Gå til innhold

Råd angående kjøp av ny pc i deler

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal gå til innkjøp av ny pc, og denne gangen tenkte jeg at jeg skulle bygge den selv.

Sikkert mange der ute som har mer peiling på å sette sammen en pc en meg der ute bland dere, så jeg håper på å få litt feedback og komentarer på oppsettet.

Pc'n kommer til å bli brukt til spill, litt til video redigering, og selvfølgelig til skolearbeid.

Kabinett: Cooler Master Wave Master sort aluminium

Strømforsyning: Hiper ATX-Type R Dual Fan blå 580 w

Hovedkort: Asus A8N-sli Premium

Prosessor: AMD Athlon X2 4400+ "Toledo" 2mb, ink cpu vifte (denne regner jeg med at jeg må bytte ut eller? Hvilken kjøler anbefales?)

RAM: Twinmos PC3200 DDR-DIMM 2048 pack (regner ikke med å overklokke, kjøper derfor billigste ram. Har dette noe å si?)

Harddisk: Her er jeg veldig i tvil. Kommer til å kjøre 2 disker a 250 gb, men jeg vet ikke hvilke jeg skal kjøpe.

DVD-brenner: her vet jeg heller ikke helt hva jeg skal slå til med. Må ha svart deksel så den passer i kabinettet :)

SKjermkort: XFX Geforce 7800 GT 256mb GDDR3

Operativsystem: Windows XP Pro

Trenger jeg diskettstasjon. Kjekt å ha i alle tilfeller kanskje? koster ca 90 kroner på komplett.

Trenger tastatur, har mus og skjerm fra før. Som allerede nevnt regner jeg ikke med å overklokke, men råd om vifter osv er bra å få.

Kostnadsrammen er på ca 15.000.-

Alle kommentarer og innspill er hjertelig velkommen!

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 klager på det oppsettet: hehe måtte komme :p

Ikke kjøp x2 kjøp heller en opteron cpu. Mer for mindre ;)

Ram: Aldri kjøp billig ram lønner seg ikke. Sett heller kursen mot pc4000 og kjøp noen gode rambrikker der ifra. Kommer til å lønne seg. Gjorde samme tabben jeg og ;)

Og en hdd anbefaling: Samsung harddisker er jeg veldig fornøyd med, Rask, stille og ja stille!

Dvd brenner: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312556&cks=PRL

Anbefaling av kjøler: Ninja Schyte --> du finner den ihvertfall på multicom

Hipern er veldig god, hovedkortet er knall, skjermkortet ja du vet.

Lenke til kommentar
WD har gode disker.

Siden du vil bytte ut kjøleren på prosessoren så vil du vel overklokke? Hvis ikke er, det ikke noe poeng i å bytte den ut, siden den er ganske god. Hvis du vil overklokke, vil Opteron være et mye bedre valg.

5270210[/snapback]

Etter det jeg har klart å finne av informasjon om denne prosessoren, så er den medfølgende viften av det noe støyende slaget. Jeg vil helst holde støynivået så lavt som mulig. Det var derfor jeg var interessert i å bytte den ut. Dette kom kanskje ikke klart nok frem tidligere.

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Når det gjelder harddisker har flere (eller hvertfall en) anbefalt WD som jeg er enig i, men vil du ha noen som er mere stillegående og fortsatt gode disker burde du vurdere Samsung eller Seagate.

Når det gjelder minne (ram) burde du velge Corsair eller Kingston da disse to leverer veldig gode brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...