Gå til innhold

Trenger informasjo om rollespill - Hva og hvordan?

Anbefalte innlegg

Jeg leste nylig litt rundt på nettet og kom over noen rollespill. Jeg fant fort ut at disse var bøker eller brettspill, noe som jeg har vært borti før (da lagde vi dog bare fort og gæli selv). Jeg leste enda mer og lurte på rollespill kunne fåes tak i som pdf dokumenter, vanlige applikasjoner eller lignende? Håper på svar her ;). Må nesten bare teste det siden jeg liker Sci-fi, eventyr osv., som Final Fantasy og Ringenes herre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leste nylig litt rundt på nettet og kom over noen rollespill. Jeg fant fort ut at disse var bøker eller brettspill, noe som jeg har vært borti før (da lagde vi dog bare fort og gæli selv). Jeg leste enda mer og lurte på rollespill kunne fåes tak i som pdf dokumenter, vanlige applikasjoner eller lignende? Håper på svar her ;). Må nesten bare teste det siden jeg liker Sci-fi, eventyr osv., som Final Fantasy og Ringenes herre.

5270963[/snapback]

litt feil forum kanskje, men dog

alle utgivere som driver med rollespill i papirformat selger også stort sett pdf utgaver på sine nettsider. Det er også flere og flere online butikker som har begynt med dette i sesere tid. Hvis det var et spesifikt rollespill du var på jakt etter hadde det vert lettere å hjelpe.

Lenke til kommentar

Nei det var ikke noe spesielt rollespill jeg var ute etter. Har bare vært borti det før og tenkte kanskje det var noen populære applikasjoner eller lignende. Kan godt være et spill på en side e.l. Spilte ett eller annet med "Warriors" før, men kan ikke huske hva det hete. Det var rimelig morro, men kostet desverre penger.

Lenke til kommentar

Ok, la oss si at man starter med et spill på internett. Det står "You are in the city. What do you want to do?". Dermed kan du velge forskjellige ting osv. Man velger "Go out of the city.". Så kommer det en ny: "Do you want to take the left or right road?". Du velger "Left.". "You see three ogres. Will you engage them or run away?".

Bare eksempler her, men vil gjerne ha noe lignende dette her. Håper du skjønte hva jeg mente.

Lenke til kommentar

Offa. Skjønte hva du mente, men akkurat her er jeg redd jeg ikke har så veldig mye å bidra med direkte.

Men hvis du er interessert i denne type spill, så vil jeg anbefale deg å søke litt etter "Steve Jackson" på nettet, han har laget en rekke bøker / eventyr av denne type. Det er riktignok stort sett papirbøker som er solgt, men det kan være et godt sted å begynne hvis du vil lete litt etter denne typen eventyr.

Du kan også ta en titt på http://www.fightingfantasy.com/index2.htm, kan være et sted å starte.

Lykke til, gi en lyd her hvis du finner noe spennende :)

Lenke til kommentar

Takk for linken. Skal lese litt mer der ;). Så kan jeg vel kanskje nevne Warriors 2, et spill som er verdt å merke seg. Jeg spilte det selv før, men så ble evaluation perioden min slutt og jeg stoppet å spille. Nå har jeg begynt igjen og skal faktisk betale. Det koster vel 9.99 USD for 88 dager med spilling, og jeg må innrømme at det er verdt det.

Endret av Marti
Lenke til kommentar

Om du vil ha et rått pen&paper-spill, med utrolig gode illustrasjoner, vil jeg anbefale DEGENESIS. Det ligger til nedlasting på hjemmesiden deres, bare søk etter "degenesis pdf download".

Det er bare EN hake, som nokså sikkert er vond å se bort i fra for de fleste: Det finnes per i dag kun på tysk. Men det er verdt å laste ned og kikke i bare pga illustrasjonene! (25 mb)

(det kommer på engelsk i juni 2006. Det er også et spillkonsept under utvikling hos gutta i Massive Black. (han som står bak illustrasjonene jobber der.))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...