Hasse Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Jeg har WIN XP og har lastet ned spillet stunts som er et gammelt dos spill. Jeg får ikke startet spillet. Er det mulig og spille slike spill på XP, og hvordan gjør jeg det? Hilsen Hans-Jørgen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 du må bruke "kompatibilitetsmodus". tror det er i properties ellerno slikt. Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 I mange tilfeller er dette noe man bare må leve med. Kompabilitetsmodus fungerer sjeldent slik det skal, og WinXP er ikke særlig kompatibelt med DOS-spill :/ Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Jeg har testet gangske mange gamle DOS spill i XP. Ca 50-60% av spillene fungerer direkte. Ca 20% til fungerer i kompatibilitets modus. Den største grunnen til at folk har problemer med DOS spill, er at de kjører med lyd på. Skrur man av lyden (gjøres som regel i et eget setup program til spillet), fungerer overraskende mange DOS spill i XP. For å få lyd fra DOS spill i XP/2000, kan man kjøre noe som heter VDMSound. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Fant System Shock1 cd-versjon i butikken for et par uker siden. De som "har litt peiling" er jo fra seg av glede når de snakker om System Shock. Kom omtrent samtidig med Doom-spillene. Har spilt gjennom Systemshock 2. Uansett, det må selvsagt spilles via DOS, og ingenting jeg gjør i properties på exe-fila har visst noe å si. Satt opp lyden, og jeg får Midi-musikk i menyen på spillet. Men med en gang jeg tar NEW GAME går det i dass, og spretter tilbake i WinXP igjen. Har pløyd gjennom readme-filene, hjalp ingenting. Det er rett og slett lyden som messer opp gamle DOS-spill..Skal teste den VDM-linken din :smile: Har også testa å lage en boot-diskett, men det er jo håpløst å finne DOS-drivere for Soundblaster som funker på nye SB-kort. La meg legge til at Systemshock funker UTEN lyd, men hva er vel artig med å spille et stumt spill. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Quote: Den 2002-09-03 18:07, Bitex skrev:Fant System Shock1 cd-versjon i butikken for et par uker siden. De som "har litt peiling" er jo fra seg av glede når de snakker om System Shock. Kom omtrent samtidig med Doom-spillene. Har spilt gjennom Systemshock 2.Uansett, det må selvsagt spilles via DOS, og ingenting jeg gjør i properties på exe-fila har visst noe å si. Satt opp lyden, og jeg får Midi-musikk i menyen på spillet. Men med en gang jeg tar NEW GAME går det i dass, og spretter tilbake i WinXP igjen. Har pløyd gjennom readme-filene, hjalp ingenting. Det er rett og slett lyden som messer opp gamle DOS-spill..Skal teste den VDM-linken din :smile:Har også testa å lage en boot-diskett, men det er jo håpløst å finne DOS-drivere for Soundblaster som funker på nye SB-kort. La meg legge til at Systemshock funker UTEN lyd, men hva er vel artig med å spille et stumt spill. SS1 er fett! vennligst gi beskjed om du får SS1 til å funke med VDM ...forøvrig synes jeg at å spille SS1 (eller særlig SS2) uten lyd blir som å spise pølse med brød, men _uten_ pølsa...evt. rekesmørbrød, men uten rekene, osv osv. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 Nei denne VDMSound-saken funka heller dårlig.. Du som nevnte linken, hvordan får du det til å virke? Etter install får man en egen option på høyreknappen "Run with VDMS" til å kjøre .exe, .bat, .com-filer med. Da fikk jeg feilmld at den ikke fant vdmsound.pif. Pekte på den. Jeg kjører cdshock.bat for å starte systemshock. Exe-fila ligger nemlig på CD'n, og bat-fila kjører den derfra (rart system I know). Nå kommer denne feilmld istedet: "Windows cannot find d:sshockcdshock.bat. Make sure you typed the name correctly".. Pisspreik!!! Er jo den fila jeg høyreklikker på jo!! Hjelpemeg så hjelpsomt WinXP var da :razz: Oki så prøvde jeg et annet DOS-spill. Flight of the amazon queen. "Run with VDMS". Nå har jeg en fet boks her. "C:progra^1vdmsoundvdmsrun.pif %VDMSPath%AUTOEXEC.VDMS. The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows Applications. Choose 'Close' to terminate application. Var endel norske linker på hjemmesida, virker som programmet er norsk.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. september 2002 Del Skrevet 3. september 2002 ss1. er. så. bra! *sikle* må få skikk på p75'en med gravis ultrasound etterhvert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå