JBlack Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 #warning er et direktiv som funker greit med gnu's c/c++ kompilator. Men i hvertfall Solaris kompilator avslutter med feilmelding. #pragma kan sikkert brukes, da mister man muligens advarselen, men man får ikke feilmelding. Men tross iherdig googling på morgenkvisten har jeg ikke vært i stand til å finne en måte å bruke #pragma for å få ut en kompilatoradvarsel på. Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 #warning er ikke beskrevet i C++ -standarden. Standarden har støtte for #error, men ikke noe tilsvarende for å vise advarsler. Den rette måten å implementere dette på er å bruke et pragma, men jeg tror i hvertfall ikke VC++ har dette. Den har et #pragma warning direktiv, men er ikke helt det du er ute etter. #pragma message er kanskje det nærmeste i VC++, men den skriver ut en melding, ikke noe advarsel. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 En ting skal Microsoft ha, VC++ var den eneste kompilatoren jeg klarte å google meg frem til en oversikt over pragma direktiv for. Det som er synd med #warning er den får andre kompilatorer til å stoppe. Det er jo ikke holdbart. Og jeg gidder ikke kjøre på med #ifdef og #endif greier for å bruke den heller Jeg vet(?) jeg har vært borti en #pragma warn lignende greie som fungerte med gcc. men finner det ikke igjen.. Lenke til kommentar
P_e_pper Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 #pragma warning(disable:4311) #pragma warning(disable:4267) #pragma warning(disable:4312) #pragma warning(disable:4554) #pragma warning(disable:4311) Noe sånt (nummeret er da warningen du vil skru av) brukte dette når jeg drev med cs:s hook'en min ^^ greit hvis du ikke gidder å fikse warnings er ikke helt sikker på om du kan bruke noe annet en disable.. har ikke sjekket. Mvh Kristoffer Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 http://gcc.gnu.org/onlinedocs/cpp/Diagnost...tml#Diagnostics grunnen til at dette ikke ligger i manualen for gcc, er at preprocessoren er en "egen del" i gcc-suiten; kallt cpp Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2005 Takk for linken dayslepr, burde strengt tatt ha gå inn der selv, mer så vant med å bare Google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå