paarsand Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Altså. Jeg leste om nye hastigheter, og tenkte "wohoo" nå blir det liv i leiern. Siden jeg aldri så noe på hverken forum eller nett om når dette ville skje, og de andre ISP'ene hadde gitt datoer for alt slikt så tenkte jeg å ta en telefon. Det gjorde jeg idag, og spurte: Heisann, jeg lurte på hvordan og når jeg kan få min nye hastighet? Svaret jeg fikk var at jeg måtte ringe til salg, og be om å få den økt. (?) fair enough, men så fikk jeg beskjed om at om jeg får denne nye hastigheten så må jeg binde meg opp til nye 12 måneder? Jeg bare: Hva f*** er dette? opererer dere ikke med samme konseptene som resten av tilbyderne i landet? Dette er slik vi gjør det, grunnet at mange av våre kunder opererer på forskjellige kampanjer. Folk må ringe inn og be om det de skal ha, og derved bli bundet opp mot 12 nye måneder. Hvor mange forskjellige kampanjer finnes det? Enten har man bredbånd, eller så har man ikke. I tillegg til det, så spurte jeg hva jeg måtte gjøre for å slippe å binde meg opp enda et år? siden ingen andre opererer med samme betingelsene og jeg allerede er over halvveis i min gjeldende binding. Vel, da må man betale 100,- ekstra i måneden, for å få den hastigheten som man blir økt til. (de nye hastighetene de har kommet med nå) Bluecom er ikke lenger noen konkurrent til telenor og ngt for min del hvertfall, og det ser ut til at det blir et skifte på meg i nær fremtid Vet ikke om det er bare jeg som reagerer veldig sterkt på dette? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Høres merkelig ut, jeg vil tro du snakket med en fersk selger. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg snakket med en på support, og en på salg. Om begge to er ferske har jeg ingen anelse om. Lenke til kommentar
Ulven Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Høres merkelig ut, jeg vil tro du snakket med en fersk selger. 5270825[/snapback] Dette skjedde meg også for et år tilbake, fikk vite at om eg skulle ha den nyaste hastigheita, måtte eg binde meg for 12 nye mnd. Sjølv om eg da ikke var inne i noken bindingsperiode. Grunnen var at det var en kampanje lr noe de kjørte. Fekk meg et klikk og skifte isp. Endret 8. desember 2005 av Ulven Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg snakket med en på support, og en på salg. Om begge to er ferske har jeg ingen anelse om. 5270828[/snapback] Da skal jeg tipse de om denne tråden og be om en forklaring på dette. Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Det er sånn det faktisk er med Bluecom, har dem selv. Dette har blitt tatt opp her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=503100&hl= Jeg skal selv bytte til Nextgentel på grunn av dette. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Er ikke det helt på trynet? De sier at de har så fryktelig mange kampanjer gående, at de er nødt til å gjøre det på den måten. dvs at folk må ringe inn. Ikke opplyser de om det på hjemmesiden heller, så man kan vel si at en veldig stor del av kundene som ikke vet om dette blir snytt for hastighet? Mener at alt skjedde automatisk sist gang det var økning? Endret 8. desember 2005 av paarsand Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Er ikke det helt på trynet? Mener at alt skjedde automatisk sist gang det var økning? 5270849[/snapback] Ja, det gjorde det. Lenke til kommentar
Pusern Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har også vært i kontakt med Bluecom. Sitter på 4100/448 Kbps linja. Betaler 549 kr pr. måned i dag. (+ 79 kr fordi jeg har IP tlf) Tilbudet jeg fikk var 499 og 12 mnd bindingstid. Er ferdig med bindingstiden min for flere år siden, og så skal jeg ha en ny for usle 50 kr. mnd? Dette stinker noe jævelig. Kommer det ikke et seriøst bedre tilbud så er det bye bye til Bluecom, uansett om jeg har vært kunde der i mange år. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Skifta fra bluecom blandt annet pga dette, du binder deg til dem, men skal du få noen fordeler av det ? Nei, du får derimot bakdeler... Liker ikke bluecom, ei heller kundeservicen dems... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Skifta fra bluecom blandt annet pga dette, du binder deg til dem, men skal du få noen fordeler av det ? Nei, du får derimot bakdeler... Liker ikke bluecom, ei heller kundeservicen dems... Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Har Upc og de har ikke binding Lenke til kommentar
Toffa Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Skal bytte jeg og. Sendte mail til dem i går og klaget meg for jeg må betale 498 for 4,4mb linjen min og så må jeg binde meg på nytt for å få 6mb, mens jeg istedet kan binde meg til ngt og få 20mb for en 50 lapp mer. De ikke svart enda Hadde vært morsomt om vi var mange og sa opp samtidig bare for å få dem til å skjønne at dette er tullball de kommer til å tape penger på. ....men seriøst, vet ikke om jeg orker å gå til ngt, er jo så mye dritt om supporten deres. Vistnok har de nettop installert helt nytt utstyr i sentralen min så jeg kan jo håpe at jeg har mer flaks (pleier ikke ha flaks jeg). Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Seriøst, dette finner jeg meg ikke i! (!!) Noen som blir med på å lage en underskriftskampanje eller noe? Endret 8. desember 2005 av MrGlenn Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Blir det noen form for kampanje så er min med på listen. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Er nok ikke bare Bluecom som driver på med det. Telenor, cannal digital er ivertfall 2 som har det. Tror faktisk det fleste har det på den måten. Nextgentel skal jo ha 300 kr for og oppgrader linjen! Det er grovt synes eg. Endret 8. desember 2005 av Thorvald Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Mulig de skal ha det for å oppgradere linjen utenom når de følger etter fks telenor som de gjør nå. Jeg har vært borti både UPC, Telenor og bluecom i slike perioder. Alle har økt uten spørsmål, og uten kostnader. Er vel egentlig bare bluecom som har fått i seg noe som gjør at de tror dette er en genial måte å gjøre det på denne gangen tror jeg. Men at økning/senking utenom slike tilbud koster penger ellers hos mange er jeg klar over. Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Vel, da må man betale 100,- ekstra i måneden, for å få den hastigheten som man blir økt til. (de nye hastighetene de har kommet med nå) Jeg sendte mail om nøyaktig det samme, og fikk beskjed om at jeg måtte betale 50,- ekstra i måneden. De roter fælt med denne nye kampanjen sin, synes jeg. Faktum er at hastigheten jeg har (2000/300 til 449,-) ikke eksisterer, og hvis jeg vil endre til ny hastighet 3100/448 til 419,- så må jeg binde meg. Hvis jeg ikke ønsker bindingstid så må jeg nedgradere hastigheten til 1500/300 til 349,-, men da må jeg betale 500,- i gebyr. Altså. Jeg sitter fast på en ikke eksisterende hastighet til en altfor høy pris, uten mulighet til å verken oppgradere eller nedgradere uten at det får konsekvenser. ... Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 De to jeg snakket med refererte til en intern mail de hadde fått, hvor det stod 100,- ekstra for å unngå binding. Det kan jo være at de bare sier at de leser den.. Hva vet vel jeg, jeg jobber ikke i Bluecom 50,100,150,-.. Uansett hva det er de sier er det et helt latterlig tilbud. Lenke til kommentar
pine Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Er du fornøyd bed BC ? Ja. Vil du ha høyere hastighet \ lavere pris mot bidning i 12 mnd ? Ja takk. Det er ulemper med å binde seg ja, spesiellt hvis en er ung, men folk prøver å drive et butikk her, ikke et veldighetsforening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå