Kåre K Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei, har bestemt meg å kjøpe en ny pc etter den jeg har nå har tatt halveis kvelden. Har bestemt meg for et GeForce 7800GTX 512mb Ram skjermkort Og en AMD Athlon 64 4000+ prosessor. Dette tror jeg bør holde en stund i framtiden, men jeg trenger litt hjelp til kjøp av hovedkort og ram, synes det er litt vanskelig å finne fram. Krav til hovedkort; Biosen må ikke trengs å bli oppdatert, finner dette litt vanskelig. Jeg klarer å sette sammen en maskin selv, og det er det. At hovedkortet også har mulighet for SLI er et pluss, og den må helst ikke bråke så mye heller. Krav til ram; Jeg skal ha 1 stick med 1GB ram, sånn at det er plass for mulige oppgraderinger i framtiden Som dere sikkert forstår skal pcen bli brukt til gaming, og selv om jeg bruker ENDEL på skjermkortet og cpuen, så ikke gå all out på minne og hovedkort og foreslå det dyreste dere finner Jeg har forresten harddisk, dvd-brenner kabinett og alt det der, så det trengere dere ikke å tenke på. All hjelp mottas gjerne! Kom med forslag! Lenke til kommentar
Heatseeker Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Siden jeg ser du vil ha ett stille hk med sli muligheter ville jeg valgt: ASUS A8N SLi Premium eller ASUS A8N32-SLi Deluxe. Rammen jeg ville valgt ville nok vært ett 2gb kit med en gang selv om du ikke skal det, patriot eller ocz duger godt Lenke til kommentar
hds Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 ABIT KN8 SLI er et godt alternativ. Heatpipe kort for lite støy til en behagelig sum. Corsair cl2-3-3-6. Lenke til kommentar
Kåre K Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Vel HELT lydløs trenger ikke HK å være, har jo andre vifter, men vil bare ikke ha et HK som overdøver alt annet Og tror jeg venter til etter jul med å kjøpe 1gig ram til siden det andre jeg kjøper her koster "litt". Og det er forresten en ting jeg har glemt å nevne, jeg skal IKKE overklokke. Man prøver å lage en mest inforik post som mulig, men jeg klarer alltid å glemme noe Takk for fine svar, skal titte litt på produktene dere nevnte. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 gå for AMD Athlon 64 X2 3800+ du alså den koster omtrent like mye som 4000+ og yter runt det men du får jo 2stk kjerner med X2 så du kan gjøre mye samtidlig alså å encode en film mens du ser på en film og brenner CD/DVD i tillegg til photoshop Lenke til kommentar
Kåre K Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Vet noen forresten hva flaskehalsen kommer til å være etter jeg skaffer 2gig? Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Du sa at du spilte mye og at du ikke overklokker. http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=22207 Her har du et oppsett som er veldig bra. Dobbelkjerne CPU er fremtiden så kan like godt kjøpe en dobbelkjerne nå. Koster omtrent ikke noe mer enn en 4000+. Valgte også XFX 7800GTX 512mb XXX siden den er litt klokket når du får den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå