Gå til innhold

trenger hjelp med denne =)

Anbefalte innlegg

jeg har nå satt sammen en PC, og lurer på om denne ser bra ut! :w00t:

Kabinett

Raidmax Scorpio Blått Miditower m/vindu uten strømforsyning

Strømforsyning

Silver Power Strømforsyning ATX-400W 2 stk temperaturstyrte vifter

Hovedkort

Asus A8N32-SLI DeLuxe nForce4 SLI S-939 Super Cooling pipe, Dual-DDR, PCIe :thumbup:

CPU

AMD Athlon 64 3800+ 2.4 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Venice" :thumbup:

Minne

2 stk. OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz

Harddisk

Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache

Skjermkort

POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Dual DVI,HDTV, TV-ut, m/ Call Of Duty 2 :thumbup:

Skjerm

Viewsonic 19" LCD VA902 Sølv/sort 1280x1024, 8ms, D-sub, TCO-03[/size]

Det følger også med CPU kjøler, floppydisk, NEC DVD-brenner, logitech optisk mus og Windows HP home.

13500kr

Endret av janern21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jo forsåvidt greit ut det oppsettet der. Eneste jeg er veldig skeptisk til er strømforsyningen. Den koster bare 350 kr og som nesten alt annet her i verden får du nok det du betaler for. Jeg hadde derfor kjøpt en annen strømforsyning.

Vurder også å kjøp en 1024mb rambrikke i stedet for 2x512. Da blir det enklere å oppgradere til 2048mb senere.

Lenke til kommentar
Ser jo forsåvidt greit ut det oppsettet der.  Eneste jeg er veldig skeptisk til er strømforsyningen.  Den koster bare 350 kr og som nesten alt annet her i verden får du nok det du betaler for. Jeg hadde derfor kjøpt en annen strømforsyning.

Vurder også å kjøp en 1024mb rambrikke i stedet for 2x512.  Da blir det enklere å oppgradere til 2048mb senere.

5271659[/snapback]

men da blir det plutselig 14500/15000.. og det er mye pæng :(

Lenke til kommentar
Ser jo forsåvidt greit ut det oppsettet der.  Eneste jeg er veldig skeptisk til er strømforsyningen.  Den koster bare 350 kr og som nesten alt annet her i verden får du nok det du betaler for. Jeg hadde derfor kjøpt en annen strømforsyning.

Vurder også å kjøp en 1024mb rambrikke i stedet for 2x512.  Da blir det enklere å oppgradere til 2048mb senere.

5271659[/snapback]

men da blir det plutselig 14500/15000.. og det er mye pæng :(

5271750[/snapback]

Du har jo valgt et svindyrt hovedkort da. Trenger du virkelig det? Blir du å bruke SLI?

Det finnes jo mange gode hovedkort til under 1000 lappen.

Sjekk foreksempel ut ASUS A8R-MVP. Du finner en glimrende test av det her.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Må bare si meg enig med resten her; strømforsyningen bør byttes og gå for en 1024 brikke!! Vil få bruk for 2048 nærmeste fremtid eller egentlig allerede idag. I forhold til strømforsyning se på f.eks:

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=21928

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MIST500BHE12

Ville også gått for 3700+, et meget godt kjøp!!

Er jo alltid en vurdering i forhold til hovedkort, men dersom du ser for deg sli i fremtiden, så er dette kortet meget bra. Skulle jeg kjøpt et idag, ville jeg kjøpt det samme!!

Du bruker jo allerede 14000, å legge på en tusenlapp for noe som er stabilt og bra bør vel ikke være uoppnåelig :hmm:

Endret av Fixit
Lenke til kommentar

oops ble feil dette, trykket på feil knapp når jeg skulle redigere forrige innlegg. Men kan jo si en ting når jeg først har ordnet et innlegg til.

Emne ditt kunne vært en smule mer konkret :roll:

Endret av Fixit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...