Gå til innhold

Hvilken vannkjølingsblokk til GPU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller gått for en slik: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=ac23370&mcat=14s277

Har selv en slik til mitt 6800 Ultra, er stor fornøyd.

 

Denne blokken kjøler og minnet, og den er så pass tynn at pci plassen under skjermkortet blir ledig.

 

Er jo litt dyrere da, men den er verdt det :D

 

Link til blokk på hjemmesiden deres her

Endret av l0hre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har forsøkt den vannblokka du referere til i første omgang, og den ble ikke sittende på lenge...

 

For det første er den i plexiglass (noe jeg ikke er tilhenger av om du ikke skal ha en masse fancy LED-lamper og pissgult UV-lys da..) og for det andre er festeanordningen dårlig.

 

Den er laget slik at det er to skinner som går fra blokka og ut til festeskruene som går igjennom skjermkortet. Og så skrur du til festene på skjermkort og på blokken. Om du ikke er pinlig nøyaktig, skrur du til for hardt i ene enden og risikere å knuse hjørne eller kant på kjernen.

Problemet er også at blokken ofte ikke ligger plant inntil GPU, og dermed får du ikke effektiv kjøling heller.

 

Jeg prøvde meg frem en stund, men den ble byttet ut til fordel for en Zahlman-blokk, husker ikke helt betegnelsen, og finner den ikke på nett nå.

 

Det er nå en gang min udmyke oppfatning av den du referere til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...