mecha slin Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Tenkte litt istad på hvordan jeg kanskje kunne tenke meg den kontrollen kunne virke... Tenk deg starten i et bilspill. Da kan kontrollen være som en gasspedal, og du vipper den framover for å få mer gass. Den ekstra dingsen kan du svinge med osv. Hvis det er slike ting som blir implementert i spillene, håper jeg det blir gøyalt i realiteten, er jo allitid moro med noe nytt. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Jeg skal nok ikke kjøpe noen konsoll, da veldig mange av spillene kommer til pc uansett. Synes konsoller er litt slø i grunn da man sikekrt kunne algt alt til pc uansett. Men denne så litt spennende ut, kontrollen var kul da, men er sikker på ejg kommer til å rive ut joysticken. Synes det er bra at de fokuserer mer på de viktige tinga enn grafikk osv. De fleste av oss har vel fortsatt crt tv'er uansett. Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Synes de bør presse inn så bra spesifikasjoner som mulig til en prislapp på rundt 1400-1500 kroner. Da blir det nok en maskin på meg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 Jeg skal nok ikke kjøpe noen konsoll, da veldig mange av spillene kommer til pc uansett. Synes konsoller er litt slø i grunn da man sikekrt kunne algt alt til pc uansett. Men denne så litt spennende ut, kontrollen var kul da, men er sikker på ejg kommer til å rive ut joysticken. Synes det er bra at de fokuserer mer på de viktige tinga enn grafikk osv. De fleste av oss har vel fortsatt crt tv'er uansett. 5278722[/snapback] Nintendo sine spill dukker aldri opp på PC. Bare 3 party spill blir lansert på flere platformer for Nintendo sin del. Med tanke på Revolution, så vil den ha de mest unike spillene i neste generasjon. Om det blir populært gjenstår å se. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Dere som sitter å er så "bekymret" for grafikken har dere tenkt over: -At Revolution vil ha langt bedre grafikk en vi har på konsoller idag? (ja, utenom 360) Mener dere at det er for "dårlig" for å kunne gi en god og realisisk grafikk? -Du vil kunne laste ned, og spille alle gamle nintendo klasikkere på maskinen. Og, hvor mange geniale spill er ikke ute? Tenk på alle gamle Zelda spill, Super Mario, Smash Bros. -At maskinen er liten, ca samme størrelse som strømadapteret til 360 , og pen. Det er ikke X-box og PS2 f.eks -Maskinen bråker ikke som et uvær. -Prisen -Den geniale kontrollen -At det er "enkelt" å produsere spill til den, dermed vil det garangtert komme mange spill. Helt sikkert nye og revlusjonerende spill også. Ikke bare nye utgaver av Fifa og NFS Slike ting begyr så mye mer enn ultra realistisk grafikk. Grafikk er spennende de første minuttene når du lar deg inponere. Senere vil du ha det gøy. Skal du absolutt ha de beste grafikken så må man ha pc likevell. Konsoll har aldri den beste grafikken. Ellers så kan man jo ta med seg balltre og leke GTA i Oslo sentrum også... Ting blir ganske realistisk da. Endret 11. desember 2005 av eunaas Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 (endret) Dere som sitter å er så "bekymret" for grafikken har dere tenkt over: -At Revolution vil ha langt bedre grafikk en vi har på konsoller idag? (ja, utenom 360) Mener dere at det er for "dårlig" for å kunne gi en god og realisisk grafikk? -Du vil kunne laste ned, og spille alle gamle nintendo klasikkere på maskinen. Og, hvor mange geniale spill er ikke ute? Tenk på alle gamle Zelda spill, Super Mario, Smash Bros. -At maskinen er liten, ca samme størrelse som strømadapteret til 360 , og pen. Det er ikke X-box og PS2 f.eks -Maskinen bråker ikke som et uvær. -Prisen -Den geniale kontrollen -At det er "enkelt" å produsere spill til den, dermed vil det garangtert komme mange spill. Helt sikkert nye og revlusjonerende spill også. Ikke bare nye utgaver av Fifa og NFS Slike ting begyr så mye mer enn ultra realistisk grafikk. Grafikk er spennende de første minuttene når du lar deg inponere. Senere vil du ha det gøy. Skal du absolutt ha de beste grafikken så må man ha pc likevell. Konsoll har aldri den beste grafikken. Ellers så kan man jo ta med seg balltre og leke GTA i Oslo sentrum også... Ting blir ganske realistisk da. 5280023[/snapback] - Konsoller i dag har ikke spesielt "bra og realistisk" grafikk nei, og krvene til folk går jo opp etter hva de vet er tilgjengelig. Lotus Turbo Challenge 2 hadde bra grafikk til amigaen, men det er ikke bra grafikk i dag. - Emualtorvirksomhet bruker man jo PC til -At den er liten og stille og billig er definitivt fordeler - Hvor genial kontrolleren er vil jo vise seg etterhvert. - Det er enkelt å produsere spill til PC også, men det er ikke så stor prosent av spillene som kommer ut som er revolusjonerende. Og er nintendo så mye bedre på nye og revolusjonerende spill? Det finnes ikke få <spilltittel> 64, eller <super> spilltittel. Osv osv som er same konsept på en nye konsoll. AtW Endret 11. desember 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 - Hvor genial kontrolleren er vil jo vise seg etterhvert. http://video.google.com/videoplay?docid=20...endo+revolution - Det er enkelt å produsere spill til PC også, men det er ikke så stor prosent av spillene som kommer ut som er revolusjonerende. Og er nintendo så mye bedre på nye og revolusjonerende spill? Det finnes ikke få <spilltittel> 64, eller <super> spilltittel. Osv osv som er same konsept på en nye konsoll. Det er en logisk kortslutning å prøve å vise at Nintendo ikke er innovative ved å vise til titler der de ikke er det. Revo-kontrolleren er definitivt noe helt nytt i forhold til de andre, og Nintendo har faktisk spill som f.eks. Pikmin, og dessuten DS som har nye muligheter på grunn av touchscreen. Å vise til PC er også tåpelig, siden det ikke har noe med saken å gjøre. Revolution blir ikke revolusjonerende fordi den er nøyaktig som de andre og dermed legger opp til "samme gamle leksa, men med penere bilde", men fordi den har en revolusjonerende kontroller som åpner for nye muligheter. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 - Hvor genial kontrolleren er vil jo vise seg etterhvert. http://video.google.com/videoplay?docid=20...endo+revolution - Det er enkelt å produsere spill til PC også, men det er ikke så stor prosent av spillene som kommer ut som er revolusjonerende. Og er nintendo så mye bedre på nye og revolusjonerende spill? Det finnes ikke få <spilltittel> 64, eller <super> spilltittel. Osv osv som er same konsept på en nye konsoll. Det er en logisk kortslutning å prøve å vise at Nintendo ikke er innovative ved å vise til titler der de ikke er det. Revo-kontrolleren er definitivt noe helt nytt i forhold til de andre, og Nintendo har faktisk spill som f.eks. Pikmin, og dessuten DS som har nye muligheter på grunn av touchscreen. Å vise til PC er også tåpelig, siden det ikke har noe med saken å gjøre. Revolution blir ikke revolusjonerende fordi den er nøyaktig som de andre og dermed legger opp til "samme gamle leksa, men med penere bilde", men fordi den har en revolusjonerende kontroller som åpner for nye muligheter. 5297070[/snapback] PC har noe med saken å gjøre når det brukes som argument at det er enkelt (i betydningen velkjent) å produsere spill til den nye konsollen. Det er ment som et eksempel på at en slik enkelhet ikke nødvendigvis fører til noen innovasjon. Å være innovativ er ikke en ting du enten er eller ikke er, det er grader av innovativitet, og Nintendos mange versjoner av gamle klassikere sier noe om graden av innovatitet, og hvor mye av det vi kan forvente oss i framtiden. Videoen viser at kontrollen er annerledes, men er den genial? Som sagt det vil vise seg. Foreløpig ser den hovedsaklig annerledes ut for meg, om en relativt fleksibel. Jeg synes også det er litt optimistisk å tro at konsollen blir veldig mye bedre av en ny kontroll, de tilfellene kontrollen begrenser spillet, så kan man lansere en ny kontroller (alla singstar, eyetoy-spill, dance dance rvolution osv). Og de variantene denne kontrollvideoen viste var jo ikke akkurat sensjonelt nyskapende spilltyper. Men som sagt vi får de, kanskje er kontrolleren den beste oppfinnelesen siden ristet brød og konsollen bugner av nyskapende titler. Jeg tror bare det ikke er noen automatikk i dette. AtW Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 AtW: Enig i at vi ikke kan vite om denne kontrolleren vil gjøre den forskjellen noen tror den vil før vi har den i hende, med spill og det som er. Likevel: Dette ser rett og slett ikke ut som en arbitrær kontrollforandring. Med tanke på teknologien som er i bruk her, ser jeg ikke bort fra at mange vellykkede Revo-spilldesign rett og slett vil være kvitt en god del av det vanlige abstraksjonsnivået mellom hånd og øye, kontroll og skjerm. Tiden vil vise, men når jeg ser på hvordan denne kontrollen skal fungere, og tenker på hvordan man kan implementere ting gitt en slik setting, blir jeg i godt humør. Jeg tror ikke Nintendo tuller når de sier at de forventer at denne formen for kontroll vil føre an for en ny standard. Jeg tror de faktisk mener det. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 PC har noe med saken å gjøre når det brukes som argument at det er enkelt (i betydningen velkjent) å produsere spill til den nye konsollen. Det er ment som et eksempel på at en slik enkelhet ikke nødvendigvis fører til noen innovasjon. Det er helt korrekt, men da ignorerer du altså den nye kontrolleren og det at Nintendo tar en helt ny retning. Å være innovativ er ikke en ting du enten er eller ikke er, det er grader av innovativitet, og Nintendos mange versjoner av gamle klassikere sier noe om graden av innovatitet, og hvor mye av det vi kan forvente oss i framtiden. Jeg skjønner ikke hvor du vil med denne kommentaren. Selv om Nintendo lager mange etterfølgere, så betyr ikke det 1. at de ikke lager andre spill også, og 2. at et spill som bruker velkjente Nintendo-figurer nødvendigvis er uinnovativt, eller samme type spill som foregående. F.eks. har jo Zelda-serien utviklet seg mye. Og se på Mario 64, som jo må sies å være ganske forskjellig fra foregående Mario-spill, og ikke så lite nyskapende. Videoen viser at kontrollen er annerledes, men er den genial? Som sagt det vil vise seg. Foreløpig ser den hovedsaklig annerledes ut for meg, om en relativt fleksibel. Nemlig, og dermed åpner det for nye muligheter. Jeg synes også det er litt optimistisk å tro at konsollen blir veldig mye bedre av en ny kontroll, de tilfellene kontrollen begrenser spillet, så kan man lansere en ny kontroller (alla singstar, eyetoy-spill, dance dance rvolution osv). Du mener altså det er urealistisk, selv om alle som faktisk har prøvd kontrolleren har vært overbegeistret for den? Og de variantene denne kontrollvideoen viste var jo ikke akkurat sensjonelt nyskapende spilltyper. Det kan sikkert ha noe å gjøre med at videoen er laget av en fan som blant annet ser for seg hvordan man kan styre tradisjonelle spill med den nye kontrolleren... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Videoen viser at kontrollen er annerledes, men er den genial? Som sagt det vil vise seg. Foreløpig ser den hovedsaklig annerledes ut for meg, om en relativt fleksibel. Nemlig, og dermed åpner det for nye muligheter. Jeg synes også det er litt optimistisk å tro at konsollen blir veldig mye bedre av en ny kontroll, de tilfellene kontrollen begrenser spillet, så kan man lansere en ny kontroller (alla singstar, eyetoy-spill, dance dance rvolution osv). Du mener altså det er urealistisk, selv om alle som faktisk har prøvd kontrolleren har vært overbegeistret for den? Og de variantene denne kontrollvideoen viste var jo ikke akkurat sensjonelt nyskapende spilltyper. Det kan sikkert ha noe å gjøre med at videoen er laget av en fan som blant annet ser for seg hvordan man kan styre tradisjonelle spill med den nye kontrolleren... 5297349[/snapback] Jeg mener ikke det er urealistisk, jeg mener det er optimistisk, en konsoll og den suksess og spillportofølje er bestemt av langt mer enn en kontroll. Det jeg synes virker urealistisk er at alle som har prøvd kontrolleren er overbegreistet for den, om det da ikke er veldig veldig få som har prøvd den. Om du ikke synes videoen gir en god represntasjon av hvordan kontrolleren skal brukes, hvorfor ga du den da til meg som et eksempel på at den er genial? AtW Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg mener ikke det er urealistisk, jeg mener det er optimistisk, en konsoll og den suksess og spillportofølje er bestemt av langt mer enn en kontroll. Det jeg synes virker urealistisk er at alle som har prøvd kontrolleren er overbegreistet for den, om det da ikke er veldig veldig få som har prøvd den. Fordi ingen av de som har prøvd den ikke synes den er dårlig er det urealistisk? Om du ikke synes videoen gir en god represntasjon av hvordan kontrolleren skal brukes, hvorfor ga du den da til meg som et eksempel på at den er genial? At det skal være så vanskelig å skjønne da... Videoen viste ikke "sensasjonelt nyskapende spilltyper" fordi den er laget av en fan, og han har naturligvis ikke tilgang på spillene som faktisk utvikles for Revolution. Den viser derimot hvordan det kan tenkes at den kan brukes med spill vi kjenner i dag. Skjønner du det nå? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 En ny journalist har prøvd den: http://money.cnn.com/2005/12/15/commentary.../column_gaming/ Det som er saken med Revolution er at den gjør spill tilgjengelig for "vanlige folk" og ikke bare hardcore-gamere som er vant til tusen knapper på en gang. Se også DS-suksessen. Jeg tror Nintendo kan nå nye markeder her, og dermed gjøre det svært godt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg mener ikke det er urealistisk, jeg mener det er optimistisk, en konsoll og den suksess og spillportofølje er bestemt av langt mer enn en kontroll. Det jeg synes virker urealistisk er at alle som har prøvd kontrolleren er overbegreistet for den, om det da ikke er veldig veldig få som har prøvd den. Fordi ingen av de som har prøvd den ikke synes den er dårlig er det urealistisk? Om du ikke synes videoen gir en god represntasjon av hvordan kontrolleren skal brukes, hvorfor ga du den da til meg som et eksempel på at den er genial? At det skal være så vanskelig å skjønne da... Videoen viste ikke "sensasjonelt nyskapende spilltyper" fordi den er laget av en fan, og han har naturligvis ikke tilgang på spillene som faktisk utvikles for Revolution. Den viser derimot hvordan det kan tenkes at den kan brukes med spill vi kjenner i dag. Skjønner du det nå? 5298485[/snapback] Og i ditt orginale innlegg, hvordan mente du jeg skulle vite at videoen var lagd av en fan når du kun gir en direktelenke til en video? Og jeg spør igjen, hvorfor viser denne videoen at kontrolleren er genial, når det bare er en tilfeldig fans drømmer? Det er jo ikke sikkert kontrollen vil brukes slik i det hele tatt? "Ikke er dårlig" er ikke det samme som "overbegeistret", grunnen til at jeg sa det var urealistisk (om ikek veldig få har prøvd den) er at uansett hvor bra et produkt er så er det alltid noen som ikke liker produktet, eller synes det er middels. At alle skal være overbegeistret for kontrolleren kommer ikke til å skje om ikke gruppen "alle" er veldig liten. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 En ny journalist har prøvd den: http://money.cnn.com/2005/12/15/commentary.../column_gaming/ Det som er saken med Revolution er at den gjør spill tilgjengelig for "vanlige folk" og ikke bare hardcore-gamere som er vant til tusen knapper på en gang. Se også DS-suksessen. Jeg tror Nintendo kan nå nye markeder her, og dermed gjøre det svært godt. 5298603[/snapback] Det er jeg enig i, som sagt før så mener jeg at et av de "nyskapende" aspektene med konsollen er prisen, det gjør den mer attraktiv for mange. (Selv om spillene koster endel, men det er en litt mer utydelig utgift) AtW Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det som er saken er at selve kontrolleren gjør den tilgjengelig for flere folk enn vanlige kontrollere med tredve knapper på. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det som er saken er at selve kontrolleren gjør den tilgjengelig for flere folk enn vanlige kontrollere med tredve knapper på. 5298824[/snapback] Som sagt, vi får se hva folk synes og hvordan det blir. Noen vil helt sikkert like det, andre vil helt sikkert mislike det. For folk som spiller flyspill virker jo en joystick veldig naturlig, og for bilspill virker et ratt veldig naturlig. Personlig synes jeg mus er en veldig tilgjengelig kontroller iogmed at folk flest kan å bruke det. For å summere opp: Jeg har blitt for gammel å kynisk til å tro at noe nytt blir en suksess før jeg ser det (og ihvertfall for gammel til å tro at om noe er bra, så blir det automatisk en suksess) AtW Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Dette blir jo som en mus, bare med litt flere muligheter. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det som er saken er at selve kontrolleren gjør den tilgjengelig for flere folk enn vanlige kontrollere med tredve knapper på. 5298824[/snapback] Som sagt, vi får se hva folk synes og hvordan det blir. Noen vil helt sikkert like det, andre vil helt sikkert mislike det. For folk som spiller flyspill virker jo en joystick veldig naturlig, og for bilspill virker et ratt veldig naturlig. Personlig synes jeg mus er en veldig tilgjengelig kontroller iogmed at folk flest kan å bruke det. For å summere opp: Jeg har blitt for gammel å kynisk til å tro at noe nytt blir en suksess før jeg ser det (og ihvertfall for gammel til å tro at om noe er bra, så blir det automatisk en suksess) AtW 5298856[/snapback] Kontrollen kan bli brukt releativt enkelt i flyspill, bilspill, sportsspill (ikke alle), skytespill, puzlespill osv. Og det nesten uten bruk av knapper. Enklere blir det nesten ikke. Så "ikke gamere" kan lett sette seg ned å spille og slipper å gå igjennom x antall knapper for å spille. Såklart er det ikke dømt til å bli en suksess, men det er heller ikke dømt til å gå i dass heller. Vi er bare positive til hva Nintendo forsøker å gjøre og håper at de klarer det de begir seg ut på. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det som er saken er at selve kontrolleren gjør den tilgjengelig for flere folk enn vanlige kontrollere med tredve knapper på. 5298824[/snapback] Som sagt, vi får se hva folk synes og hvordan det blir. Noen vil helt sikkert like det, andre vil helt sikkert mislike det. For folk som spiller flyspill virker jo en joystick veldig naturlig, og for bilspill virker et ratt veldig naturlig. Personlig synes jeg mus er en veldig tilgjengelig kontroller iogmed at folk flest kan å bruke det. For å summere opp: Jeg har blitt for gammel å kynisk til å tro at noe nytt blir en suksess før jeg ser det (og ihvertfall for gammel til å tro at om noe er bra, så blir det automatisk en suksess) AtW 5298856[/snapback] Kontrollen kan bli brukt releativt enkelt i flyspill, bilspill, sportsspill (ikke alle), skytespill, puzlespill osv. Og det nesten uten bruk av knapper. Enklere blir det nesten ikke. Så "ikke gamere" kan lett sette seg ned å spille og slipper å gå igjennom x antall knapper for å spille. Såklart er det ikke dømt til å bli en suksess, men det er heller ikke dømt til å gå i dass heller. Vi er bare positive til hva Nintendo forsøker å gjøre og håper at de klarer det de begir seg ut på. 5299015[/snapback] Det er enkelt å bare kunne peke et sted så går flyet dit, men er det gøy? Noe av moroa med joystick og ratt er jo at det ligner på "the real thing" ikke nødvendigvis bare at det er enklest mulig. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg