Caveman Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 (endret) Hei, som vi alle vet sitter det en 3 core 3.2ghz PowerPC i Xbox360...Bare denne i seg selv ville jo sikkert kostet mange ganger mer i løssalg enn core-versjonen av Xbox360...Det sitter jo ett kraktig skjermkort også...Hvordan kan prisen være så lav da? Feks. Intel sin Pentuim D 3,2 dual core koster 4.500kr.... Endret 9. desember 2005 av Caveman Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Du må huske at MS gikk i tap for hver solgte konsoll. Videre kan ikke jeg svare på spm. ditt. Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 De taper på maskinen, men tjener mye på spillene Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 1. MS taper rundt $120 for hver solgte maskin. Men pga. de masseproduserer den, vil de etterhvert få såpass billige deler til at de muligens kan dekke produksjonskostnadene. 2. De satser på å tjene inn på programvaresalget (spill). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Noen som vet om film- og spillselskaper må betale penger, og isåfall hvor mye, for å få lov til å putte sine film- og spiltrailere på Xbox Live Marketplace? Microsoft Points systemet er vel også noe de vil tjene godt på, da det sikkert ikke er utrolige summer de har mått betale i lisens for de spillene som ligger der. Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 De satser på å selge den med tap først, for så å tjene penger på den etter hvert. I tillegg får de jo gode inntekter fra ekstrautstyr, spill og Live abonnementer. Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 de er rike uansett Ikke glem at de satser også på live, det tjener de bra på Lenke til kommentar
Prebo Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 CPU'n koster 2300,- GPU', koster ca 1000,- + resten av delene og produksjonskostnader http://www.itavisen.no/php/art.php?id=256719 Lenke til kommentar
alfabanan Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Ja.. er jo en grunn tl at MS er så store som de er.. Og de har vel funnet ut at det er bedre med en haug med penger over tid, enn en liten fortjeneste med en gang Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 hadde den kostet 6000kr hadde så få kjøpt den at ikke nok firmaer hadde satset på å lage spill til den. Stor markedsandel = stor støtte fra spillutviklere. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Litt off topic men hvorfor skifter Apple til Intel platform når IBM har en så god 3-core 3GHz CPU? Er den inkompatibel med Mac OS og programmene dens eller er det fordi Intel har en god løsning for bærbare (Centrino)? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Den bruker for mye strøm ja. Sammenlignet med Centrino blant annet. Batteriet på en bærbar ville vart en halvtime med en prosessoren der... Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Det er jo windows for klienter og servere, samt Office pakken, de tjener flust med gryn på. Det meste annet av avdelinger går vel egentlig med underskudd eller i null, men Microsoft som selskap klarer likevel å få store overskudd hvert år. Som de kan plusse på den allerede tjukke bankboken sin. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Det viktigste for Microsoft er ikke å tjene penger på XBOX-greiene sine - det er å knuse Sony som er hovedmålet - uansett om de taper penger som gress. Lenke til kommentar
gnus Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Litt off topic men hvorfor skifter Apple til Intel platform når IBM har en så god 3-core 3GHz CPU? Er den inkompatibel med Mac OS og programmene dens eller er det fordi Intel har en god løsning for bærbare (Centrino)? http://mac1.no/node/2338 Endret 10. desember 2005 av Karver Lenke til kommentar
herpel Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Billig på grunn av at den kommer til å bli banket sønder og sammen av PS3... de vil selge så mange som mulig før PS3 kommer. Tror ikke så mange foreldre kommer til å kjøpe 2 konsoller til unga. Jeg har testet maskinen og begynte nesten å le over hvor dårlig jeg syntes det var. Ærlig talt så var det middelmådig grafikk og produktet er hypet over alle støvleskaft. En intro på et eller annet spill hakket til og med... Slikt synes jeg er veldig imponerende. Men blir vel som med PS2, spillene blir penere og penere etter hvert som de klarer å presse maskinen lenger. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg tror selv det er fordi da vil flere kjøpe maskinen og det er jul. da vil jo en Xbox 360 være en fn julegave Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg tror selv det er fordi da vil flere kjøpe maskinen og det er jul. da vil jo en Xbox 360 være en fn julegave 5280198[/snapback] Ja, eller at da kjøper mange den før jul. Og så gir folk hverandre spill til jul som M$ tjener på. Lenke til kommentar
DjShugaA Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Billig på grunn av at den kommer til å bli banket sønder og sammen av PS3... de vil selge så mange som mulig før PS3 kommer. Tror ikke så mange foreldre kommer til å kjøpe 2 konsoller til unga. Jeg har testet maskinen og begynte nesten å le over hvor dårlig jeg syntes det var. Ærlig talt så var det middelmådig grafikk og produktet er hypet over alle støvleskaft. En intro på et eller annet spill hakket til og med... Slikt synes jeg er veldig imponerende. Men blir vel som med PS2, spillene blir penere og penere etter hvert som de klarer å presse maskinen lenger. 5276041[/snapback] Hvor mange ruller ganji hadde du fått i deg før du testa maskinen? Hvordan i all verden kan du si "middelmådig grafikk" når det er den beste grafikken vi har sett i spill fram til nå? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Billig på grunn av at den kommer til å bli banket sønder og sammen av PS3... de vil selge så mange som mulig før PS3 kommer. Tror ikke så mange foreldre kommer til å kjøpe 2 konsoller til unga. Jeg har testet maskinen og begynte nesten å le over hvor dårlig jeg syntes det var. Ærlig talt så var det middelmådig grafikk og produktet er hypet over alle støvleskaft. En intro på et eller annet spill hakket til og med... Slikt synes jeg er veldig imponerende. Men blir vel som med PS2, spillene blir penere og penere etter hvert som de klarer å presse maskinen lenger. 5276041[/snapback] Den er billig for å skaffe seg et godt fotfeste på markedet innen PS3 kommer. Om PS3 kommer til å "banke" 360 er det ingen som vet ennå. Vi vet altfor lite om PS3, for å sette den konklusjonen. Tror nok heller foreldre kjøper en billig konsoll framfor en dyr. Når en av lederene til Sony sier at PS3 ikke er en spillemaskin så har vi da kanskje et bilde av hvor dyr den kan bli. Nå kommer det veldig an på hvilket spill du har testet også da. Multiplatformspillene er da ikke neste-generasjon heller. 360 har mye høyere teksturoppløsning, flere polygoner og høyere oppløsning. Et produkt vil alltid bli hypet, hva blir annerledes med PS3 tror du? Og grunnen til at introen hakket er fordi ubrukerlige ansatte ikke klarer å sette på PAL60 på demomaskinene. Alle konsoller vil få finere spill etterhvert somd e lærer seg arkitekturen og å optimalisere spillene. Kanskje du skal teste andre konsoller enn PS2 i mer enn 5 min før du trekker fram konklusjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå