howzer Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Det er sikkert gutter hvis bestefedre var medlemmer av NS eller noe slikt Glad min bestefar (RIP) var på riktig side. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg tror at resten av verden gir en god faen i om man har såkalt adelskap eller ikke. De som misliker deg er nok bare ute etter en grunn til å gjøre akkurat det. I dette tilfellet hadde de ikke noe bedre enn et etternavn å gjøre narr av. 5286766[/snapback] Selv om det er lenge siden vi hadde vår "gull alder" kall det hva du vill, så eier vi fortsatt en god del land runt om kring her, og huset vårt er litt større en ett gjenomsnitts hus, kan det ha noe med sjalusi å gjøre? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Eventuelt at du er en hoven blei som klarer å trekke fram rikdomen til familien din i tide og utide og som fremdeles holder fast ved adelstittelen? La meg tippe, du er odelsgutt og bor på østlandet. Jeg tipper Eidsvoll. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 Eventuelt at du er en hoven blei som klarer å trekke fram rikdomen til familien din i tide og utide og som fremdeles holder fast ved adelstittelen? La meg tippe, du er odelsgutt og bor på østlandet. Jeg tipper Eidsvoll. 5289827[/snapback] Bor på vestlandet, og "hoven" er jeg ikke, ingen blei heller. og hva slags rikdommer skulle jeg trekke frem?, norske trær er ikke vert en dritt her i landet. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Folk flest er leie av restene til standssamfunnet og folk som fikk seg rikdom uten å gjøre seg fortjent til det. At noen tror at det er noe som heter adelighet ennå ripper opp i saken. Det viser denne diskusjonen... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Hvem tror det er noe som heter adelighet? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 gudene vet, men så snakker jeg om restene av det som en gang ble kalt for adelen. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Alle har opplevd å bli banket opp eller forsøkt banket opp. At man tror det er på grunn av sin adelige slekt og sitt fornemme etternavn, vitner ettertrykkelig om blærskap. Hysj. Steng emnet nu. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Nettop det jeg mente endelig en som tok det. Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Bor på vestlandet, og "hoven" er jeg ikke, ingen blei heller. og hva slags rikdommer skulle jeg trekke frem? 5289883[/snapback] Altså for å sitere deg selv, så sier du jo at dere eier en god del land: Selv om det er lenge siden vi hadde vår "gull alder" kall det hva du vill, så eier vi fortsatt en god del land runt om kring her, og huset vårt er litt større en ett gjenomsnitts hus, kan det ha noe med sjalusi å gjøre? Her forklarer du at du har mer enn andre, og det virker sant og si som om du liker å presisere det ovenfor andre(jeg ville ikke visst at navnet ditt var adelig, dersom du ikke fortalte det). Og hva angår spørsmålet ditt om sjalusi, så er det vel unektelig logikk i at man misunner den som har mer. Du trengte egentlig ikke å stille det spørsmålet, for jeg tror du vet svaret. JoachimR prøver hvertfall ikke å skjule at han er en rik "blei". ( ) Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 fy f... banka opp pga etternavn ... det er skikkelig low det. Saken er vel at de ville banke noen, så de hadde vel gjort det uansett. "Trynefaktor" legges ofte til grunn. Hadde du ikke hatt et rart etternavn så hadde de ment at ørene dine var teite, eller rar gåstilling .... kanskje ment at navleloen var rar Desverre for mange slike folk. Skulle ha deportert slike ut av landet, kan umuligt være et stort tap å miste så få hjerneceller. Det hele handler om "hvem som er sjefen" ... ikke ulikt maktkamper man finner på utallige dyreprogram. Har bare en anbefaling, og det er å ta igjenn det man makter og sette seg i respekt. Bare husk at loven er på siden med den som ligger nede sist uansett hvor god grunn du hadde, det er litt teit med dette landet. Men så er spørsmålet om du ønsker varige skader eller risikere livet ved å ligge nede og ta imot. Det skal ingenting til å bli skikkelig skadd, det skjer dødslett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå