Gå til innhold

Hjelp! Altfor svak ytelse på mitt Gf2 Ti =(

ludobadger

Anbefalte innlegg

Ok etter at Wolfenstein førte til at mitt gamle Geforce Pro brant opp så måtte jeg ut og kjøpe nytt kort, valget falt på GW GeForce2 Ti/500 XP. Kortet fungerer tilsynelatende slik det skal men poengene i 3Dmark 2000 og 2001 er altfor lave i forhold til det de skal være. Med det GAMLE kortet fikk jeg ca 2300poeng i 2001 (noe som med min maskinkonfig skulle være bortimot max!) Når jeg så i search & compare bytter ut det gamle kortet med det nye ser jeg at jeg bør havne på ca 3500 points med GeForce2 kortet. Men nei da, her er 2600 max! =(

Jeg har eksperimentert med forskjellige drivere. De som var med kortet og noen av nVidias eldre og nye 21.81. Jeg har installert nye 4in1 fra via (4.35). Jeg har oppdatert lydkortet drivere fordi jeg hørte at live serien kunne skape bugs kombinert med nvidia (hvis noen kan referere til artikkelen der dette sto så blir jeg glad). Jeg leste at AGP aperturen kunne ha noe å si med Geforce3 serien så jeg satte denne til 128 (selv om jeg har Geforce2, just in case =) ) Ingenting har hjulpet så langt! Og nå påstår 3Dmark2001 at det ikke kan kjøre fordi det krever et "DirecX 8 compatible 3d accelrator" AARGH! (Har prøvd med både 8, 8a og 8.1)

Maskinekonfiggen min er slik:

-P3 850

-384 RAM (2x 64, 1x 256)

-AOpen Ax63Pro hovedkort (dette er litt gammelt men har aldri lagd probs hittil)

-SB live 5.1

-GW Gf2 Ti/500XP

-Windows ME

Hvis noen har noen tips om hva dette kan skyldes så blir jeg VEEELDIG glad! =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...