Gå til innhold

Hjelp med TV-kort

Francesca_

Anbefalte innlegg

Hei, har en Cybercom bærbar hvor det fulgte med et medion tv kort. TV-kortet har blant annet en komposittutgang, en sånn gul en. Jeg prøvde å koble til en såkalt "videokamera" kabel (står det på pakken), altså en gul, en hvit og en rød plugg som går ut til en scart kontakt, til parabolmottakeren min. Problemet er bare at Powercinema ikke finner noen kanaler, skjønner ikke hva som skjer. Trodde da det skulle gå an å få signal med en slik kabel inn i tv-utgangen til parabolmottakeren :hmm: Har prøvd med vanlig antennekabel fra parabolmottakeren og det gikk, men blir jo ikke akkurat knallsignal av dette da...er det noen som kan hjelpe meg! Har jeg kjøpt feil kabel eller er det noe annet som er problemet? Parabolmottakeren har ikke S-video...jeg som hadde gledet meg til å bruke pcen som dvdopptager :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen ekspert på tv-kort, men det ringer en klokke når du sier komposittutgang. Tror ikke du kan forvente å få tv-signalet inn på en utgang. :( Vil tro at dette er et rimelig enkelt kort med en antenneinngang og komposittutgang, evt. s-vhs. Da må du ta signalet inn gjennom antenneinngangen. Er også litt i tvil om direkte opptak fra parabol. Nå vet ikke jeg hvilket tv-kort som sitter i pc´en, men de fleste slike er av den typen som støtter analoge signaler. Du må vanligvis ha spesielle kort for å ta inn parabol (mener jeg :ermm: ).

Endret av persistent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...