Ourasi Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Har en "Venice" 3500+ som er skummelt sulten på volt, og dersom jeg skal få en "grei" overklokk på 2.6-2.7ghz må jeg opp i 1.67-1.76v. Med vannkjøling blir ikke tempraturene skremmende høye, ca. 40-45C max Prime95 load i et noe kjølig rom, men er litt urolig for at spenningen skal skade mer enn det smaker. Så om noen har noen gode/dårlige erfaringer eller kjenner til andre som har hatt det med disse spenningene, vennligst del info...... PS. pokker å forumet er j....... treigt nå, bare meg? Endret 8. desember 2005 av Ourasi Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Tror ikke det er farlig med den spenningen om du har god temp. Jeg tror det var noen på dette forum som hadde opplevd at en hadde tatt kvelden ved 1,85V ca.. Ikke bare du som sliter med forumet, har vært ELENDIG etter at de bytte om serverne! Endret 8. desember 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Tror ikke det er farlig med den spenningen om du har god temp. Jeg tror det var noen på dette forum som hadde opplevd at en hadde tatt kvelden ved 1,85V ca.. Ikke bare du som sliter med forumet, har vært ELENDIG etter at de bytte om serverne! 5271132[/snapback] Ligger nå på 1.76v på 2.72ghz og primer på ca 45C, har god erfaring med overklokking, men litt ukjent med akkurat venice. Mange hevder jo at venice går opp til et visst punkt og ingen volt økning hjelper etter dette, og at den topper på 1.6-1.65v. Stemmer ikke særlig med min cpu. Var jo litt ok å komme seg over 19000poeng i 3dmark 03, ikke at det betyr mye, men de spillene jeg spiller mest bla. americas army trives svært godt med mye cpu kraft. Nå gjennstår det bare dagevis med spilling online for å finne ut om stabilitet er oppnådd. Kan kjøre prime95 og superPI 32M samtidig stabilt, men den ultimate stabilitets testen er online gaming over lang tid... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Akkurat fått den den Venice'n? CPU'er har en slags burn-in tid. Etter en stund kan du da sette ned volten. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 har selv drept to stk med spenning over 1.85V, hold deg under 1.8V, som betroz sier du kan sikkert stille ned vcore etterhvert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå