Gå til innhold

Direktiv for å vise en advarsel under kompilering?

Anbefalte innlegg

#warning er et direktiv som funker greit med gnu's c/c++ kompilator. Men i hvertfall Solaris kompilator avslutter med feilmelding.

#pragma kan sikkert brukes, da mister man muligens advarselen, men man får ikke feilmelding. Men tross iherdig googling på morgenkvisten har jeg ikke vært i stand til å finne en måte å bruke #pragma for å få ut en kompilatoradvarsel på. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

#warning er ikke beskrevet i C++ -standarden. Standarden har støtte for #error, men ikke noe tilsvarende for å vise advarsler.

Den rette måten å implementere dette på er å bruke et pragma, men jeg tror i hvertfall ikke VC++ har dette. Den har et #pragma warning direktiv, men er ikke helt det du er ute etter. #pragma message er kanskje det nærmeste i VC++, men den skriver ut en melding, ikke noe advarsel.

Lenke til kommentar

En ting skal Microsoft ha, VC++ var den eneste kompilatoren jeg klarte å google meg frem til en oversikt over pragma direktiv for.

Det som er synd med #warning er den får andre kompilatorer til å stoppe. Det er jo ikke holdbart. Og jeg gidder ikke kjøre på med #ifdef og #endif greier for å bruke den heller

Jeg vet(?) jeg har vært borti en #pragma warn lignende greie som fungerte med gcc. men finner det ikke igjen..

Lenke til kommentar

#pragma warning(disable:4311)

#pragma warning(disable:4267)

#pragma warning(disable:4312)

#pragma warning(disable:4554)

#pragma warning(disable:4311)

Noe sånt (nummeret er da warningen du vil skru av)

brukte dette når jeg drev med cs:s hook'en min ^^ greit hvis du ikke gidder å fikse warnings :p

er ikke helt sikker på om du kan bruke noe annet en disable.. har ikke sjekket. :)

Mvh

Kristoffer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...