Gå til innhold

Andre enn meg som lengter tilbake?


Anbefalte innlegg

Startet å spille i April i år.

Begynte med en warrior på horde BL siden to kammerater i RL spilte på horde der.

Ble helt hekta med en gang, det var mitt første mmorpg og.

Husker Mulgore der Tauren starter, min første quest å drepe noen planestriders (ser ut som strutser) men yder mer motstand. Men for en warrior gikk det enkelt å drepe dem, han var sterk nok til det. Etter en stund ønsket warrioren og se seg rundt om og på lvl 5 stakk han hode så vidt utenfor lansbyen. Der så han noen ulver som var lvl 7. Den ble charga og nesten drept men det kom en til, og den stakkars warrioren ble spist.. Sur og trist over å bli drept gikk jeg tilbake igjen og begynte å drepe noen stygge villsvin på to ben. Etter hvert ble jeg på samme nivå som ulvene jeg ble drept av første gangen. Ulvekjøtt smakte godt for warrior..

Så så jeg den store gress sletta med støre og sterkere dyr, og ja det var og et eventyr å spille wow :=) Husker og mitt møte med TB første gang. For en stor by og for en følse det var å se alt man kunne gjøre her, trene seg yrker, kjøpe seg ting osv.

 

Etter en stund kom jeg til The Barrrens her møtte jeg en mage som hadde samme raptor quest som meg. Vi gjorde denne og flere quester sammen frem til lvl 60. Han kjente en shammy, og sammen gjorde vi 3 det meste av quester sammen.

Det er nok følsen fra lvl 1-25 som har gitt meg mest i wow. :)

Kan med hånda på hjerte si at Mulgore og The barrens og 1K er det som har gitt meg mest glede i spillet med samarbeid, oppdagelse og eventyrlysten.

Husker enda følsen da jeg stod ved den store heisen ned til 1K. og jeg fikk pvp flagget på meg, skulle jeg tørre å gå ned hit.. Men det er en annen historie.

 

Har i de siste tre månedene på BL oppdaget masse forandringer i hvordan klientel det er som spiller wow. Det er alt for mye plx, plz gimme gold, help me osv.

I starten var det nesten ikke noe slik å se i det hele tatt. Nå ser det ut til at flere og flere ikke gidder spille selv, og bare forventer at andre skal gi dem gull og power lvl dem i instancer. Når man ser mye av det her skifter til slutt holdningen til mange andre seg og. Det har for det meste blitt slik nå at enkelte ikke tar instancer de ikke kan få noe ut av selv, har de for eksempel alt de trenger fra SM så hjelper de ikke andre der. Man hører, i Dont need anything from there, me think thats booring, osv. Slik spilte ikke jeg, og jeg spiller fortsatt på samme måte som før selv om flere har forandret seg.

Jeg brukte 36 dager i playtime for å komme til lvl 60, mange synes nok det er lang tid men jeg angrer ikke et sekund på det. Brukte mye av tiden til å hjelpe andre spillere i instancer, og det gjorde godt å se at de satte pris på det. Nå i dag forventer folk nærmest at du skal hjelpe dem, og gjør du ikke det blir du skjelt ut for at du er lat og en dust. Vet ikke årsaken til hvorfor det har kommet så mye "rare" spillere inn i wow, men..

Som en sa her tidligere, ja mindre antall spillere på servere med låst antall kunne nok ha bevart noe av det miljøet man følte så godt for før :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håhå, savner de gamle tidene. Da servern jeg spiller på med main'en (Argent Dawn) var low pop, og alt det der. Husker fremdeles det store øyeblikket da jeg gikk inn i Ironforge, og tok Deeprun Tram til Loch Modan. Og min førte tur på griff. Jeg tok meg tid til alt, og var "n00b" til tusen. Det var så sant gode tider. Selv om det er fet i MC osv, savner jeg det å tulle rundt i Lock Modan :love: Var så artig i gamledager, med uendelige wipes i The Deadmines, og ingen var sur om man gjorde noe feil :cry:

 

Edit: Som Darkrevan sier over meg, så er det altfor mye "plx thx"-folk som har begynt å spille. Selv om at servern er en RP server er det overhodet _ingen_ overholdelse av slike ting, og det irriterer meg.

Endret av Mr. Jenssen
Lenke til kommentar

ja husker følelsen når wow var nytt. Jeg ble helt satt ut over hvor stilig det var.

 

Og snølandskapet i dvergeland..wow..sinnsyk stemning..ekte eventyrstemning.

 

MEN har ikke gått lei av det enda. Selv skal jeg snart til winterspring for å få julestemning. Har aldri vært i winterspring, selv om jeg har quester å levere der og ble lvl 60 for et par uker siden og. Jeg har spart winterspring til den rette årstiden..som er NÅ! Måtte forhøre meg med en kamerat om det faktisk var julesteming der, noe han kunne bekrefte:)

 

Jeg kunne godt tenkt å spilt på RP server, men tror ikke kameratene mine hadde giddet det. Selv digger jeg rollespill, men det har en tendens til å "skli litt ut" så jeg gjør best i å holde meg unna RP.

Lenke til kommentar

Uansett hvilket spill det gjelder, blir det vanlighvis kjedelig når du har nådd slutten og har greid spillet. Jeg har spilt flere mmorpgs og har lært at nytelsen ligger i å få til noe selv, uten noe hjelp fra slikt som thottbot og allakhazam.

 

Spill blir jo også så klart nesten kjedelig når alle fokuserer på å være best og ikke bry seg om noen andre, Noen som wow difinitivt har et problem med.

 

Det som teller er prosessen ikke resultatet...

Spør du meg er gameing å skifte spill ofte siden alle spill har et vendepunkt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i alt dere sier. Ingenting slår den følelsen jeg hadde da jeg trasket rundt i elwynn forest og slo ned ulver med staffen min på magen. Spells hadde vi ikke hørt om :p Når jeg fannt ut at jeg faktisk kunne kaste fireball og lage mat ble det helt sinnsykt kult og være mage. Den beste tiden jeg hadde mens jeg spillte wow var når jeg holdt på i Lakeshire med quests der, samt og bruke 2 timer på og fiske for og se om man kunne få noe bra. Jeg husker og sitte i en halvtime for og finne gruppe til elite-orkene i lakeshire og når vi var 10 stykker som løp inn i burning steppes rett før level 20. det var tider det.

Lenke til kommentar

Stemmer helt med min mening. Jeg var jo så gira på WoW før det kom ut og litt i beta-testene. Det var jo oppfølger i Warcraft-serien. Nå som jeg har sett de fleste områdene og funnet ut at historie er så å si ikke å finne må jeg innrømme at gløden er litt borte.

 

Husker fortsatt Troll Shamanen min i *host* koreansk *kremt* beta. Human rogue i en annen beta husker jeg også. Det var tider.

Lenke til kommentar

Åh, RP-server eier. Starta en warlock, type arrogant gammel mann. Gikk rundt og spurte om hjelp på RP-vis: småfrekk, krevende snakk til den yngre generasjon (40-60), gikk og slappet av (ja, gikk) til questet, mens vi pratet om magi og andre greier.

 

Men husker første gangen, i begynnelsen av Juni, da jeg var ferdig med eksamen. WoW var innstallert, og jeg var overveldet av alt det nye. Hadde tre onkler som hjalp meg godt i gang. Og tok ikke lange tida før jeg begynte å fatte mer, men var ikke før jeg ble lvl 29 med paladinen, rerolla hunter, at det skikkelig gikk opp for meg hva man skulle ha av equipment etc, og RP for den saks skyld. Nå spiller jeg paladin (pause til romjula) Erlwin på Earthen Ring, i guildet Sacred Circle, og RP-en er så bra som jeg vil ha det. Gode in-game venner etc.

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

det var godt å være noob ja...

 

likte starten av retail. selv om jeg hadde spilt 2 betaer før og var ikke like noob lengere.

 

er litt mye press med å farme rep i AV, AB, WSG for rewards. epix fra raid instances.

Lenke til kommentar
Å savner gode gamle tider jeg å, da folk kunne sitte i rundt et bål som noen hadde laget. Vi kunne liksom bare sitte der å prate tull, flire av emotes og ha det gøy. Nå har presset om å levle opp charr'en sin fort tatt overhånd og personer er for avhengig av hvilket gear du har.

5275794[/snapback]

 

Har du spilt på en RP server noen gang?

 

Gjorde akkurat det du sa "Vi kunne liksom bare sitte der å prate tull, flire av emotes og ha det gøy" her om dagen.

 

Fulle og fine blei vi rundt dette bålet og morro var det.

Tror vi satt rundt dette bålet i 45 minutter og hadde det skøy...

Anbefales og prøve RP server hvis det ikke du ikke har prøvd det før...

Lenke til kommentar

Jeg er så enig, så enig :cry:

 

Mitt første møte med WoW var under open beta. Jeg hadde da lest om dette fantastiske spillet og hørt fra venner som hadde spilt closed- og korean beta.

 

Jeg glemmer ikke mitt første møte med WoW som human priest og tauren hunter. Den musikken og det landskapet som møtte meg var bare helt utrolig. Det endte med at jeg vandret rundt på slettene og i skogen, uten å ane hvor jeg skulle gå og gjøre quests. Dessuten var det mye mer sosialt, og kjekt å hjelpe andre. Savner det rett og slett :cry:

 

Har foresten en lengre pause fra WoW.

Endret av Sykkel
Lenke til kommentar
Å savner gode gamle tider jeg å, da folk kunne sitte i rundt et bål som noen hadde laget. Vi kunne liksom bare sitte der å prate tull, flire av emotes og ha det gøy. Nå har presset om å levle opp charr'en sin fort tatt overhånd og personer er for avhengig av hvilket gear du har.

5275794[/snapback]

 

Har du spilt på en RP server noen gang?

 

Gjorde akkurat det du sa "Vi kunne liksom bare sitte der å prate tull, flire av emotes og ha det gøy" her om dagen.

 

Fulle og fine blei vi rundt dette bålet og morro var det.

Tror vi satt rundt dette bålet i 45 minutter og hadde det skøy...

Anbefales og prøve RP server hvis det ikke du ikke har prøvd det før...

5275886[/snapback]

 

Håhå, det gjorde vi i guilden også, etter et møte som hadde vart i tre timer med IC-talk og curtesy...Rekke opp hånda, og en som leder møtet og kos.

 

Fant ut at jeg ville ha en øl rl, men kunne ikke fordi fatter var hjemme. Klagde over med (( )) og vi fant litt mer ut om hverandre OOC. Han karen som lissom leder guildet, men ikke er GL dreiv på med real-time live enactement, altså han driver med slossing og gjenskaping av slag og sånn fra anglo-saxernes herjingsperiode rundt 1000 i Britannia. Det er fascinerende. RP-server er så sinnsykt villt mye bedre. De som spiller WoW for PvP og questing og sånn, har misforstått, det er jo egentlig et mmoRPg, som jeg flere ganger har poengtert, dessverre er det for mange som liker dreping og slikt med PvP, og størsteparten av dem kommer fra FPS'er som CS o.l. Det er et spill som appellerer for mye til "casual gamers" og for lite til rollespillere.

 

SKulle ønske at TES: Oblivion som skal komme ut hadde hatt 4-manns TCP/IP LAN funksjon, det hadde gjort det til det mest geniale. Elderscrolls er det desidert beste RP-spillet jeg har spilt, så enormt med lore, og du må tenke over notater og slikt for å få til quests. Men WoW har også brukbar RP, og lore og sånn er det nok av, det som ofte gjør et spill bedre er mulighet til å gruppe med flere folk, om ikke mange.

 

 

Åh, sjarmen ved et nytt, uprøvd spill. Ingenting slår den.

Lenke til kommentar

Jeg husker første gang jeg starta opp. Det var i beta på en venns account. En NE druid... Lagde et idiotisk navn, men herregud så kult det var. KOm til lvl 6-7 med han. Senere lagde jeg en dwarf hunter. Kom til lvl 6, men så stakk jeg til Ironforge og brukte mine 6sølv på fyrverkeri. 50c var mye for en som meg da.. Det var også kjempekult og skyte på de "bossene" som kom på dommedag. *mimre*

 

Husker også første gang i Loch Modan, Wetlands, Westfall og Redridge i Retail. Det var iallefall tider. Nå savner jeg de følelsen :(

 

Edit: Jeg starte også på RP-server siden jeg fikk lov til å være med i et guild der. Kunne ikke RP'e i starten, men lærte det med god hjelp av snille guild-members som alltid var høflige og satte grenser om hva man kunne snakke om. RP er så fantastisk kult.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar

Spillet var så mykje bedre når det var nytt for meg. Første turen, frå mulgore, gjennom Barrens til Orgrimmar. Alt var fantastisk stort, og geleida av mine to rl friends i lvl 20 (då), var ein opplevelse. Dei måtte redde meg frå mobs som som blei agroa av min enorme agro range. Første turen inn i Orgrimmar, lvl 60s, mounts, LFG UBRS, overveldende.

Husker godt då eg ikkje kunne finne verken AH, innkeeper eller flightmaster i Orgrimmar, og alt var ein einaste stort virvar... *memories* ah

 

Og ikkje minst turen med det norske guildet mitt til Razor Hill. Inventoriet var fylt opp med drikke frå orgrimmar, og heile guildet gjekk på fylla og dansa rundt innkeeperen :D.

 

Det var tider det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...