Syk-O Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg kjøpte meg et trådløst nettverkskort til stasjonær PC'n min, men klarer ikke å komme meg på nett. Finner nettverket og har ca 50% signal, men klarer ikke å koble meg til. Det står "begrenset eller ingen forbindelse"! Det står også "dette problemet oppstod fordi nettverket ikke tilordnet en nettverksadresse til datamaskinen". Jeg brukte kabel som jeg koblet til trådløsruteren før, og da fungerte alt fint! Har også to bærbare maskiner på samme nettverket som bruker trådløs tilkobling. (disse fungerer også) Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Det er ikke kryptering på det trådløse nettet? Prøv: Start -> Kjør -> skrive inn "cdm" -> trykk Enter -> skrive inn "ipconfig /release" og/eller "ipconfig /renew" Du skal ikke skrive "-ene Lykke til! Mvh JDM Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har du aksessliste på routeren? Om du har det, så må du åpne tilgang til kortet i routeren. Du bør også sjekke at du har den nyeste driveren til kortet ditt. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har selv 3-4 maskiner på en Medion ruter, plagdes med den ene, ville ikke på nett. Det viste seg at den hadde ca 50% signal, men kun 27-28% kvalitet, og det var for lite. Forsøk (bare som en test) å flytte på ruteren og se om det hjelper. Kan nemlig godt være signalkvaliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå