Gå til innhold

Hvor befinner du deg på det "politiske kompass" ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Your political compass

Economic Left/Right: -5.13

Social Libertarian/Authoritarian: -4.82

Noen som er med og stifte Norsk Gandhi Parti? ;)

5277450[/snapback]

Your political compass

Economic Left/Right: -6.63

Social Libertarian/Authoritarian: -4.62

Jeg blir med :)

5284253[/snapback]

Sist jeg sjekket var jeg -7 / -7...

Får jeg også være med?

(Hovedsakelig: "If economic globalisation is inevitable, it should primarily serve humanity rather than the interests of trans-national corporations."

Strongly Agree. -- Dersom *en* person eier for mye, er vedkommende en lovlig diktator. Mennesker kan bare tjene penger på å ta mer penger for tjenester enn det de faktisk er verdt.

"I'd always support my country, whether it was right or wrong." Strongly Disagree -- Bare hvis landet mitt har rett.

"No one chooses his or her country of birth, so it's foolish to be proud of it." Strongly Agree -- Jeg er rik fordi landet mitt er rikt. Landet mitt er rikt på grunn av oljen. Oljen er der, og kunne like godt vært irakisk, pakistansk eller japansk.

"The enemy of my enemy is my friend. " Strongly Disagree -- Mine venner er mine venner fordi de vil meg godt, og ikke fordi de vil andre vondty. Dersom mine venner er venner med fienden, så er de fremdeles også mine venner så lenge de ikke tolererer overgrep gjort av mine fiender mot meg.

Og selvfølgelig: "From each according to his ability, to each according to his need" is a fundamentally good idea." Strongly agree -- Selv om det ikke fungerer i praksis på grunn av mennesker som kun tenker på seg selv...)

Nå er jeg

Economic Left/Right: -5.88

Social Libertarian/Authoritarian: -4.87

Midt mellom Nelson Mandela og Dalai Lama...

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Mitt resultat:

Economic Left/Right: 6.00

Social Libertarian/Authoritarian: -3.64

http://politicalcompass.org/printablegraph?ec=6.00&soc=-3.64

Resultat fra trådens start:

Economic Left/Right: 6.63

Social Libertarian/Authoritarian: -3.13

http://politicalcompass.org/printablegraph...=6.63&soc=-3.13

Det ser altså ut til at jeg har blitt litt mer liberal på den sosiale aksen og litt mindre liberal på den økonomiske aksen. Testen er imidlertid mangelfull, spesielt fordi den ikke skiller mellom politiske og moralske spørsmål. Selv om jeg eksempelvis mener at en bedrift har et ansvar ut over å skape profitt for aksjonærene, betyr ikke det at jeg er noe mindre positiv til økonomisk frihet enn en som har et rent shareholder-perspektiv.

Lenke til kommentar
"No one chooses his or her country of birth, so it's foolish to be proud of it." Strongly Agree --

Tror jeg var Disagree her.. selv om jeg ikke valgte landet mitt kan jeg vel fremdeles være stolt over fjorder, fjellheim, allmenretten osv :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Blir litt frustrert over spørsmålene dog, mange jeg føler at en begrunnelse ville telt mye mer enn selve svaret.

8136660[/snapback]

Det får man kanskje hvis man punger ut for sertifikatet ...?

Lenke til kommentar
La desverre ikke merke til denne tråden når jeg postet i den andre, men lar det stå siden det er litt relevant i forhold til partienes plassering.

Synes ikke testen var så veldig god. Fikk selv:

Your political compass

Economic Left/Right: -6.38

Social Libertarian/Authoritarian: -5.13

Men kanskje jeg er en ny Dalai Lama eller Nelson Mandela... heh

5273017[/snapback]

Your political compass

Economic Left/Right: -5.38

Social Libertarian/Authoritarian: -5.28

Ikke store forandringen på et og et halvt år må jeg si... selv om jeg har beveget meg litt mer mot sentrum i økonomiske spørsmål

Lenke til kommentar

Denne testen er alt for difus.

Jeg fikk:

Economic Left/Right: -3.13

Social Libertarian/Authoritarian: -3.54

Jeg tror det var fordi jeg tolket spørsmålene på en helt annen måte en jeg "burde" gjort.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Your political compass

Economic Left/Right: -5.13

Social Libertarian/Authoritarian: -4.82

Noen som er med og stifte Norsk Gandhi Parti? ;)

5277450[/snapback]

Your political compass

Economic Left/Right: -6.63

Social Libertarian/Authoritarian: -4.62

Jeg blir med :)

5284253[/snapback]

http://www.digitalronin.f2s.com/politicalc...-4.88&soc=-7.23

Hvis jeg får være Indira så blir jeg med!

5284770[/snapback]

Jeg stiller som partileder i og med at jeg er inder :thumbup:

5295716[/snapback]

YES!

left/right: -8.38

Social Libertarian/Authoritarian: -5.79

jeg joiner^^

Lenke til kommentar
www.politicalcompass.org

Er vist ingen parti som passer for meg...

34116290913.jpg

Så ifølge din oversikt twfa så er jeg nesten enig i FrP, men det stemmer ikke. Er nesten ikke en ting eg er enig med de folkene i.

5271218[/snapback]

Man trenger jo bare å se på første spørsmålet for å skjønne at denne testen er dogmatisk og basert på falske atlernativer.

"If economic globalisation is inevitable, it should primarily serve humanity rather than the interests of trans-national corporations."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...