Zic0 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei. Jeg skal prøve meg på en viren ting, men vet ikke hvordan jeg skal få gjort dette. Greier å bruke sockets, men vet ikke hvordan selveste fremgangsmåten skal være. Jeg vil at jeg skal gå på en webisde, og så logge inn. Dette skal altså skje automatisk. Formen bruker POST, så der har vi et problem. Så når jeg har logga inn redirecter den meg sikkert til en annen webside. Derfra vil jeg gå på en link som krever sessions (de blir vel satt når jeg logger inn). Hvordan skal jeg gjøre da dette? Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Det enkleste er å bruke curl. www.php.net/curl Før curl sine funksjoner ble lagt til PHP lagde jeg selv flere scripts som bruker sockets til å logge inn osv (har også skrevet et par programmer i C++). For å greie dette bør du ha en del peiling på hvordan HTTP fungerer, og burde lese RFC'en til HTTP; http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616.html Der kan du lese mer om hvordan POST-request fungerer etc. For å kunne bruke sessions er det bare å bruke cookie-dataen som blir sendt til deg i neste request. Du vil forstå mer etter å ha lest litt om HTTP. Bruker du curl slipper du å tenke på alt dette. Curl vil lagre sessions osv for deg om du ber den om det, og den vil også følge automatiske redirecting om du ber den om det (hvis den er satt via location i meldingshodet). Curl er også mye raskere (basert på egne erfaringer). Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Heheh den RFC'en var lite stor. Men er det noe der jeg bare kan droppe å ha med det viktigste? EDIT: Leste ikke innleggte ditt godt nok istad. Hvordan kan jeg få curl gjennom POST'en? Endret 10. desember 2005 av Zic0 Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg tar meg friheten til å bumpe dette emnet ettersom folk ikke har fått med seg edit'en, så jeg spør igjen. Når jeg bruker curl... Hvordan sender jeg POST data? Lenke til kommentar
RipZ- Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Du finner en del kommentarer som forteller deg hvordan du kan gjøre det på siden jeg henviste deg til (php.net/curl). Søk på "post data" på siden så finner du kommentarene. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Greit dette så bra ut, men fikk et problem. Verken min webhost, start.no eller frac.dk støtter curl. Andre ideer? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 må du gjøre dette fra din webhost? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 12. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2005 Bare satte opp apache + php4 i samme slengen. Har ikke fått testa ennå, men gleder meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå