Mozy Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Jeg begynner å bli møkk lei av alle problemene som dukker opp etter at jeg gikk fra gode trofaste Win2k til XP! Nå er det streaming som ikke funker, Jeg brukte mye TV2's web-tv for å se filmklipp og direktesendte fotballkamper når jeg hadde Win2k og det fungerte perfekt. Da hadde jeg Telenor 1024/256. Så byttet jeg til NGT 2048/640 og innstallerte XP Pro, og nå får jeg ikke lenger se web-tv! Videovinduet kommer opp og det står "åpner" leeeeeeeenge men ingenting skjer. Jeg får heller ikke lukket vinduet på vanlig måte men jeg må inn i oppgavebehandling å lukke det derfra fordi det har låst seg, og da lukker alle andre iexplorer vinduer seg også. Nesten det samme skjer på VG sine nettsider når jeg prøver å se på videoklipp som de legger ut der. Da kommer videovinduet opp og etter lang tid kommer det lyd men ikke bilde. Visningsfeltet er helt grått. Er det noen innstillinger som må forandres på? Har det noe med proxy å gjøre? ADSL routeren? WMP? Kongehuset?? Hjeeeeelp!!!Jeg vil se fotball!!! :???: Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Se signatur..... Jeg hadde også XP frem til forrige uke.... Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Heisan! Jeg hadde problemer med Win XP...men det var fordi jeg oppgraderte fra Me (ugh) til XP. Etter mye trøbbel kjørte jeg "clean-install" og det har ikke vært mye tull (kun selvforskyldt) siden. Men...hva slags streamer program bruker du? selv bruker jeg Win MP (vers 8 ett eller annet)har ingen probl. ehm....har du sjekket innstillingene på hva slags filer og hvilken hastighet/buffring spilleren har? :wink: Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Bruk Windoze Update en gang innimellom og oppdater Mediaplayer'n. Høres ut som om det er noe codec-problem du sliter med. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Høres mer ut som et problem med firewall enn noe med software. Sjekka om de aktuelle portene er åpne på NGT-routern, da? Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Det er WMP 8 i XP som blir brukt der jeg prøver å se film (VG nett og TV2's web-tv). Buffring står på standard og det er ikke hastigheten som er problemet for selv om jeg velger den høyeste hastigheten de kan tilby på 600-700 kbit/s så har jeg jo over 1Mbit igjen å gå på på linja mi. Jeg brukte kun WMP 6.4 da jeg kjørte Win2k og det er den beste spilleren microsoft har klart å hoste opp! Nå virker det som om gutta hos Bill kjører et kappløp om hvem som klarer å finne på mest dilldall å putte inn i windows og alt annet som det står microsoft på....huff Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Quote: Den 2002-09-03 14:48, aschj skrev:Høres mer ut som et problem med firewall enn noe med software. Sjekka om de aktuelle portene er åpne på NGT-routern, da? Jeg tenkte kanskje det kunne være noe med routeren ja, men hvilke porter er det snakk om hvis det er det som er problemet? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Var nede hos en kompis igår, og skulle se God kveld norge på TV2.no (dorthe + elin tvedt i badedrakt!!). Var visst første gangen han kjørte webtv'n, så vi måtte innom et oppsett. Han har 1mbit adsl, så vi satte på 600k og venta og venta..sto "opening video" i ca. 2-3 minutter..så plutselig gikk den videre og spilte test-videoen. Samme med selve programmet etterpå..tok "evigheter" før den kom seg igang, men da spilte den helt perfekt. Kanskje du burde prøve å vente littegrann? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 funker fint her.... men please bruk windows update...:smile: Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Quote: Den 2002-09-03 18:42, ueland85 skrev:funker fint her....men please bruk windows update...:smile: Jeg har sjekka om det fins noen oppgraderinger, men jeg får beskjed om at jeg har den siste versjonen av WMP med tilhørende komponenter. Ingen oppgradering er tiljengelig. Bitex sier at jeg må prøve å vente litt....men tro meg når jeg sier at jeg har venta lenge nok! :smile: Lenke til kommentar
asad Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Skal faktisk bytter over til Win 2000 snart selv....er litt lei av winXP. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Jeg har WinXP på c: Skal snart legge inn Win2000 på d: Er ikke heeelt fornøyd med WinXP, og jeg stoler ikke blindt på folk som sier Win2000 er så fantastisk mye bedre. Så jeg får vel sammenligne selv. We'll see.. :wink: Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 3. september 2002 Forfatter Del Skrevet 3. september 2002 Nå har jeg prøvd ALT jeg kan komme på! Er det virkelig ingen som har en anelse om hva som er galt?? Har en Netopia ADSL-router med brannmur, men jeg tviler på at det er den som er problemet for da hadde nok flere med NGT og netopia router ropt etter hjelp for lenge siden. Jeg har ikke alltfor mye greie på java, derfor lurer jeg på om det har noe å si at jeg har innstallert Sun Microsystems java plug-in....eller Java Web Start som det heter...? Kan den ha kødda med noen innstillinger? Noen som har peil? Nå vanker det snart en pizza fritt levert på døra til han som vet hva som er galt! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Last ned WMP9! selv om den ikke er ferdig funker den knallbra og har en del heftige forbedringer! Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Og hvor finnes den da?? Tror heller mer på det du sa, Mozy, at det er noe Java tull... Har ihvertfall ikke noe med Netopia og ADSl å gjøre, med mindre du har rotet noe sinnsykt da :wink: Netopia kommer bare med en meget enkel firewall som bare stopper de mest opplagte portene... Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 Nå har jeg prøvd å avinnstallere java møkka uten at jeg fikk se no mere web-tv av den grunn. Etter en lang stund med venting kommer det til slutt litt lav grumsete lyd og en helt grå visningsskjerm når jeg prøver å åpne en video på tv2's web-tv. Jeg skjønner ingenting. Jeg har nylig innstallert XP og har ikke innstallert noen programmer som skal ha innvirkning på mediaplayeren annet en Nimo codec pack. Jeg har nesten alle de samme programmene innstallert nå som jeg hadde under Win2k, og da fungerte selvfølgelig alt perfekt. Gjett hvem som snart går tilbake til 2k!! Hvis ikke det er et klokt hode her som fikser problemet da. Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 4. september 2002 Forfatter Del Skrevet 4. september 2002 Huttetu....nå sitter jeg med Win2k cd'en i den ene handa og en slegge i den andre, og vet ikke hvilken jeg skal trøkke inn i pc'n! Jeg får fortsatt ikke sett streamet video fra nettet med unntak fra noen som microsoft har lagt ut sjøl som f.eks denne: http://www.microsoft.com/windows/windowsme...sx/storm400.asx Men hvis jeg prøver å åpne f.eks denne: http://www2.nrk.no/magasin/upunkt/lydiospi...829&aid=1412018 så går det veldig lang tid før det skjer noe. Etterhvert får jeg ihvertfall lyden, men skjermen er grå. Kan noen fortelle meg hvorfor?? Som sagt før så har jeg innstallert alle oppdateringer som fins til WMP og til XP. Det burde jo egentlig ikke være no hokus pokus, men det er bare det at jeg ikke aner hvor feilen ligger! Sikkert bare noe så enkelt som å hake av i en boks et sted. WMP? XP? iExplorer? Registeret? Codec? Jeg er helt tom. Trenger hjelp! XP skal liksom være rå på multimedia....nei det har jeg ikke merka noe til ennå... Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Konklusjon: Windows xp ER noe dritt! Selv gikk jeg over fra Windows 2000 til Windows XP i går pga jeg hadde sååå utrolig mye dritt inne på maskinen. Etter å ha installerte XP så starter det med blåskjerm når jeg installerer Nvidia drivere. Får fiksa den opp.. etter det får jeg blåskjerm på uansett hva jeg installerer av programvare.. etter litt kødding frem og tilbake, så fungerer maskinen fint. Ingen blåskjermer... Det eneste som skjer engang i blant er at ixeplorer utfører ulovlige oprasjoner.. huff.. kanskje SP1 som kommer til mandag fungerer litt bedre :smile: Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Noe må være riv ruskende galt med enten installasjon eller hardware (XP er noe mer følsom for hardware enn 2000, det er min erfaring). Sitter her med modem av alle ting, og har null problem med streaming av lyd og bilde (bortsett fra at det bufres hvert halve sekund pga. modemet :smile:). Mitt tips er å prøve en ny installasjon, evt. bruke "angrepillen" System Restore. Det er ikke å komme bort i fra at det finnes en del småbugs i XP, men alt i alt syns jeg det er det beste som har kommet fra Microsoft. De brukte jo bare ca. 20 år på å lage et skikkelig OS (W2000)... Lenke til kommentar
mafiamann Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 jeg har instalert wmp 9 v.2848 og får ikke sett streamet video jeg hører lyden men ser ingen ting på skjermen. men når jeg hadde instalert en tidligere version av wmp 9 så virket alt fint det var versjon 27.98 tror jeg da.. hm rart :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå