magicus Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) www.politicalcompass.org Er vist ingen parti som passer for meg... Så ifølge din oversikt twfa så er jeg nesten enig i FrP, men det stemmer ikke. Er nesten ikke en ting eg er enig med de folkene i. Endret 8. desember 2005 av magicus Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Vil si det er stor forskjell på å være på ene siden av både vannrette og loddrette strekene. FrP er forsatt på den høyre siden, og det er forskjell på de og et parti som ville ha vært på din side. Personlig fikk jeg rundt 5 ca på Economic og var ca like langt ned som deg. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Du er ikke bare anti-Frp av prinsipp som de fleste andre som absolutt vil ta avstand fra partiet? 5271290[/snapback] Nei. Er imot frp fordi de er rasistiske, imot kommune velferd. De vil svekke det offentlige helsetilbudet, de er populistiske etc. Slik jeg ser det er FrP ett parti for industri arbeidende menn i 40-årene som vil ha lavere avgifter etc. Jeg, ung student betaler ikke skatt eller bil avgift uansett, men vil gjerne ha mer penger fra staten som stipend etc. Hvis jeg skulle bli en 40år gammel industri arbeider som blir tynt for gebyrer, avgifter etc så hadde eg kanskje stemt frp, men eg tenker bare på meg sjøl og den situasjonen eg er i no. Det bildet eg viste i forigje posten var ca 1 år gammelt. Eg tok en ny test no nettopp og ser at holdningene mine har forandret seg ganske mye.. Ser ut til at eg har blitt påvirket av å være student.... Kanskje oppsettet til twfa ikke er så gale allikavel. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) www.politicalcompass.org Er vist ingen parti som passer for meg... Da burde vi starte parti sammen (klikk på linken for å se hva min profil ble). ( lurer også på om noen har havnet der oppe sammen med Hitler :!: ? ) http://www.digitalronin.f2s.com/politicalc...-4.88&soc=-7.23 Endret 9. desember 2005 av Mr.Locke Lenke til kommentar
howzer Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg ser ut til å ligge nær både Venstre og Frp i følge twfas kompass. Heldigvis ligger jeg da langt unna nazistene i SV. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 http://www.digitalronin.f2s.com/politicalc...php?ec=4&soc=-5 havnet jeg. Hadde som sagt vært morsomt å se RV og DLF på kompasset Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Innlegg fra Tom Waits For Alice sin tråd "Det norske politiske kompass" er splittet ut til denne tråden. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 La desverre ikke merke til denne tråden når jeg postet i den andre, men lar det stå siden det er litt relevant i forhold til partienes plassering. Synes ikke testen var så veldig god. Fikk selv: Your political compass Economic Left/Right: -6.38 Social Libertarian/Authoritarian: -5.13 Men kanskje jeg er en ny Dalai Lama eller Nelson Mandela... heh Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Takk for at denne fikk en egen tråd, Dotten! Hmmm... Dette var faktisk litt interessant. Jeg prøvde flere ganger. Til å begynne med havnet jeg i FrP/Venstre-traktene ifølge denne: Men etterhvert slo det meg at "garderte meg" for mye, istedet for å innrømme et absolutt standpunkt. Det skyldes rett og slett at jeg er prinsipiell motstander av fanatisme, og liker å se en sak fra mer enn en side... Men når jeg tillot meg selv å være ærlig og litt "fanatisk" kom jeg til dette svaret: Så da er jeg vel avslørt... :!: Geir Edit: Jeg synes heller ikke testen er ideell... Endret 9. desember 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Dårlig test med dårlige formulerte spørsmål, for det føste så skilte den ikke mellom moral og (statlig) politikk, noe som gjør testen litt vrien og ta for folk som gjør dette. Endret 9. desember 2005 av TLZ Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Yes, som jeg påpekte i den andre tråden ville jeg ideelt sett hatt en Z-akse for moralsyn. Geir Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Economic Left/Right: 3.25 Social Libertarian/Authoritarian: -4.82 Havner litt i ingenmannsland her og. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Economic Left/Right: 0 Social Libertarian/Authoritarian: -5 Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Som flere har påpekt, er dette en dårlig test, blant annet fordi den blander moral og politikk. I tillegg er det knapt ett eneste spørsmål som ikke kan tolkes på flere måter. Ta for eksempel spørsmål 1: If economic globalisation is inevitable, it should primarily serve humanity rather than the interests of trans-national corporations. Hva om man mener at det ikke er noen motsetning mellom disse? Eller spørsmål 3: No one chooses his or her country of birth, so it's foolish to be proud of it. Skal dette tolkes dithen at det er «foolish» å være stolt av landet sitt kun fordi man er født der eller at det er like dumt å være stolt av det uansett hvilket grunnlag man har? Spørsmålene kunne helt klart hatt godt av noen presiseringer. Dette resultatet fikk jeg: Economic Left/Right: 6.63 Social Libertarian/Authoritarian: -3.13 http://www.digitalronin.f2s.com/politicalc...=6.63&soc=-3.13 Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg stemte Venstre, så jeg stemte på det riktige partiet for meg. Altså den lille mørke prikken. Lenke til kommentar
Magic Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Lot meg selv være ærlig... Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ta for eksempel spørsmål 1: If economic globalisation is inevitable, it should primarily serve humanity rather than the interests of trans-national corporations. Hva om man mener at det ikke er noen motsetning mellom disse? De som svarer i retning av multinasjonale selskaper her er vel også av den mening at det ikke er noen motsetning / konflikt mellom multinasjonale selskaper og menneskeheten, ergo det ligger jo litt i svaret at de ikke mener at det er noen konflikt, eller så vil de seg selv vondt ved å stemme på noe som konflikterer med menneskeheten, noe som er lite trolig.. De som svarer menneskeheten her er også trolig til å derfor mene at multinasjonale selskaper ikke alltid tjener menneskets beste, og vil derfor ikke seg selv vondt og stemmer på menneskeheten. Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) På VENSTREsiden??(?) Ok, åssen får man lagt til bilde her? Iallefall: Economic: -1.38, -4,00 på den andre. Endret 9. desember 2005 av VikingF Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 På VENSTREsiden??(?) Ok, åssen får man lagt til bilde her? Iallefall: Economic: -1.38, -4,00 på den andre. 5274408[/snapback] Ditt resultat: http://www.digitalronin.f2s.com/politicalc...-1.38&soc=-4.00 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå