gbmaster Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Har satt opp ein server uten skjerm!! og jeg lurer på om det går ann og styre den servern fra en anne marskin på nettverket?? sånn at jeg slipper å sette opp en skjerm til! har hørt at det ska gå ann å gjør nokka nokka sånn ein gang!! men vet ikkje hvordan!! hvordan fikser jeg dette? Denne serveren kjører Windows Xp pro med Sp2!! Endret 9. desember 2005 av gbmaster Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Du har vel noe innebygget i XP som kalles "Remote Desktop" elns. Ligger ihvertfall under "system properties -> Remote" på min winXP. Ellers så har du alternativer som VNC og RADMIN.. Søk litt på google, så finner du ut litt mer om de. Kort sagt gjør du at du får frem desktopen på en maskin på en annen maskin, via nettverket Lykke til! Lenke til kommentar
gbmaster Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 takker!! har sett litt på det eksternt skrivebord under system! men får det ikkje til å fungere!! skriver inn navnet på den pc`n som jeg vill kontrolere servern fra!! men da kommer det at det navnet/marskinen ikkje finnes !! Noen forslag? Lenke til kommentar
kimer Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 tror du må sette opp terminal server for å styre servern med pcen din. Lenke til kommentar
gbmaster Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 tror du må sette opp terminal server for å styre servern med pcen din. 5272903[/snapback] hva er en terminal server da? har ikkje hørt om det jeg! Lenke til kommentar
Never Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Realvnc kan kansje brukes.. synes den er helt ok.. enkel å sette op osv Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Kan forsåvidt sette opp vanlig remote desktop mot en 2003 også, da får du 2 samtidige brukere. Setter du opp TS blir det derimot fjas og mas med lisenser. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Har du tillatet remote på server pc-en din da? , du høyreklikker på Min Datamaskin i server pc-en din og velger Egenskaper ,så velger du katalogien Eksternt ,og velger Tillat brukere å koble til datamaskinen eksternt .. Da kan du teste det med å skrive IP-adressa/navnet til serveren på hvis ikke det går så tror jeg at det kan være brannmuren eller noe slikt.. Det kan også være IP-adressa ( hvis andre pc-en er koblet til serveren lokalt) ,, de tre første sifrene må være like ,Feks : 192.168.1.xx lykke til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå