gamerman Skrevet 8. desember 2005 Del Skrevet 8. desember 2005 Hei Skulle gjerne ha meg et lydkort. Grunnen : # Jeg bruker "onboard" lydkort på hovedkortet : MSI K8N NEO4-F og har hørt at "onboard" lydkort bruker mer kraft i spill slik at spillet kan miste ytelse (sant ? ) # Jeg trenger bra ytelse av mitt 5.1 system både til film og musikk (Mest til musikk) (Creative I-Trigue 5600 5.1) # Bedre lyd ? Pris : 500+ men helst ikke over 1500,- Brukervennlighet : Er fint om kortet er lett å installere Software : Helst et program som ikke tar for mye cpu(har nok cpu til det i massevis men liker ikke det ) + Ikke "bugget" software. Mine specs er i profilen om det trengs Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 9. desember 2005 Del Skrevet 9. desember 2005 Hei Skulle gjerne ha meg et lydkort. Grunnen : # Jeg bruker "onboard" lydkort på hovedkortet : MSI K8N NEO4-F og har hørt at "onboard" lydkort bruker mer kraft i spill slik at spillet kan miste ytelse (sant ? ) # Jeg trenger bra ytelse av mitt 5.1 system både til film og musikk (Mest til musikk) (Creative I-Trigue 5600 5.1) # Bedre lyd ? Pris : 500+ men helst ikke over 1500,- Brukervennlighet : Er fint om kortet er lett å installere Software : Helst et program som ikke tar for mye cpu(har nok cpu til det i massevis men liker ikke det ) + Ikke "bugget" software. Mine specs er i profilen om det trengs 5269878[/snapback] Jeg ville anbefalt et audigy 4 kort fra creative. Det er enkelt å installere, og har ikke bugg i softwaren (som jeg vet om). Det koster ca. 500 kr og yter bedre enn onboard kortet ditt. Ellers har du Creative sin nye topp serie. Den starter på 1000 kr. Hva du har lyst å gi for kortet, må du avgjøre selv. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 9. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2005 Hei Skulle gjerne ha meg et lydkort. Grunnen : # Jeg bruker "onboard" lydkort på hovedkortet : MSI K8N NEO4-F og har hørt at "onboard" lydkort bruker mer kraft i spill slik at spillet kan miste ytelse (sant ? ) # Jeg trenger bra ytelse av mitt 5.1 system både til film og musikk (Mest til musikk) (Creative I-Trigue 5600 5.1) # Bedre lyd ? Pris : 500+ men helst ikke over 1500,- Brukervennlighet : Er fint om kortet er lett å installere Software : Helst et program som ikke tar for mye cpu(har nok cpu til det i massevis men liker ikke det ) + Ikke "bugget" software. Mine specs er i profilen om det trengs 5269878[/snapback] Jeg ville anbefalt et audigy 4 kort fra creative. Det er enkelt å installere, og har ikke bugg i softwaren (som jeg vet om). Det koster ca. 500 kr og yter bedre enn onboard kortet ditt. Ellers har du Creative sin nye topp serie. Den starter på 1000 kr. Hva du har lyst å gi for kortet, må du avgjøre selv. 5272378[/snapback] Hvor mye bedre vil det yte en mitt onboard lydkort ? Er dette med at når du bruker onboard lyd så kan det ta mer power i spill osv ? Når jeg skal installere det , da må jeg selvfølgelig uinnstallere onboard lydkort driverene mine . Men hvordan "Disable" onboard lydkortet i bios , slik at jeg ikke får noe windows driver mas når jeg starter windows osv ? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg har et realtek 850 innbygd som jeg var kjempefornøyd med. Så byttet jeg til Audigy 2 kort, og forskjell er så stor at den ikke kan beskrives. Ja, forskjell er merkbar både på ytelse, støy og kvalitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå