Gå til innhold

data finner ikke usb

Anbefalte innlegg

Jeg har tattopp en del film med et DV videokamera. Når jeg skal overføre råmateriale til pinnacle 9, får jeg en feilmelding om at jeg trenger firewire. Jeg har bare en USB overfører og dataen min finner ikke denne engang. Har noen vært borti dette før? Jeg har dessverre ikke mye datakunnskap og ingen firewire kabel til rådighet. Dataen skal vel i utgangspunktet klare å finne denne USB'en?

Håper noen kan hjelpe meg og at min beskrivelse av dette "problemet" ikke er helt på jordet.

- Mona

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen kamera bruker såkalt USB2.0 high speed streaming, men dette anbefales ikke da videoen ikke overføres i fullkvalitet. I tillegg er det ikke alle programmer som støtter dette. Så selv om man har mulighet for denne type streaming, anbefales det på det sterkeste å benytte firewire (alle kamera har firewire, også de med uSB2.0 streaming). Et firewirekort og kabel koster deg ikke mange kronene.

Lenke til kommentar
For overføring av DV-video til PC er det kun firewire som kan brukast. Sjå tråden som ligg som øverst i dette forumet (du finn og link i signaturen min).

5270497[/snapback]

Man MÅ ikke, men kvaliteten bli MYE bedre... :p

Venter på FireWirekabel i posten, har gidd opp USB overføringen nå, ikke bare blir det lagret i mindre format, men kvaliteten pr bilde er dårligere & fare for hakking om man overfører i høyeste oppløsning (med USB..)

Så nå har jeg mange miniDV-taper som skal inn på pcn på nytt, mye jobb det... :hrm:

Edit : en FireWirekabel koster next to nothing å skulle ABSOLUT ha vært standard tilbehør til videokamera i stedet for en jalla USB-kabel.!

(håper noen med den makten leser dette... :p )

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Det var kanskje litt dårleg formulert... Burde ha skrive at om ein vil ha best mogleg kvalitet er det berre firewire som kan brukast, og at det berre er enkelte program som støtter USB streaming (som gjer dårleg kvalitet). Men det vart no sagt av dykk...

5277184[/snapback]

hehe, ingen fare, alle skjønte hva du mente...

var "litt" trøtt når jeg skreiv å bare pirket for morros skyld...

Har FireWire annen overføringsmetode.? Ikke steaming, eller hva er egentlg hovedforsjellen sånn praktisk.?

Ettersom USB ikke klarer i levere varene...........

Lenke til kommentar

Er eigentleg ikkje heilt sikker på kva forskjellane er, men det har vist seg at firewire er mykje meir stabilt, samtidig som det gjer at ein kan kontrollere kameraet (start/stopp/spol). Sjølv om USB 2.0 har ein høgare teoretisk maksfart på overføring av data, har firewire vist seg å vere betre eigna, utan at eg kjenner til detaljane om kvifor det er slik...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...