Gå til innhold

Bare en enkel disk på Silicon Image 3114?

SG3001

Anbefalte innlegg

Hovedkort Asus K8N-E med Silicon Image 3114 s-ata kontroller med 4 stk kontakter.

Har en Maxtor HD tilkoblet og det funker bra. Kjøpte en WD320Gb s-ata HD, men den finner ikke PC'en.

Er ikke det mulig med flere enkel disker på denne kontrolleren eller? Må man bruke raid for å utnytte alle kontaktene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser den ikke der nei. Den ble gjenkjent en gang under reboot i silimage biosen. Rart.

Beklager bumpen. Frustrasjonen tok overhånd.

Forumet som lægger? Trodde PC'en min klikka helt nå...

Edit: Har prøvd å sette kontrolleren i både S-ATA og RAID mode i BIOS.

Edit: Blir lenge til jeg kjøper n-force hovedkort igjen...

Endret av Svele
Lenke til kommentar

Prøv å koble fra din Maxtor, og bruk akkurat samme kabler du brukte til Maxtor på din WD-disk som du ikke finner.

Og nei, det skal ikke være nødvendig å måtte kjøre RAID når du har mer enn én disk på den kontrolleren.

Du sier du ikke skal kjøpe nForce igjen, og så sitter du der og sliter med en Silicon Image-kontroller? Er det så logisk da? Det er Silicon Image som gjør det vanskelig for deg siden kontrolleren ikke er integrert i chipsettet, og du trenger egen driver til den blant annet. Hadde du hatt et nForce 3/4-kort med integrert SATA-kontroller, så finnes det ikke enklere montering. Bare å plugge i, så dukker den opp.

Du har prøvd nye drivere og alt til kontrolleren?

Lenke til kommentar

Skal prøve å bytte om når jeg får tid.

Du skjønner dette er ikke det første problemet jeg har hatt. Diverse annet også inkl. korrupte data som jeg ikke har hatt på et annet kort med VIA chipset.

Les dette...

Har installert siste driver ja. På nForce raid så har jeg 2 stk Raptor i raid0.

Lenke til kommentar
Har ikke korrupte data blitt sporet til nVidias innebygde hardware-brannmur? Jeg har ihvertfall unngått å innstallere den, da jeg har hørt at folk har hatt problemer med korrupte nedlastede filer ved bruk av nVidia Firewall.

5271546[/snapback]

Det er to forskjellige problemer. Nedlasting av filer og kopiering av filer.

Bruker ikke nVidia firewall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...