Gå til innhold

Problemer med å spille av dvd film på pc

Anbefalte innlegg

Sliter med å se dvd film på pc.

Har en plextor PX-708A som ofte ikke engang kan lese av en dvd film.

Mens derimot en scsi dvd (pioneer) spiller som er bortimot 5 år gammel klarer å lese disse.

Er det noen som opplever problemer med dette eller er det plextor spilleren som er fucka ? Har prøvd å oppgradere firmware, prøvd eldre firmware etc. Ingen som helst forandring.

Idleman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:roll:

Jeg fikk heller ikke spilt av noen dvd filmer. Men så la jeg inn en dekoder (softvare) som jeg kjøpte på nettet for ca 120 kr. så kunne jeg se alle dvd filmene..

:thumbup:

5270907[/snapback]

Når en setter platen inn i dvd spiller, så vil jo spilleren sjekke hvilket format/type plate en har puttet inn. Vanligvis når platen kjennes igjen vil dvd gå inn i normal mode. Mens det hos meg begynner det å blinke gule diode på dvd brenner. og det kjem absolutt ingen info i plextools hva slags plate som står i plextor'n... kan vel ikke være dekoderen som er problemet da ?

Lenke til kommentar
Har du noe DVD-program/dekoder overhodet? Jeg regner med at du vet at du må ha det for å se DVD-film i Windows?

Eller du kan legge inn VLC.

5270956[/snapback]

Har det noen som helst betydning for at en dvd spiller skal kunne se/lese disken ?

Er jo litt rart at jeg kan lese disken med en annen dvd spiller av eldgammel type på samme maskin ?

Har nettopp installert ny boot disk og gjort en fresh install og vil jo ungå å legge inn altfor mye ting og tang som gjør maskina tregt...

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
VLC gjør ikke en maskin treig. Legger seg ikke i oppstartsmappa eller noe. Du kan jo laste det ned og sjekke.

Men spilleren skal helt klart registrere at det er en plate der, ja. Hvor gammel er denne spilleren?

5271019[/snapback]

En plextor PX-708A toppen 2 år gammel

VLC laster en ned fra ?

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar
Er det allslags DVD plater den ikke takler, leser den CD?

Har den aldri klart DVD i det hele tatt, eller noe som har skjedd nylig?

Har du prøvd å legge inn ny firmware i Plextoren?

-kan være svaret på problemet

5271070[/snapback]

Den klarer noen dvd filmer og andre ikke. Alltid vært sånn. Trodde igrunn at det er kopi beskyttelse greier som gjør dette, men har kommet på andre tanker nå.

Har prøvd alle firmware versjoner som er å finne. Ingen løsning der.

Lenke til kommentar
Har Plextor selv, og har opplevd lignende. Men det har alltid vært brente plater (brunnet på andre brennere) som ikke virker.

Har du problem med orginalplater, er nok spilleren din sliten og klar for en pensjonstilværelse...

5271125[/snapback]

Men den har alltid vært sånn...

Betyr vel kanskje at jeg brude ha returnert den med engang jeg kjøpte den da :p

Har jo ikke vært noe problem da jeg har hatt en scsi dvd leser da, en pioneer DVD-303 i bakhånd.

Hvorfor jeg tar opp dette nå er at jeg ønsker en 5,1/4" ledig på maskina, samt redusere mengden med kabler. Men får jo ikke gjort det så lenge plextor ikke funker som den skal

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Google: "vlc download" Videolan heter produsenten av vlc.

Det kan ikke være noe så enkelt som soner på filmene da? noen asiatiske, noen eruopeiske osv..

Sjekk også om de DVD-filmene som går, og de som ikke går, har forskjellige lengder. Opplevde på en ganske så gammel (Celeron ~2GHz) PC, fra da DVD-ROM var ganske nytt, at DVD-ROMen ikke klarte å lese DVD-filmer (fra butikk) som var Dual Layer. PCen klarte da å spille av DVD-filmer som var forholdsvis korte, og uten noe særlig ekstramateriale, slik at alt innhold gikk på et enkelt DVD-lag (~4,7GB).

En 2 år gammel DVD-ROM bør absolutt klare å lese originale DVD-filmer i to lag, men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...