axelh Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 hei, tenkte jeg skulle feste et sånn der LED på sykkelen min... kanskje dette? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=SBBLKIT1RE&mcat=c66 noen som vet hva jeg trenger til det?? Mvh, Axel Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hvis du kjøper den, trenger du kun strøm for å få den til å funke. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 For eksempel et batteri Lenke til kommentar
axelh Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 ja.......men hvilken Lenke til kommentar
axelh Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 den skal jo kobles til 4pins.....trenger jeg en slags omkobler?? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 klipp og lim eller.. ikke lim da.. klipp og lodd? tror ikke du får tak i noen kontakter som går fra 4pins til "batteri-kontakt"... tror nok hjemmesnekret er løsningen her... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Skaff et oppladbart batteri på 12v og en dynamo og koble hele greia sammen. Koble + fra sykkelen på den røde ledningen fra neonlyset, og - fra sykkelen på den svarte. Lenke til kommentar
axelh Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 ok, tror jeg skal få det til nå.... tusen takk for hjelpen!! Mvh, Axel Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Jeg er ikke helt sikker på hvor denne tråden egentlig hører hjemme, men flytter den til elektronikkdelen av forumet. (Den hører i hvertfall ikke hjemme i "Hardware > Annet om hardware") Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Skaff et oppladbart batteri på 12v og en dynamo og koble hele greia sammen. Koble + fra sykkelen på den røde ledningen fra neonlyset, og - fra sykkelen på den svarte. 5270625[/snapback] Husk at de fleste sykkeldynamoer gir vekselstrøm. Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 11. desember 2005 Del Skrevet 11. desember 2005 en sykel dynamo gir vel heller ikke den store strømmen eller spenningen så den tror jeg du kan glemme... du får heller satse på å ladde batteriet om natta Om du skal prøve deg med dynamo så må du hive på en likeretter Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 bruk en avisoleringstang og klipp av firepinen, skjøt den med sukkerbit med ledninger fra dynamoen på sykkelen og det skal funke Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) bruk en avisoleringstang og klipp av firepinen, skjøt den med sukkerbit med ledninger fra dynamoen på sykkelen og det skal funke 5284051[/snapback] Du mener vel "... og det skal IKKE funke"? Hvbis jeg ikke husker feil så er sykkellyspærer 6v, og dynamoen leverer vekselspenning. Bubble light trenger 12v likespenning. Konklusjon: Bruk batteri! Forresten, hva med neonwire på hjula? Endret 12. desember 2005 av Mr Burns Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 mener da dynamoer i dag er på 12 volt, dette kan jo sjekkes Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 du får ta en dynamo, sette på en likeretter og en liten glattekondensator, koble denne til en drill og gi gass........ så måler du spenningen ut. kommer den over 12V så har du en sak gående, er det under så er det bare å gi opp den planen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå