luminenz Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Jeg har fra før en ruter jeg fikk med isp'n min, men kjøpte i dag en pakke med Linksys WRT54G og ett linksys nettverkskort. Tengte at det gikk ann å drite i ruterfunksjonen på Linksys WRT54G å heller bruke den gamle ruteren som "ruter" og den nye som access point. Men jeg finner ingen måte på å "bypasse" ruter instillingene på den nye, og når jeg kobler internett linjen min direkte inn i pluggen kommer det ikke opp ett lys på "internett" tingen på ruteren heller... Noen som vet om det går an å drite i ruterfunksjonen å bare bruke den som accesspoint ? Eller må jeg få byttet den inn me ett accesspoint ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Du har et modem og en router fra før? Du kan bruke wrt54g som aksesspoint, bare putte ledningen fra den routern du har og inn i en av lan portene (dvs ikke wan som du bruker når du kobler den til fra modem) Du kan ikke plugge internett linja rett i routern. Du må ha den via modemet om jeg skjønner deg nå. Internett på wrt54g lyset er bare når du benytter wan porten med kabel fra modemet....... Endret 8. desember 2005 av sesteen Lenke til kommentar
luminenz Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 (endret) Når jeg plugger den gammle ruteren i LAN porten på den trådløse, så klarer jeg å finne den ( gå innpå konfigureringa osv ). Men når jeg prøver å bruke internetten så sjer det liksom ingenting. Linksysen vet liksom ikke at det er via den gamle ruteren jeg skal på nettet med... Vist du sjønner ? er litt dårlig til å forklare Jeg trenger liksom å få slått av ruterfunksjonen på linksysn Endret 8. desember 2005 av luminenz Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 har du satt den opp til å bruke rett type system da? (http://192.168.1.1/Advanced_OperationMode_Content.asp) kansje det er den linken hos deg og Du må sette den opp til å være Gateway, så må du plotte inn eventuelt PPPOE login hvis du har det. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Skru av DHCP på WRT54G Lenke til kommentar
luminenz Skrevet 8. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2005 Takk Ueland Ditt tips funket som F. Evig takkmemelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå