Gå til innhold

Apropos Skadelig / ikke skadelig.

Anbefalte innlegg

Litt inspirert av enkelte tråder her som tråden om læreren, om sexsladding, 19(16) åringen som voldtok en 13 åring tenkte jeg å lage en egen litt mere generell tråd om hva alle her personlig anser som skadelig for både barn og voksne, alle tenkelige situasjoner som er verdt å fokusere på diskutere.

Ikke nødvendig å komme med fakta-opplysninger i denne tråden ettersom hva en anser som skadelig kan anses som ikke skadelig av andre og vice versa , selv om linker og annet materiell er fullt ønskelig.

Håper å få igang noen interressante diskusjoner med dette, gjerne på kryss av hverandre / sammenblandet / to eller flere situasjoner/saker satt opp mot hverandre.

Stikkordet / den råde tråden her burde grunne i skadelig / ikke skadelig.

Da begynner jeg med et lite eksempel på hva jeg synes er skadelig (I den gitte situasjonen, ikke nødvendigvis under bedre kontrollerte forhold):

http://video.google.com/videoplay?docid=-7153152098207965240

Situasjon:

En 9 åring som sitter å spiller et skytespill samtidig som han slenger dritt til moren sin fordi hun ikke vil hente sjokolademelk til han.

Hvorfor skadelig:

Bortsett fra det innlysende som at f.eks denne gutten ikke virker egnet pga. sitt temperement til å spille slike skytespill, virker det som han har foreldre/en more som lar han gjøre akkuratt som han vil når han vil og hvorfor han vil, og han vil få skadevirkninger i form av å ikke møte motstand / skuffelser / ikke lærer seg å takle en skuffelse og/eller irettesettelse på ordentlig /saklig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...