BigJackW Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hvilket operativsystem anbefalere dere der ute jeg skal bruke? Hva skal jeg fex bruke av: Windows Server 2003, Web Edition Windows Server 2003, Standard Edition Windows Server 2003, Enterprise Edition Windows Server 2003, Datacenter Edition Eller hvilket Linux operativsystem skal jeg bruke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Manglende opplysninger: Hvor mange klienter? Hvilke tjenester skal kjøres? Oppkobling fra internett til epost, webmail? Hvor mange servertjenester skal kjøres offentlig og internt? Litt mer om det, men av de Windows versjonene du nevner, så vil nok Standar versjonen holde i massevis til ditt bruk.... Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Ok. Finnes det noen Linux servere som er bedre til bruk av server enn Windows Server 2003? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Slackware(Lære), Ubuntu/Debian (stabil), Gentoo (rask og konfigurerbar). Egentlig det meste. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 og Free(Open)BSD da. Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Bare pass på at spillene du skal hoste har en server til Linux. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Bør være et godt operativsystem. Jeg skal uansett kjøpe meg et nytt server operativsystem, så det gjør ikke noe om det koster penger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Linux er gratis så dette trenger du ikke kjøpe. Vil også anbefale Linux til spill og filserver. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hvis du ikke har linux erfaring blir det fort knotete, jeg anbefaler server 2003 standard selv om det bruker litt my ram. Linux er bra det også, men for å slippe unudvendig knoting anbefaler jeg som sagt windows. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) Spørsmålet dit er veldig diffust. Jeg skal komme meg på jobb, skal jeg kjøpe joggesko, sykkel eller bil? Det første du må gjøre er å kartlegge bruken. Så finne ut hva som skal kjørers av programmer og hva som trengs av systemet ditt. Så kan du finne ut hva du skal kjøre på toppen som OS. Så vil derfor ikke anbefale de ene over det andre. Endret 14. desember 2005 av kengdal Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Hvis du ikke har linux erfaring blir det fort knotete, jeg anbefaler server 2003 standard selv om det bruker litt my ram. Linux er bra det også, men for å slippe unudvendig knoting anbefaler jeg som sagt windows. 5291629[/snapback] Som tidligere sagt: En GNU/Linux-distro eller FreeBSD vil være et gunstig valg. Begge alternativer er helt gratis i motsetning til Windows Server 2003. Lenke til kommentar
olear Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Hvis man har null erfaring med Linux så bør man ikke sette opp en server som er tigjengelig fra nettet (iallefall med det første). Dette gjelder egentlig for alle OS Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Jeg skal bare kjøre serveren lokalt. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Ta du er mest vandt med du, så slipper du uforklarlige problemer som du ikke kjenner til og plutselig mister mye du har lagret på maskinen osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå