Gå til innhold

Erfaringer med Koolance produkter/systemer

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ny maskin om et par måneders tid, da skal jeg ha vannkjøling. Så nå driver jeg og undersøker alternativene der ute. Jeg bare høster et par erfaringer slik at jeg har et godt grunnlag når jeg skal svi bort lønna.

Jeg hadde vel planer om et 2-3tusen kroners sett hos komplett eller mixroplex(Jeg har hatt et slik system før). Men så kom jeg over Koolance systemet, som ser veldig pent og brukervennelig ut. Det blir antageligvis dyrere...men jeg overlever det sikkert. Skulle gjerne sett at det var en Norsk nettbutikk med tanke på garanti og liggnende, men det går sikkert bra.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det finnes andre sett som gir meg er 5 grader kjøligere eller liggende. Med mindre det er billigere/mer stabilt/ser penere ut eller slike ting.

Jeg lurer på negative/positive erfaringer om Koolance produkter/systemer. Gjerne alternative vannkjølings systemer. Det og kjøpe et ferdig modifisert Lian Li kabinett med Koolance installert er meget fristende(og dyrt).

Koolance Homepage

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Har en tidlig koolancemodell (pc601) som har gått i fire år nå. Erfaringene mine med denne er som følger:

- Veldig greit at viftenes hastighet reguleres automatisk i forhold til temperaturen.

- Det har gått raskt og greit å få tak i ekstra deler fra microplex.no

- Rørstørrelsen er relativt liten, noe som gjør at det må modifiseres for å feste de på andre kjøleblokker enn kollance sine.

- Det er kjipe rør-fester (nipler). Har Kjøpt rør på klas ohlson og bruker slangeklemmer...det er noe herk å mekke, men holder som bare det.

- Jeg har byttet ut viftene i systemet med papstvifter som er mer stillegående, og montert en 120mm på undersiden med regulerbarmotstand.

- Det er bra med 2 pumper i systemet....da den ene tok kvelden berget den andre pumpen, og varmealarmen prosessoren min.

Dette er som sagt på en eldre modell og jeg går ut i fra at en del av disse tingene har blitt fikset. Alt i alt må jeg si meg fornøyd, men føler kanskje Koolance blir en slags mellomløsning: Skal du hardcore overklokke ville jeg gått for noe eksternt der man kan modifisere mer og satset på stor radiator med 120mm vifter, kraftige pumper osv. For en stille pc ville jeg gått for Zalman sitt vanntårn med passiv kjøling, men har da hørt at temperaturen kan komme til å gå opp en del. Ved neste oppgradering kjøper jeg kabinett og modifiserer ekstern vannkjøling. :cool:

Faren ved å bli vant til vannkjøling er forresten at man aldri kan gå tilbake til bråkete surrende vifter...i hvertfall for min del :p

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar

Jeg hadde et koolance exos sett, men det lot seg ikke gjøre å få det til å virke. Ntc føleren som skal sjekke temperaturen var det noe galt med. Jeg målte ,lagde kurver å styrte og tilslutt sendte jeg det hele til koolance. De var behjelpelige med å få byttet den. Noe jeg i ettertid er fornøyd med, da jeg har beveget meg over i kraftigere terreng. Koolance er super til lan og til sitt bruk, men det er vanskelig å oppgradere om du skulle ønske det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...