Mala Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 @ Watchtower: Åssen blir bildet på din monitor? har en 19" CRT som eg heller vil koble min framtidige 360 på Lenke til kommentar
Doc Watchtower Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 @ Watchtower: Åssen blir bildet på din monitor? har en 19" CRT som eg heller vil koble min framtidige 360 på 5356006[/snapback] Det ser bra ut:-) Det eneste er at, siden du ikke kjører i widescreen-modus men i 4:5 får du en svart stripe øverst og nederst, noen centimeter bred. Ellers er fargene og texturerne veldig livlige og klare. Det blir som high-end pc. Har bare prøvd Kameo og PGR 3 og forventer at grafikken får enda et løft når den andre bølgen med spill kommer etter nyttår. (Oblivion anyone?) Forøvrig er vanlig tv "nothing to sneeze at" heller siden det er flere detailler sammenlignet med forrige generasjonen. (Bruker advanced scart fra Joytech men har lest her på forumet at Xbox 360 sin egen scart kanskje er littegrann bedre) Husk at du kanskje trenger en gender-changer hvis du ikke har vga inngang på din CRT. Jeg kjøpte min hos mpx: her er lenken Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Takker for bra og informativt innlegg Watchtower Lenke til kommentar
Hank-Hardy Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Hvordan finner jeg ut om skjermen min støtter de forskjellige oppløsningene? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Hvis du har et nytt skjermkort kan du sette oppløsninga på fult på datamaskinen. Hvis bildet kommer opp og alt ser bra ut er antakeligvis det maks oppløsning skjermen din tåler. Min skjerm (17") tåler maks 1280*1024 og minimum 800*600, ved lavere oppløsning begynner skjermen å pipe, merkelig nok. Lenke til kommentar
whom Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Veldig mye surr her, noe det blir når man bare antar i hytt og pine uten å ha kabelen. Fikk kabelen fra Joytech i dag og koblet til CRT (hun). Det følger også med et gender adapter for VGA sammen med et RCA\jack adapter for analog lyd. 5.1 lyd får man bare gjennom optisk, noe som også er en mulighet. Når jeg koblet den opp på min relativt nye PC skjerm velges 640x480 automatisk, men jeg inne på menyen kan jeg velge alt fra 640x480 til 1360x768. Har en mistanke på at oppdateringene står på 50hz, da det var det eneste min TV taklet. Finner ikke hvor det kan skiftes og antar at det ikke er mulig å stille hz på VGA? Jeg har valgt Widescreen, 1280\720. Når det velges blir bildet plassert ubalansert, og jeg flytter det til midten for å så zoome inn, og jeg ender opp med en linje på 1 cm på sidene, noe en ikke bør strekke ut. Det var en sinnsyk forskjel og jeg vil ikke gå tilbake til tven før det blir HDTV på meg. Edit: Joytech Gender-adapteret er bare "hun-hun", dermed bare for å plugge inn en vga kabel som en forlenger. Endret 2. januar 2006 av Deuz Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 31. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2005 Så jeg trenger bare denne kabelen? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315084&cks=PRL Lenke til kommentar
whom Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Så jeg trenger bare denne kabelen? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315084&cks=PRL 5363934[/snapback] Ja, hvis du som folk flest har en vanlig hun-VGA-inngang på skjermen din. dog. siest det at originale VGA kabelen (fra M$, men ingen analog lyd) skal være en smule bedre. Men min VGA Joytech gjengir bildet smooth på min 19" CRT Ellers trenges det en oppklaring på om Xboxen (vga) lager bildet i 720p for at det så skaleres til angitt oppløsning eller gjør som pcen? Innbiller meg nemlig at det så dårligere ut på CRTen ved 1280\1024 (støttest) enn 720p. Men klokken er 06.28, så jeg vet sannelig ikke. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Det skal være mulig å kjøre bilde i 1280*1024 uten at bildet skaleres. Har vært diskutert en gang før. Da velger du i spillet hvordan oppløsningen skal være. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Ang. gender-changer så kan eg forsåvidt bruke den/de som eg har fått med mine skjermkort til pc, har eg spart noen kroner der også Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Kan man bruke denne overgangen som flere har linket til, til Playstation 2 og de andre konsollene også? eller gjelder det for bare xbox 360?? Lenke til kommentar
whom Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Det skal være mulig å kjøre bilde i 1280*1024 uten at bildet skaleres. Har vært diskutert en gang før. Da velger du i spillet hvordan oppløsningen skal være. 5366236[/snapback] Kikket rundt i menyene i Most Wanted, men intet var å finne. Kilde til hvor det stod eller hvordan det velges? En annen ting er at kanskje 1280*1024 bare støttes i interliced modus pga. båndebredde (slik som 1080p) og interliced modus kan heller ikke velges med VGA-kabelen. Og til RegRot: bare til xbox360, men tilsvarende kabler er å finne til andre konsoller. Lenke til kommentar
Hurragutten Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 [Kikket rundt i menyene i Most Wanted, men intet var å finne. Kilde til hvor det stod eller hvordan det velges? En annen ting er at kanskje 1280*1024 bare støttes i interliced modus pga. båndebredde (slik som 1080p) og interliced modus kan heller ikke velges med VGA-kabelen. 5370127[/snapback] Oppløsningen på 1280*1024 velges i selve oppsettet av konsollen, ikke i spillet. Det er så opp til utviklerne av spillet om denne oppløsningen skal støttes direkte fra grafikkortet eller om det vil være en skalert versjon fra 720p. Eneste måten å finne dette ut på er sannsynligvis å bruke det blotte øye og se om bildet er i naturlige proporsjoner eller om det virker å være strukket. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 1280*1024 tillsvarer ikke 1080p ettersom det ikke er widescreen. Dessuten skal det støttes. Alt bilde fra datamaskinen er i progressive, i såfall må det være xboxen som ikke kan levere i 1080p. Lenke til kommentar
whom Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 1280*1024 tillsvarer ikke 1080p ettersom det ikke er widescreen. Dessuten skal det støttes. Alt bilde fra datamaskinen er i progressive, i såfall må det være xboxen som ikke kan levere i 1080p. 5376368[/snapback] Påstå ikke annet. Men påstod at Xboxen ikke klarer å levere 1080p pga. båndebredde, og at det kunne vært en mulighet at båndebredden heller ikke er tilstrekkelig til 1280\1024, og derfor dårligere bilde? Men veldig usikkert på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå