Canepa Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei på dere.. Håper noen kan guide meg i rett retning her. Har problemer med at pcen henger seg ved "litt" større oppg. Feks spill. Pcen er bygget opp på et MSI K8N Neo2-FX hovedkort med en Amd Athlon 64 3500+ cpu med 512 DDR Corsair PC3200 ram samt et Nividia 6600 Gt AGP skjermkort. Har et Chiftech kabinett med en strømforsyning på 340W. Ellers er pcen bygget opp software messig med windows 2000. Den kan også istendenfor å henge seg.. komme med en blue screen i enkelte tilfeller. Hva som står her har jeg aldri rukket å sett siden pcen booter asap. Med bluescreen tenker jeg med enagang minnet og om dette er problemet ? Men er usikker på om det kanskje også kan være software feil! ikke vet jeg.. Noen som har forslag til løsning ? Mvh Raymond Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg har mistanke om at strømforsyningen kan være for svak. Har du prøvd andre skjermkortdrivere? Lenke til kommentar
Canepa Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg har mistanke om at strømforsyningen kan være for svak. Har du prøvd andre skjermkortdrivere? 5270432[/snapback] Ok.. Men syns liksom det virker litt merkelig å jeg..! Vist du begynner å se på hva alle komponenter trekker så skal jo de 340W være mer en nok! Eller hva ? Nei har ikke prøvd andre skermkort drivere..! Noen som forslag til driver som de veit er stabil osv ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg har mistanke om at strømforsyningen kan være for svak. Har du prøvd andre skjermkortdrivere? 5270432[/snapback] Ok.. Men syns liksom det virker litt merkelig å jeg..! Vist du begynner å se på hva alle komponenter trekker så skal jo de 340W være mer en nok! Eller hva ? Nei har ikke prøvd andre skermkort drivere..! Noen som forslag til driver som de veit er stabil osv ? 5270781[/snapback] Rundt 75% av tilfellene som jeg har vært borti i denne kategorien har problemet vært strømforsyningen. Sjekk på hjemmesiden til produsenten av skjermkortet(ikke produsenten av grafikkbrikken) og se hvilken versjon som er anbefalt. Det måtte jeg, da jeg fikk problemer med nyeste versjon av driverene. Lenke til kommentar
Canepa Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg har mistanke om at strømforsyningen kan være for svak. Har du prøvd andre skjermkortdrivere? 5270432[/snapback] Ok.. Men syns liksom det virker litt merkelig å jeg..! Vist du begynner å se på hva alle komponenter trekker så skal jo de 340W være mer en nok! Eller hva ? Nei har ikke prøvd andre skermkort drivere..! Noen som forslag til driver som de veit er stabil osv ? 5270781[/snapback] Rundt 75% av tilfellene som jeg har vært borti i denne kategorien har problemet vært strømforsyningen. Sjekk på hjemmesiden til produsenten av skjermkortet(ikke produsenten av grafikkbrikken) og se hvilken versjon som er anbefalt. Det måtte jeg, da jeg fikk problemer med nyeste versjon av driverene. 5270908[/snapback] Takker for tips..! Bare syntes det er så møkka kjedelig hehe.. Får det ikke til å stemme når jeg har 2 kammiser som har likt 3 d kort med så å si samme cpu, å de har 300 W power..! ikke noe fuckup der i gården..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå