Gå til innhold

En Gud, hans jordiske folk og en sannhet


Anbefalte innlegg

Bibelen forteller klart at Gud er en åndeperson, og at han har skapt en sønn som også er en åndeperson men som en egen person, Gud har et navn som slik vi kjenner det er Jehova, hans sønn har et navn som hans far har gitt ham og som er Mikael, menneskene har gitt sønnen navnet Jesus.

 

Gud har et folk på jorden i dag, som utfører det Gud Jehova har pålagt noen mennesker å utføre, nemlig forkynning om det riket som skal komme, og ingen andre forkynner om et fremtidig rike, Guds folk blir derfor kalt vitner, Gud Jehovas vitner.

 

Det finnes bare en sannhet, ikke min og din sannhet, men bare en og det gjelder alle ting. Gud har pålagt noen å fortelle sannheten, fordi Guds motstander, satan djevelen gjør det han kan for å fortelle at det finnes flere sannheter, denne motstandern har stor makt og har ingen problemer med å lede mennesker bort fra den eneste sannhet.

 

Derfor har vi tusenvis av forskjellige trosretninger, religioner, og teorier. Derfor opplever vi all elendighet på jorden, slik kan det ses... "herren gir og herren tar, men Gud er bare kjærlighet"... hvor er kjærligheten ved å ta...

 

Dette er den eneste sannhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes bare en sannhet, ikke min og din sannhet, men bare en og det gjelder alle ting. Gud har pålagt noen å fortelle sannheten, fordi Guds motstander, satan djevelen gjør det han kan for å fortelle at det finnes flere sannheter, denne motstandern har stor makt og har ingen problemer med å lede mennesker bort fra den eneste sannhet.

 

Selvmotsigende. Hvordan kan noe vite hvem som sier "sannheten" når verken min eller din, eller han ved siden av deg, eller han som levde for 2000 år siden, ikke kan si en gjeldene sannhet?

Hvis ingen har rett utenom Gud, hvordan kan du da stole på personen som sier han vet sannheten og at det er Guds ord?

Lenke til kommentar

Nok en person som vil ha litt oppmerksomhet, eller i det minste en reaksjon. Religion er et emne mange brenner for - og et konfliktområde som kan gi mange interessante argumenter. Dog, de fleste, særlig på dette forumet, går i en retning. Argumentene FOR gud (i forskjellige farger og former) er stort sett så dårlige at de får liten oppmerksomhet utenom hån.

Lenke til kommentar
Trådstarter kommer med usedvanlig mange løse påstander.

 

Hva skal diskuteres forresten?

 

Det er en rosa elefant inni skapet mitt som heter Roger.

 

KJØR DEBATT!!

5275176[/snapback]

Hva er å debatere? Jeg har hørt om folk som har sett den!! PLUSS jeg har lest om den i en bok da jeg var ung. Den var skrevet mange år før jeg var født, men det jo være sant!

 

De som ikke tror på Den Rosa Elefanten kommer til å brenne i elefant-helvete!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...