BennyXNO Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg sikler på den "nye" Pioneer PDP-436XDE 43" plasmaskjermen. Den har blant annet 2xHDMI. Med denne skjermen følger det med en digital tuner. Men her i butikken hørte jeg noe rart fra selgeren, han påstod at den digitale tuneren ikke kommer til å være kompatibel med de fremtidige bakkesendingene fra NRK/TV2. Er dette faktiske opplysninger som er kjent? Og hvis det er sant, hvorfor går Pioneer til bryet med å selge en slik tuner her i landet hvis de vet at den aldri kommer til å fungere? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Er vel ikke helt bestemt enda om det blir MPEG-2 eller MPEG-4, tuneren støtter kun en av delene... Lenke til kommentar
magfa Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 (endret) Slutt å hør på de selgera. de sier hva som helst får å få et salg. Selv om vi ikke får digitalt nett i norge så vil jo den virke uten.. på samme måte som i dag. Var selv i en butikk i går den jeg overhørte en kvinelig selger som snakket med en mannlig kunde i 40 årene, han spørte om hvorfor han burde velge hd'tv, å hun svarte at det om kort tid kun ville være digitale hd sendinger i norge.. å at alle som ikke hadde hd skjerm måtte kjøpe en "konverter" får å se tv sendinger på vanlige tv'er. Hergud får noe piss. de folka som jobber på elkjøp og lefdal, lurer på om de tror på dette selv eller om de bevist prøver å lure kundene? Skulle vært mere opplyst dette emne for "vanlige" folk/kunder. Endret 10. desember 2005 av magfa Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 En digital dekoder som støtter hd tv må jo alle ha i framtida da... bare noen får utnyttet hd signalene og andre ikke. Om Pioneer sin vil gjøre dette i framtida er usikkert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå