Gå til innhold

FTP -> Ubuntu -> Xbox

Anbefalte innlegg

Sliter med å få koblet meg inn på xboxen..

Jeg kommer greit inn i første level i hiarkivet. Altså der du ser stasjonsbokstavene.. og enda ett hakk videre inn.. men så sier det stop og jeg blir kastet ut av xboxen..

Får ikke tilgang til filene.. Har prøvd flere forskjellige FTP-programmer...

Hva kan jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du sitter på en Ubuntu-boks og forsøker å koble deg til en Xbox via FTP, korrekt?

Med fare for å være teit, har du satt opp Xboxen som en ftp-server? Og er oppsettet riktig? Jeg kjenner ikke hvordan Xboxen funker, men det virker for meg som om dette er et problem med oppsettet til Xboxen.

Hvilken FTP-klient en bruker er (skal være) irrelevant.

Kan du koble det til via FTP fra en Windows PC?

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Husker vi slet litt med det på broren min sin Xbox, da var det med SmartFTP fra Windows XP. Problemet lå i navnene som ble sendt til klienten, med en beskrivelse av stasjonen samt stasjonsbokstav om jeg husker rett.

Løste det ved å sende kommandoene direkte til serveren, husker ikke om jeg brukte hele mappenavnene eller kun stasjonsbokstav... Prøv en konsollklient og se om du finner ut av det der.

Lenke til kommentar
Er ikke i xbmc eller xbmp i det hele tatt.. Jeg er i oppstartsmenyen til evolution..

5287695[/snapback]

Unnskyld meg, men "EvoX" = "Evolution X" !!

EvoX krever passive mode fra FTP clienten.

FatX, filsystemet på harddisken til xboxen, støtter blandt annet ikke lange filnavn. Tror 24 bokstaver er maks lengde.

FatX støtter heller ikke en rekke tegn som, ", ; [ ] ( ) & %" osv... hold deg til bokstaver og bindestreker.

Du kan også se om du får til å kjøre C-XBox Tool gjennom wine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...