Gå til innhold

Hva gjør Royal League så lite populært?

czr

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så få som ser disse kampene. Når det gjelder alle idretter er det kjempepop når Norge møter Sverige eller Danmark. Folkefest nesten. Men når Start idag tok imot Midtjylland kom det 63 personer. Altså, her kommer ett av Danmarks beste fotballag og skal spille mot Start, så kommer det 63 personer.

Da lurer jeg på noe. Er det fotballklubbene som bryr seg så lite om dette, fansen som gir faen, eller er det TVNorge som ikke takler å kjøre en slik cup?

Jeg holder en knapp på det siste. TVNorge klarer ikke promotere disse kampene. Hadde det vært TV2 så hadde det vært "Royal League Studio", masse sendinger og mye reklame. Jeg er egentlig sikker på at hvis TV2 fikk sende Royal League så ville det blitt en helt annen dimensjon på dette opplegget.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har rett i det med TV, men det hjelper lite når Start flytter kampen sin fra sin egen landsdel. Man mister automatisk mange tilskuere på en hjemmekamp når kampen flyttes såpass langt unna.

En annen ting er at det ikke er kultur i Norge for fotball etter cupfinalen, derfor er det labert oppmøte i Royal League.

Lenke til kommentar

En annen teori er kanskje at Royal League bare er i oppstartsfasen enda. Det er ikke like mye av noe i Royal League som det er i Champions League. Det er liksom et eller anna som mangler.

Og kanskje prøver Royal League å være noe det ikke er, nemlig Skandinavias svar på Champions League. Det er rett og slett bare en Skandinavisk turnering. Kunne like gjerne kallet det Skandinavia Fotballturnering.

Uansett, noe er det som mangler

Lenke til kommentar

Du har mye rett i det Memphis88, det virker som Royal League vil være mye større og viktigere enn det er. Jeg har et inntrykk RL ikke er så viktig for de norske lagene, men det kan være fordi det er lite mediadekning rundt det. Kan ikke sammenlignes med den mediadekningen som eliteserien får.

Lenke til kommentar

Det kaster vel ballen tilbake til TVNorge. Det er jo faktisk de som dekker det meste av RL. Ville TV2 eller NRK gjort det, ville mediadekningen blitt tredoblet, om ikke mer. Det er jo også mulig at TV2 og NRK ikke ønsker og dekke RL så mye som de burde, siden nettopp TVNorge har rettighetene.

Lenke til kommentar

Det at det kommer så få tilskuere kan jo ha noe med årstiden vi er inne i nå, å gjøre. Jeg står ihvertfall ikke ute 2 timer i minus 5 grader å ser en fotballkamp på Åråsen. Hadde det være Champions League, så hadde jeg nok gjort det, men ikke for noen "treningskamper" mot nordiske lag.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Det er fordi de ikke klarer å forstå at de må spille kampene innendørs når de foregår på denne årstiden. Da hadde det nok blitt flere tilskuere.

I tillegg sender de kampene på en kanal som er mye mindre enn Nrk1 og Tv2, og derfor færre som har anledning til å se kamp..

Kanskje hadde det også vært enda mer attraktivt om de kunne fått til at fks. laget som vant RL, hadde fått kvalifiseringsplass til Champions League...

Lenke til kommentar

RL er zzz :sleep:

Fotball på TVNorge, blir liksom bare helt feil. Det er kjeeedelig... :p

Men serr.. Som mange andre har sagt, RL får for lite mediedekning, dessuten er det for kaldt for utefotball nå på vinteren. (Satt og hutra og frøs i 90 min, under Lyn vs. Random svensk lag, her i Tønsberg for noen uker siden)

Dessuten tror jeg ingen av de norske lagene tar RL noe særlig seriøst, er ikke noe status å vinne RL :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...