Gå til innhold

Går det ann å bruke blåtann-headset på PC?

enrax

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet om det går ann å bruke blåtann-headset på pc'er? Jeg tenker da spesielt på skype og liknede. Har blåtann tilkobling på pcen.

Går det forresten ann å bruke et sony ericsson-headset på en siemens telefon? Jeg vurderer å bytte telefon. Er disse universelle?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som escobar skriver må du ha 3G for videotelefoni og tv-sendinger. Men skal du kun bruke det til datatrafikk (f.eks. som modem til pc) kan det være like greit med EDGE.

EDGE har omtrent samme dekningsområde som GPRS. Hvilket betyr stort sett "over alt". Mens dekningen på 3G er foreløpig relativt beskjeden (se dekningskart hos Telenor).

Se også link for å sjekke litt mer info om UMTS og EDGE. Her kan du også se hvordan de forventer utbygging av 3G etc.

Mer om UMTS og EDGE

(Har her henvist til Telenor da det er de jeg har kjennskap til...)

Lenke til kommentar
Som escobar skriver må du ha 3G for videotelefoni og tv-sendinger. Men skal du kun bruke det til datatrafikk (f.eks. som modem til pc) kan det være like greit med EDGE.

EDGE har omtrent samme dekningsområde som GPRS. Hvilket betyr stort sett "over alt". Mens dekningen på 3G er foreløpig relativt beskjeden (se dekningskart hos Telenor).

Se også link for å sjekke litt mer info om UMTS og EDGE. Her kan du også se hvordan de forventer utbygging av 3G etc.

Mer om UMTS og EDGE

(Har her henvist til Telenor da det er de jeg har kjennskap til...)

5270720[/snapback]

Har du feilpostet her eller? :whistle:

Takk for svar forresten

Endret av enrax
Lenke til kommentar

Noen som vet litt inngående om blåtann-kompatibilitet? Kan man bruke et hvilket som helst blåtann-headset beregnet for PC til en mobiltelefon, og omvendt? Er det virkelig så enkelt? Eller må det være riktig bluetooth-versjon, riktig type produsent + produsent, riktig modell, samme type driver og alt sånt?

Lenke til kommentar

Jeg har tuklet en for å få min SE BT-headset til å funke tilfredstillende.

Alle merker av Bluetooth headset skal i utgangspunktet funke, men de innbygde Windows driverne til BT støtter ingenting.

BlueSoleIL og Widdcom har gode drivere til BT som da vil fungere, men man må ha lisens. Så om det funker eller ikke komme an på hva slags BT drivere du bruker på operativsystemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...