jeg aldri (med unntak av startoppstillig) har lavere fps enn skjermfrekvens. Så nå kjører jeg 6xAA, max mipmap, og 8x AF og alt flyter supert :)

Lenke til kommentar

Driver nå å prøver å finne rette innstillinger for MS flightsimulator (FS9), og har et litt rart problem. Hvis man ser på bildet så er det veldig uskarpt, spesielt omtrent midt på ved radio stack'en (ca midt i bildet der det står masse grønne tall for de som ikke er kjent i cocpit...)

 

fs9urentinnflyvn6uj.th.jpg

 

Har ikke hatt akkurat det problemet før, og har testet med og uten litt forskjellige innstillinger. Ser nesten ut som bildet er dobbelt, og litt forskjøvet eller noe sånt.

 

Ellers må jeg jo bare teste alt som kan testes, men siden det såvidt jeg vet ikke er mulig å endre ting som AA/AF, mipmap osv mens spillet kjører tar det lang tid og komme ut og inn for å se, derfor hadde jeg satt pris på tips hvis noen kjenner igjen symptomene.

Har faktisk sett noe artifacts i FS9 også, så lurer på om kortet mitt sliter litt med PE farten kanskje. På den annen side har jeg nå kjørt 2 timer GTR uten noe tull, og masse bench, så kan hende det er FS9 selv som er problemet. Det er jo en helt clean innstall av både det og XP, men FS9 har vel ikke vunnet priser for stabilitet akkurat...

Lenke til kommentar
cybirg Postet i dag, 16:00

  Uff, jeg blir faktisk litt kvalm av å se på de uklare tallene. Det er ikke AA i kombinasjon med FS9 som ødelegger for klarheten da?

He he :!: , ja må skyndte meg å si at flyten er også så bra at man blir nesten kvalm av rette grunner også (flysyk...) så er ikke bare elendighet.

 

Men ja, feks disse tallene øverst i radioen, der det står 122,x er relativt hypnotisk å se på :hmm:

 

Har ikke prøvd å skru AA helt av enda, bare ned, det ser helt forjævlig ut hvis jeg ikke kan ha på det :thumbdown: . Men får vel bare gå systematisk frem med alle innstillingene i både driver og spill. Håper ikke jeg trenger å flashe tilbake, da jeg er svært fornøyd i alt annet enn FS9 så langt med PE/Omega drivere.

 

Men takker for tips, jeg som bytter hardware mye oftere enn jeg bytter spill, har vel egentlig litt erfaring med at nyeste "hotteste" drivere ikke nødvendigvis er det beste i spill fra 2004. Tror desverre slike særinger som meg havner litt langt ned på listen over spill drivere optimaliserer for. Litt synd i så fall, for det er jo spillene som er 1-2 år gamle dagens high end kort virkelig gir svimlende flyt. Akkurat som når dere drar frem BF2 og FEAR om 2 år, og kjører 12xAA på storskjerm, og minste FPS blir 110 :p

Lenke til kommentar
Hadde du de samme problemene før du flashet? Det går jo fort å flashe tilbake og sjekke ;)

 

EDIT: Cybirg: Jeg får i hvert fall ikke artifacts i battlefield 2 med omega driverne. Hva slags artifacts er det du får?

5555874[/snapback]

 

Nei, jeg spiller flere ganger hver dag og de kom rett etter at jeg hadde installert Omega, men jeg har ikke sett de noe mer i dag så det er godt mulig de kom av andre grunner...

 

Pcp160:

Flight Sim er utrolig artig, særlig online. Spilte en del FS2004 før, men nå venter jeg på FS 2006 (det er vel neste?).

Endret av cybirg
Lenke til kommentar
Hadde du de samme problemene før du flashet? Det går jo fort å flashe tilbake og sjekke ;)

 

EDIT: Cybirg: Jeg får i hvert fall ikke artifacts i battlefield 2 med omega driverne. Hva slags artifacts er det du får?

5555874[/snapback]

 

Nei, jeg spiller flere ganger hver dag og de kom rett etter at jeg hadde installert Omega, men jeg har ikke sett de noe mer i dag så det er godt mulig de kom av andre grunner...

5556690[/snapback]

 

Den første delen var mer rettet til pcp160 :p . Jeg lurte på hva slags artifacts du fikk. Men hvis de er borte nå, så er det vel ikke noe problem da.

Lenke til kommentar

Ja cybirg, FS10? kommer i slutten av 06, og skal være laget for Vista, om det betyr at man ikke vil ha glede av den på XP vet jeg ikke, men blir spennende å se hvordan den blir. Har hatt flightsim siden det var på disketter, og testet for noen uker siden FS3, som noen har tilpasset så den kan kjøre under xp.

 

Se bilde fra FS1 under, så burde jeg kanskje ikke klage over litt uklare tall, rå grafikk der gitt, selv uten AA/AF :!:

 

Forøvrig hadde du rett, AA er roten til alle problemer i FS9, så vet ikke riktig hva jeg skal gjøre. Får vel prøve noen andre drivere, og håpe det hjelper, uten at det går utover kvaltieten på andre spill. Spiller i grunn ikke mye, men når jeg gjør det har jeg høye krav :)

post-56388-1139166624_thumb.jpg

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Nei si det sablabra, jeg bruker 2,98Ghz til vanlig. Det eneste som er litt spesielt hos meg er kanskje minnefarten, 298Mhz cas2,5 1T er jo ganske raskt i disse 2GB tider. Men vet ikke i hvilken grad dette påvirker 3DMark. Det er vel andre som klarer like mye eller mer med lavere hastigheter såvidt jeg husker, Alcohollyday feks.

Men jeg setter mipmap og de greiene der til ytelse og programstyrt da, har du gjort det?

post-56388-1139172424_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Spiller noen her Battlefield Special Forces? Fordi jeg får skikkelig dårlig fps, spesielt på The Iron Gator. Jeg mener helt ned i 20fps :hm: . Merkelig at det skal være mer krevende enn fear altså. Får noen andre her dårlig fps i sf? Jeg har forresten alt på fullt, 6xaa også.

5550994[/snapback]

 

 

 

Er ikke dette ekstremt lite til å være x1800? Jeg har ca 10-15 frames i sekundet med ett x800SE 128mb på natt banene med allt på max og 6x AA (1280 x 1024)

Lenke til kommentar
Spiller noen her Battlefield Special Forces? Fordi jeg får skikkelig dårlig fps, spesielt på The Iron Gator. Jeg mener helt ned i 20fps :hm: . Merkelig at det skal være mer krevende enn fear altså. Får noen andre her dårlig fps i sf? Jeg har forresten alt på fullt, 6xaa også.

5550994[/snapback]

 

 

 

Er ikke dette ekstremt lite til å være x1800? Jeg har ca 10-15 frames i sekundet med ett x800SE 128mb på natt banene med allt på max og 6x AA (1280 x 1024)

5567484[/snapback]

 

 

Jeg opplever det samme med to 7800 GTX i Sli. Med 1200 x 1600 i oppløsning og 4 AA er snittet på 30 - 40, mot 70 - 100 FPS på brett med dagslys. Har lest at dette er en "dark map bug" som Dice jobber med å fikse.

Lenke til kommentar
Spiller noen her Battlefield Special Forces? Fordi jeg får skikkelig dårlig fps, spesielt på The Iron Gator. Jeg mener helt ned i 20fps :hm: . Merkelig at det skal være mer krevende enn fear altså. Får noen andre her dårlig fps i sf? Jeg har forresten alt på fullt, 6xaa også.

5550994[/snapback]

 

 

 

Er ikke dette ekstremt lite til å være x1800? Jeg har ca 10-15 frames i sekundet med ett x800SE 128mb på natt banene med allt på max og 6x AA (1280 x 1024)

5567484[/snapback]

 

 

Jeg opplever det samme med to 7800 GTX i Sli. Med 1200 x 1600 i oppløsning og 4 AA er snittet på 30 - 40, mot 70 - 100 FPS på brett med dagslys. Har lest at dette er en "dark map bug" som Dice jobber med å fikse.

5569532[/snapback]

 

Godt å høre at det ikke bare er meg da :p . Men det forklarer vel ikke The Iron Gator? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...