Mr.Locke Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Litt inspirert av enkelte tråder her som tråden om læreren, om sexsladding, 19(16) åringen som voldtok en 13 åring tenkte jeg å lage en egen litt mere generell tråd om hva alle her personlig anser som skadelig for både barn og voksne, alle tenkelige situasjoner som er verdt å fokusere på diskutere. Ikke nødvendig å komme med fakta-opplysninger i denne tråden ettersom hva en anser som skadelig kan anses som ikke skadelig av andre og vice versa , selv om linker og annet materiell er fullt ønskelig. Håper å få igang noen interressante diskusjoner med dette, gjerne på kryss av hverandre / sammenblandet / to eller flere situasjoner/saker satt opp mot hverandre. Stikkordet / den råde tråden her burde grunne i skadelig / ikke skadelig. Da begynner jeg med et lite eksempel på hva jeg synes er skadelig (I den gitte situasjonen, ikke nødvendigvis under bedre kontrollerte forhold): http://video.google.com/videoplay?docid=-7153152098207965240 Situasjon: En 9 åring som sitter å spiller et skytespill samtidig som han slenger dritt til moren sin fordi hun ikke vil hente sjokolademelk til han. Hvorfor skadelig: Bortsett fra det innlysende som at f.eks denne gutten ikke virker egnet pga. sitt temperement til å spille slike skytespill, virker det som han har foreldre/en more som lar han gjøre akkuratt som han vil når han vil og hvorfor han vil, og han vil få skadevirkninger i form av å ikke møte motstand / skuffelser / ikke lærer seg å takle en skuffelse og/eller irettesettelse på ordentlig /saklig måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå