Gå til innhold

Kjøp av MultiF PC. Budsjett 50.000kr

Anbefalte innlegg

Halla Folkens.

Jeg trenger hjelp av dere som sitter med den rette ekspertisen og forståelsen for at dette kjøpet skal gå bra.

Har et budsjett her på 50K på å bygge et ultimat spille\media pc og jeg trenger et hjelp av dere som sitter med det lille ekstra om hva som er best, mest stabilt og riktig ytelse for penga.

Krav:

- Pcen skal være liten, vi prøver å unngå bigtower pga av plassmangel der pcen skal stå.

- Skjermen må være av den mindre på markede, altså max 19 tommer ( LCD )

- Kjøling er et stort PRI.1 ( Dette gjelder også støy fra pcen )

- Som sagt er dette en Gaming samt media pc så den skal også kobles mot en HDTV som er allerede kjøpt.

Vi satser på High End utstyr her så ikke være redd for ta litt i når det gjelder type utstyr. Brukt fantasien.

Husk at vi skal sitte igjen med en totalt pc her. fra første ledning til musematte.

Venligst Hilsen Snoppy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

50.000 er vel litt mye når du bare skal ha en så simpel skjerm, og HD-tv'n allerede er i hus. 30.000 burde vel holde, så har du penger igjen til en fest eller 20. ;)

Forøvrig ser mattjins løsning kul ut. Til en slik monster-maskin bør man ikke kjøpe for smått kabinett, siden den trenger bra kjøling og et PSU som holder.

Lenke til kommentar
støtter forslaget til  mattjin, pluss et X-fi lydkort

5277580[/snapback]

Type lydkort e egnet for å smelle opp med et Hi-FI anlegg da. Annlegget har alt av kontakter for lyd. Og dette med kabinett, finnes det ikke et som har integrert vannkjøling eller annen type kjøling. Dette jeg mente med plass er at den skal stå litt skjult, men ikke inne i et skap eller noe sånt. Fikk et tips om dette kabinettet ( http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=VAPXEII754 ) fra en jeg jobber med. Noen som ser seg enig at dette kanskje kunne vært noe?

En FX prossesor sies e bedre til gaming enn annen type prossesor. Tenkte å kjøpe FX 57. Noen tips der?

Takker for tips mattjin

Lenke til kommentar
støtter forslaget til  mattjin, pluss et X-fi lydkort

5277580[/snapback]

En FX prossesor sies e bedre til gaming enn annen type prossesor. Tenkte å kjøpe FX 57. Noen tips der?

Takker for tips mattjin

5277697[/snapback]

etter hvert som nye spill støtter dualcore vil en 4800+ yte bedre en en fx 57 i spill.

Endret av mattjin
Lenke til kommentar

Det kabinettet der er ikke annet enn tull for deg. Jeg vil tipse deg om et lian li kabinett, sli med blokker på begge skjermkortene, og en dualrad om du får plass. SilentX / Stille Papst på radiatoren, og en støysvak pumpe, og det oppsettet der kan bli veldig vakkert! (kabinett og vannkjøling kan bl.a. kjøpes på http://microplex.no) :)

Lykke til!

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Ville anbefalt et annet lydkort en X-fi serien hvis du skal kjøre det opp på store HI-FI Anlegg. dette skal være veldig bra! "TerraTec DMX 6FIRE 24/96"

ellers ser pc-en veldig bra ut hvis du skal overklokke kan du satse på en Opetron 165 den klokker ekstremt langt men hvis du vil satse på en sånn må du skynde deg siden den går ut av markede, men hvis du ikke skal overklokker er X2 et godt valg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvorfor 4 forskjellige drev? Og jeg tviler nesten på at du får plass til alle de viftene der.. Selv om armor er stort så har det nok ikke så mange vifteplasser.

5288819[/snapback]

Altså jeg skalbytte ut de viftene som følger med, med Silenx vifter.

Ser ikke helt vitsen med 2 DVD-ROMer og 2 DVD-brennere, det vil vel egentlig bare ta opp plass i kabinettet og dermed gjøre for dårligere kjøling.

5289210[/snapback]

Skal kjøpe to stykker til en annen. Bare glem de to.

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe dette kanskje:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=20429

Hvis du vil ha luftkjøling vil jeg tro dette er en ganske fullkommen pc.

Bytt ut kabinettet med et Lian Li så er du i boks.

5283298[/snapback]

Ser greit ut, bortsett fra SLI. Etter min mening er SLI bare en flopp - det må være et utrolig mas å først måtte fikse to helt identiske skjermkort, og så legge inn en driver for hvert j*vla spill man skal spille. Behov er en annen sak, hvem har behov for 2x 7800GTX i SLI? Jeg vil si ingen.

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe dette kanskje:

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=20429

Hvis du vil ha luftkjøling vil jeg tro dette er en ganske fullkommen pc.

Bytt ut kabinettet med et Lian Li så er du i boks.

5283298[/snapback]

Ser greit ut, bortsett fra SLI. Etter min mening er SLI bare en flopp - det må være et utrolig mas å først måtte fikse to helt identiske skjermkort, og så legge inn en driver for hvert j*vla spill man skal spille. Behov er en annen sak, hvem har behov for 2x 7800GTX i SLI? Jeg vil si ingen.

5292271[/snapback]

Ville du helst hatt en pølse uten brød, eller med brød....hvis du ikke tenkte på pris?

...Poenget mitt er at det er oppfunnet med en grunn. Det er nyttig når man driver med kraftig multimedia(og spill osv). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...